Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2009, 07:37
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Tämä asenne kannattaakin ottaa käyttöön heti ensimmäisenä kun menee konttorille


Totuushan on kuitenkin se, että muutoksia tehdään vaikka sitten ilman lupaa. Kun kaikki kielletään, ei ole enää mitään kontrollia rakentelussa "kun ei se kelpaa kuitenkaan".
no joo, tuo mun kommentti on ikäänkuin oikoluettu niin että sihen sisältyisi asennevamma, en minä sellaista tarkoittanut enkä edes kirjoittanut että riehumaan pitäisi ruveta. aina kun olen jotakin katsastukseen ja viranomaisten kanssa tekemisessä olemiseen kirjoittanut niin olen painottanut asiallista käyttäytymistä ja asennetta, tämä ei tarkoita että offiharrastajankaan täytyisi kynnysmatoksi nöyrtyä konttorilla. kyllä "oikeuksistaan" voi ja täytyy pystyä pitää kiinni asiallisesti, jos viranomaisen tietämys ei ole riittävä niin siinä se haaste on että saat hänet tajuamaan asian niin että hän tietääkin!!

monta kertaa aiemmin olen kirjoittanut, että pieni etukäteisneuvottelu konttorilla suunnitelluista muutoksista lakeja ja asetuksia tutkien tuottaa ongelmattoman katsastusnautinnon. jos menee täysin varoittamatta leimaamaan jotakin offiteknistä muutosta niin vähemmästäkin askelmerkki sekoaa normaalilta ihmiseltä. ja työnjälki ja kaikki tekniset ratkaisut pitää olla niin hyvin ja huolellisesti tehty että konttorilla koetaan "valaistuminen" että näin hyvin pitäsi autojen olla alunperin tehty, sinulle suorastaan tyrkytetään hyväksyntää ( pientä katsastusmaksua vastaan ) !!!

toivottavasti tässä topicissa kohteena oleva patrolli on näin tehty ja hyväksyntä tulee heilahtaen kun asioista on otettu selvää....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2009, 00:38
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Naulan kantaan!


Yhdyn täydellisesti tohon lepoantin näkemykseen.Leima lassen kanssa kun käy läpi aiotut muutokset asiallisesti neuvotellen eikä räkää silmille pärskien ni homma onnistuu.Sit vasta jos katsuri on kielteinen "mitä se sulle kuuluu"asenteinen tulkku eikä ole kiinnostunut asiastasi/autostasi hommaat akesta tarkat tiedot ja paperit ja sitte meet saman äijän pakeille ja annat kaks vaihtoehtoa,leima tai puhelu akeen.Silloin katsuria luultavasti alkaa homma kiinnostamaan aken moitteiden pelossa.Ei katsurit aina ole ahdasmielisiä mulkkuja,osa on ammattitaitoisia tavan ukkoja.Samaa väittävät katsurit meistä asiakkaistakin.PS oon tehny samaan autoon kaikkiaan 4 muutoskatsastusta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2009, 15:26
-wj- -wj- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 57
Smile

menihän se läpi. järki voitti tässäkin.
illalla lisää aiheesta

Edit:

Eli tämä aken virkamies jolle itse soitin laittoi kirjallisesti minulle ja katsastusmiehelle mikä on todellinen asian tulkinta.
Tämän jälkeen ei ongelmia koska tämä kyseinen katsastusmies halusi jostain sen tiedon että saako vai eikö.
Kehui kyllä työn jälkeä ja toteutusta muttei uskaltanut lähteä tulkitsemaan asiaa kun ei siitä mitään tiennyt. Tavallaan ymmärrettävä juttu.
Kun missään sitä ei kielletä eikä sallita.

Nyt siis otteessa merkinnät: akselit muutettu pakkojen alapuolelle, 50mm korinkorotus ja 75mm akselikorotus. Kokonaiskorotus 125mm. Samalla muuttui N1 > N1G

Sitä en osaa sanoa mistä tämä ensimmäinen virkamies keksi että tarvitsee valmistajalta luvan. Hänelle katsastusmies itse soitti kun en ollut paikalla.

Viimeksi muokannut -wj- : 23.12.2009 19:32
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2009, 14:19
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -wj- Näytä viesti
menihän se läpi. järki voitti tässäkin.
illalla lisää aiheesta

Edit:

Eli tämä aken virkamies jolle itse soitin laittoi kirjallisesti minulle ja katsastusmiehelle mikä on todellinen asian tulkinta.
Tämän jälkeen ei ongelmia koska tämä kyseinen katsastusmies halusi jostain sen tiedon että saako vai eikö.
Kehui kyllä työn jälkeä ja toteutusta muttei uskaltanut lähteä tulkitsemaan asiaa kun ei siitä mitään tiennyt. Tavallaan ymmärrettävä juttu.
Kun missään sitä ei kielletä eikä sallita.

Nyt siis otteessa merkinnät: akselit muutettu pakkojen alapuolelle, 50mm korinkorotus ja 75mm akselikorotus. Kokonaiskorotus 125mm. Samalla muuttui N1 > N1G

Sitä en osaa sanoa mistä tämä ensimmäinen virkamies keksi että tarvitsee valmistajalta luvan. Hänelle katsastusmies itse soitti kun en ollut paikalla.

Onnittelut leimasta. pystyisitkö laittaa kuvia akseli hommista,?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.12.2009, 15:17
-wj- -wj- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 57
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anfi Näytä viesti
Onnittelut leimasta. pystyisitkö laittaa kuvia akseli hommista,?
Toteutuksesta vai papereista? Mitään kuvia en ole ottanut tarkemmin mutta tulevan traction bar projektin yhteydessä voin ottaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.12.2009, 18:14
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -wj- Näytä viesti
Toteutuksesta vai papereista? Mitään kuvia en ole ottanut tarkemmin mutta tulevan traction bar projektin yhteydessä voin ottaa
tuosta toteutuksesta.. nyt on noita palkkihelmojen laittoa, ym... mätähommaa..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.12.2009, 18:29
-wj- -wj- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 57
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anfi Näytä viesti
tuosta toteutuksesta.. nyt on noita palkkihelmojen laittoa, ym... mätähommaa..
Haet 30x60 U palkkia lujal seinämällä. Siitä 15cm pätkät väliin. Älä tee mistää 2mm kamasta niinkun tähän autoon oli joku älypää tehnyt. Ei kestä.
Ja apusimpukkaa pysty tiputtaa 70mm alespäin hitsaamalla siihen palkin väliin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.12.2009, 18:40
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Yhdyn täydellisesti tohon lepoantin näkemykseen.Leima lassen kanssa kun käy läpi aiotut muutokset asiallisesti neuvotellen eikä räkää silmille pärskien ni homma onnistuu.Sit vasta jos katsuri on kielteinen "mitä se sulle kuuluu"asenteinen tulkku eikä ole kiinnostunut asiastasi/autostasi hommaat akesta tarkat tiedot ja paperit ja sitte meet saman äijän pakeille ja annat kaks vaihtoehtoa,leima tai puhelu akeen.Silloin katsuria luultavasti alkaa homma kiinnostamaan aken moitteiden pelossa.Ei katsurit aina ole ahdasmielisiä mulkkuja,osa on ammattitaitoisia tavan ukkoja.Samaa väittävät katsurit meistä asiakkaistakin.PS oon tehny samaan autoon kaikkiaan 4 muutoskatsastusta.
Joskus vaan mieli katsurilla muuttuu ja onkin sen jälkeen tosi kiva kun ei mitään paperilla UAZia aikanaan katsastaessa kokoajan sanottiin vaan että selvitellään asiaa, mutta kun vein auton konttorille ja sanoin vaativani katsastuspäätöksen josta voi tarvittaessa valittaa AKEen ja Hallinto-oikeuteen, alkoi vastauksia löytymään hämmästyttävän nopeasti. Tässä välissä oli yritetty neuvotella noin vuosi. Tosin se katsastuspäätös oli pakko ottaa mutta homma lähti sen jälkeen kulkemaan. Ja siinähän on vain 30 päivää aikaa valittaa. Jaa hassua sinänsä että konttori vaihtoi oma-aloitteisesti katsastajaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Soan leimaus BJ:hin Setä Tekniikka & Jutustelu 21 04.09.2009 12:33
Turbon leimaus BJ:hin? Setä Tekniikka & Jutustelu 6 19.08.2009 20:13
SOA hj60 leimaus? nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 26.12.2006 22:41
suzukin soa:n leimaus Poor Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 22:48


Sivu luotu: 13:45 (GMT +2).