Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2009, 21:14
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Smile

Jälkinäytöstä ....

Ainakin mulle on sanottu, että vain " vikalistan" viat katsotaan jälkinäytössä.

Tuli esiin vaan keväällä , kun käytin omaani uusinnassa katkenneen jarruputken vuoksi ... katkes vaijeri vaan ed. päivänä ja osu tuulilasiin , johon tuli jonkun kokonen häränsilmä

Oli kyllä uusi tuulilasi kontissa mukana ...tiedä sitten vaikuttiko jotain ...

Tuntuu jotenkin jotta joku on alkanut "vihaan" ikäloppuja isorenkaisia maastureita ...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2009, 22:11
-wj- -wj- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 57
Perusasetus

No ei sitä saiskaan jälkinäytössä enää mutista. mutta totes ettei voi hyväksyä koska sillon oli liika korkee. mutta siitä hyvästä korotukset+ G:s muuttamisen saan ilmaseks. Tämän takia konttorin vaihto ei tule kysymykseen.

Ja siitä ei ole nyt kyse onko orggiksena soaa tai ei. On tossa yks auto jossa edessä ei ole ja takana on
Mutta sitä tässä edelleen haetaan että onko se muka muutoksena kielletty tai sallittu. Ja jotain § asiasta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2009, 22:20
vhanhisuanto vhanhisuanto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.07
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Jälkinäytöstä ....

Ainakin mulle on sanottu, että vain " vikalistan" viat katsotaan jälkinäytössä.
Nimenomaan näin. Mulla meni yhdestä autosta alapallonivelen väljyydestä uusintakierrokselle ja vasta uusinnassa hokasi, että alatukivarren puslat on aivan loppu (siis kumeja ei enää ollu), se kaikki väljyys oli kadonnu siihen paskaa alapalloon. Sanoi vaan ettei voi nyt pompauttaa kun niistä ei ole ekassa katsastuksessa mainittu mutta vaihda nuo puslat ihan oman turvallisuuden kannalta...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2009, 00:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.068
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vhanhisuanto Näytä viesti
Nimenomaan näin. Mulla meni yhdestä autosta alapallonivelen väljyydestä uusintakierrokselle ja vasta uusinnassa hokasi, että alatukivarren puslat on aivan loppu (siis kumeja ei enää ollu), se kaikki väljyys oli kadonnu siihen paskaa alapalloon. Sanoi vaan ettei voi nyt pompauttaa kun niistä ei ole ekassa katsastuksessa mainittu mutta vaihda nuo puslat ihan oman turvallisuuden kannalta...
Tämä pätee määräaikaiskatsastukseen:
Lainaus:
Valtioneuvoston asetus liikenteessä käytettävien ajoneuvojen liikennekelpoisuuden valvonnasta 19.12.2002/1245

13 §
Jälkitarkastuksen sisältö

1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia.

2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56 §:n tai tämän asetuksen 12 §:n nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkastettava myös tällainen tarkastuskohde.
Mutta ei tietenkään ole pakko hyväksyä kesken/hylättynä olevaa muutoskatsastusta, jos asiassa paljastuu jotain estettä hyväksymiselle.

SOA on ilman muuta oikein tehtynä/oikean korkuisena laillinen muutos. Mustaa valkoisella ei ole, paitsi tämän vanhan sähköpostin verran (Paavola ei ole enää AKE:ssa töissä):
Lainaus:

----- Original Message -----

From: Pasi.Paavola@ake.fi
To: katsastus@tattarisuonautokatsastus.fi
Sent: Tuesday, October 04, 2005 2:43 PM
Subject: VS: maasturin korotus

Kun kysymystä ei ole varsinaisesti kohdistettu mihinkään erityiseen tapaukseen, toteaisin yleisesti, että siirrettäessä akseli jousipakan alapuolelle korkeus saa maastoautossa muuttua enintään 77 mm. Jos korotus olisi tätä suurempi, sitä voi kompensoida takomalla jousipakkoja. Kokonaiskorkeuden muutos ei tietenkään saa olla enempää kuin 150 mm.

Ilmeisesti akselissa olevien alkuperäisten kiinnikkeiden siirrolle ei ole säädösten puolesta estettä. Onko se teknisesti mahdollista tai järkevää taikka hyväksyttävää jää tietenkin katsastuksessa ratkaistavaksi.

.
.

Pasi Paavola
Ylitarkastaja
Tekninen hyväksyntä

Ajoneuvohallintokeskus AKE
Fabianinkatu 32
PL 120
00101 Helsinki
Faksi (09) 6185 3609
pasi.paavola@ake.fi
http://www.ake.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2009, 00:27
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
(Paavola ei ole enää AKE:ssa töissä):
OT: Siinä menetettiin tuosta puljusta aimo annos "maalaisjärkeä" lahden taakse.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2009, 00:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.068
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
OT: Siinä menetettiin tuosta puljusta aimo annos "maalaisjärkeä" lahden taakse.
Joo, sanos muuta. Nykyään tuntuu että siinä laitoksessa ei kukaan tykkää autojen rakentelusta, mieluiten kieltäisivät kaiken muuttelun. Paavolan aikaan poikkeusluvatkin heltisivät paljon helpommin/järkevämmin perustein.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2009, 01:08
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, sanos muuta. Nykyään tuntuu että siinä laitoksessa ei kukaan tykkää autojen rakentelusta, mieluiten kieltäisivät kaiken muuttelun. Paavolan aikaan poikkeusluvatkin heltisivät paljon helpommin/järkevämmin perustein.
Suomessa auton rakentelia on sen verran kovan luokan kriminaali, että kyllähän sellanen toiminta pitää saada kitkettyä pois.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2009, 14:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Sinänsä uskomatonta että asia voi olla niinkin paljon yhdestä ainoasta ihmisestä kiinni. Täten siis ilmoittaudun vapaaehtoisesti tuohon pestiin. Mitä koulutuksia tarvitsen?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2009, 21:59
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
mutta oikeesti jos korotukset on sallituissa rajoissa niin ei tuollaista voi kieltää, se mitä asetuksissa ei ole kiellettyä niin sen saa tehdä!!!
Tämä asenne kannattaakin ottaa käyttöön heti ensimmäisenä kun menee konttorille

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Joo, sanos muuta. Nykyään tuntuu että siinä laitoksessa ei kukaan tykkää autojen rakentelusta, mieluiten kieltäisivät kaiken muuttelun. Paavolan aikaan poikkeusluvatkin heltisivät paljon helpommin/järkevämmin perustein.
Totuushan on kuitenkin se, että muutoksia tehdään vaikka sitten ilman lupaa. Kun kaikki kielletään, ei ole enää mitään kontrollia rakentelussa "kun ei se kelpaa kuitenkaan".
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2009, 07:37
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Tämä asenne kannattaakin ottaa käyttöön heti ensimmäisenä kun menee konttorille


Totuushan on kuitenkin se, että muutoksia tehdään vaikka sitten ilman lupaa. Kun kaikki kielletään, ei ole enää mitään kontrollia rakentelussa "kun ei se kelpaa kuitenkaan".
no joo, tuo mun kommentti on ikäänkuin oikoluettu niin että sihen sisältyisi asennevamma, en minä sellaista tarkoittanut enkä edes kirjoittanut että riehumaan pitäisi ruveta. aina kun olen jotakin katsastukseen ja viranomaisten kanssa tekemisessä olemiseen kirjoittanut niin olen painottanut asiallista käyttäytymistä ja asennetta, tämä ei tarkoita että offiharrastajankaan täytyisi kynnysmatoksi nöyrtyä konttorilla. kyllä "oikeuksistaan" voi ja täytyy pystyä pitää kiinni asiallisesti, jos viranomaisen tietämys ei ole riittävä niin siinä se haaste on että saat hänet tajuamaan asian niin että hän tietääkin!!

monta kertaa aiemmin olen kirjoittanut, että pieni etukäteisneuvottelu konttorilla suunnitelluista muutoksista lakeja ja asetuksia tutkien tuottaa ongelmattoman katsastusnautinnon. jos menee täysin varoittamatta leimaamaan jotakin offiteknistä muutosta niin vähemmästäkin askelmerkki sekoaa normaalilta ihmiseltä. ja työnjälki ja kaikki tekniset ratkaisut pitää olla niin hyvin ja huolellisesti tehty että konttorilla koetaan "valaistuminen" että näin hyvin pitäsi autojen olla alunperin tehty, sinulle suorastaan tyrkytetään hyväksyntää ( pientä katsastusmaksua vastaan ) !!!

toivottavasti tässä topicissa kohteena oleva patrolli on näin tehty ja hyväksyntä tulee heilahtaen kun asioista on otettu selvää....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.12.2009, 00:38
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.244
Perusasetus

Naulan kantaan!


Yhdyn täydellisesti tohon lepoantin näkemykseen.Leima lassen kanssa kun käy läpi aiotut muutokset asiallisesti neuvotellen eikä räkää silmille pärskien ni homma onnistuu.Sit vasta jos katsuri on kielteinen "mitä se sulle kuuluu"asenteinen tulkku eikä ole kiinnostunut asiastasi/autostasi hommaat akesta tarkat tiedot ja paperit ja sitte meet saman äijän pakeille ja annat kaks vaihtoehtoa,leima tai puhelu akeen.Silloin katsuria luultavasti alkaa homma kiinnostamaan aken moitteiden pelossa.Ei katsurit aina ole ahdasmielisiä mulkkuja,osa on ammattitaitoisia tavan ukkoja.Samaa väittävät katsurit meistä asiakkaistakin.PS oon tehny samaan autoon kaikkiaan 4 muutoskatsastusta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.12.2009, 15:26
-wj- -wj- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 57
Smile

menihän se läpi. järki voitti tässäkin.
illalla lisää aiheesta

Edit:

Eli tämä aken virkamies jolle itse soitin laittoi kirjallisesti minulle ja katsastusmiehelle mikä on todellinen asian tulkinta.
Tämän jälkeen ei ongelmia koska tämä kyseinen katsastusmies halusi jostain sen tiedon että saako vai eikö.
Kehui kyllä työn jälkeä ja toteutusta muttei uskaltanut lähteä tulkitsemaan asiaa kun ei siitä mitään tiennyt. Tavallaan ymmärrettävä juttu.
Kun missään sitä ei kielletä eikä sallita.

Nyt siis otteessa merkinnät: akselit muutettu pakkojen alapuolelle, 50mm korinkorotus ja 75mm akselikorotus. Kokonaiskorotus 125mm. Samalla muuttui N1 > N1G

Sitä en osaa sanoa mistä tämä ensimmäinen virkamies keksi että tarvitsee valmistajalta luvan. Hänelle katsastusmies itse soitti kun en ollut paikalla.

Viimeksi muokannut -wj- : 23.12.2009 19:32
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.12.2009, 14:19
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -wj- Näytä viesti
menihän se läpi. järki voitti tässäkin.
illalla lisää aiheesta

Edit:

Eli tämä aken virkamies jolle itse soitin laittoi kirjallisesti minulle ja katsastusmiehelle mikä on todellinen asian tulkinta.
Tämän jälkeen ei ongelmia koska tämä kyseinen katsastusmies halusi jostain sen tiedon että saako vai eikö.
Kehui kyllä työn jälkeä ja toteutusta muttei uskaltanut lähteä tulkitsemaan asiaa kun ei siitä mitään tiennyt. Tavallaan ymmärrettävä juttu.
Kun missään sitä ei kielletä eikä sallita.

Nyt siis otteessa merkinnät: akselit muutettu pakkojen alapuolelle, 50mm korinkorotus ja 75mm akselikorotus. Kokonaiskorotus 125mm. Samalla muuttui N1 > N1G

Sitä en osaa sanoa mistä tämä ensimmäinen virkamies keksi että tarvitsee valmistajalta luvan. Hänelle katsastusmies itse soitti kun en ollut paikalla.

Onnittelut leimasta. pystyisitkö laittaa kuvia akseli hommista,?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.12.2009, 18:40
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Yhdyn täydellisesti tohon lepoantin näkemykseen.Leima lassen kanssa kun käy läpi aiotut muutokset asiallisesti neuvotellen eikä räkää silmille pärskien ni homma onnistuu.Sit vasta jos katsuri on kielteinen "mitä se sulle kuuluu"asenteinen tulkku eikä ole kiinnostunut asiastasi/autostasi hommaat akesta tarkat tiedot ja paperit ja sitte meet saman äijän pakeille ja annat kaks vaihtoehtoa,leima tai puhelu akeen.Silloin katsuria luultavasti alkaa homma kiinnostamaan aken moitteiden pelossa.Ei katsurit aina ole ahdasmielisiä mulkkuja,osa on ammattitaitoisia tavan ukkoja.Samaa väittävät katsurit meistä asiakkaistakin.PS oon tehny samaan autoon kaikkiaan 4 muutoskatsastusta.
Joskus vaan mieli katsurilla muuttuu ja onkin sen jälkeen tosi kiva kun ei mitään paperilla UAZia aikanaan katsastaessa kokoajan sanottiin vaan että selvitellään asiaa, mutta kun vein auton konttorille ja sanoin vaativani katsastuspäätöksen josta voi tarvittaessa valittaa AKEen ja Hallinto-oikeuteen, alkoi vastauksia löytymään hämmästyttävän nopeasti. Tässä välissä oli yritetty neuvotella noin vuosi. Tosin se katsastuspäätös oli pakko ottaa mutta homma lähti sen jälkeen kulkemaan. Ja siinähän on vain 30 päivää aikaa valittaa. Jaa hassua sinänsä että konttori vaihtoi oma-aloitteisesti katsastajaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Soan leimaus BJ:hin Setä Tekniikka & Jutustelu 21 04.09.2009 12:33
Turbon leimaus BJ:hin? Setä Tekniikka & Jutustelu 6 19.08.2009 20:13
SOA hj60 leimaus? nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 26.12.2006 22:41
suzukin soa:n leimaus Poor Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 22:48


Sivu luotu: 06:32 (GMT +2).