Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2009, 00:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vhanhisuanto Näytä viesti
Nimenomaan näin. Mulla meni yhdestä autosta alapallonivelen väljyydestä uusintakierrokselle ja vasta uusinnassa hokasi, että alatukivarren puslat on aivan loppu (siis kumeja ei enää ollu), se kaikki väljyys oli kadonnu siihen paskaa alapalloon. Sanoi vaan ettei voi nyt pompauttaa kun niistä ei ole ekassa katsastuksessa mainittu mutta vaihda nuo puslat ihan oman turvallisuuden kannalta...
Tämä pätee määräaikaiskatsastukseen:
Lainaus:
Valtioneuvoston asetus liikenteessä käytettävien ajoneuvojen liikennekelpoisuuden valvonnasta 19.12.2002/1245

13 §
Jälkitarkastuksen sisältö

1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia.

2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56 §:n tai tämän asetuksen 12 §:n nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkastettava myös tällainen tarkastuskohde.
Mutta ei tietenkään ole pakko hyväksyä kesken/hylättynä olevaa muutoskatsastusta, jos asiassa paljastuu jotain estettä hyväksymiselle.

SOA on ilman muuta oikein tehtynä/oikean korkuisena laillinen muutos. Mustaa valkoisella ei ole, paitsi tämän vanhan sähköpostin verran (Paavola ei ole enää AKE:ssa töissä):
Lainaus:

----- Original Message -----

From: Pasi.Paavola@ake.fi
To: katsastus@tattarisuonautokatsastus.fi
Sent: Tuesday, October 04, 2005 2:43 PM
Subject: VS: maasturin korotus

Kun kysymystä ei ole varsinaisesti kohdistettu mihinkään erityiseen tapaukseen, toteaisin yleisesti, että siirrettäessä akseli jousipakan alapuolelle korkeus saa maastoautossa muuttua enintään 77 mm. Jos korotus olisi tätä suurempi, sitä voi kompensoida takomalla jousipakkoja. Kokonaiskorkeuden muutos ei tietenkään saa olla enempää kuin 150 mm.

Ilmeisesti akselissa olevien alkuperäisten kiinnikkeiden siirrolle ei ole säädösten puolesta estettä. Onko se teknisesti mahdollista tai järkevää taikka hyväksyttävää jää tietenkin katsastuksessa ratkaistavaksi.

.
.

Pasi Paavola
Ylitarkastaja
Tekninen hyväksyntä

Ajoneuvohallintokeskus AKE
Fabianinkatu 32
PL 120
00101 Helsinki
Faksi (09) 6185 3609
pasi.paavola@ake.fi
http://www.ake.fi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2009, 00:27
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
(Paavola ei ole enää AKE:ssa töissä):
OT: Siinä menetettiin tuosta puljusta aimo annos "maalaisjärkeä" lahden taakse.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2009, 00:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
OT: Siinä menetettiin tuosta puljusta aimo annos "maalaisjärkeä" lahden taakse.
Joo, sanos muuta. Nykyään tuntuu että siinä laitoksessa ei kukaan tykkää autojen rakentelusta, mieluiten kieltäisivät kaiken muuttelun. Paavolan aikaan poikkeusluvatkin heltisivät paljon helpommin/järkevämmin perustein.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2009, 01:08
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, sanos muuta. Nykyään tuntuu että siinä laitoksessa ei kukaan tykkää autojen rakentelusta, mieluiten kieltäisivät kaiken muuttelun. Paavolan aikaan poikkeusluvatkin heltisivät paljon helpommin/järkevämmin perustein.
Suomessa auton rakentelia on sen verran kovan luokan kriminaali, että kyllähän sellanen toiminta pitää saada kitkettyä pois.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2009, 14:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Sinänsä uskomatonta että asia voi olla niinkin paljon yhdestä ainoasta ihmisestä kiinni. Täten siis ilmoittaudun vapaaehtoisesti tuohon pestiin. Mitä koulutuksia tarvitsen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2009, 14:56
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Eniten ihmetyttää se, että muualla EU:n alueella rakennetut ja muutoskatsastetut autot
eivät enää kelpaakkaan Suomen viranomaisille.

Joku auton tekniikasta enemmän ymmärtävä (ja harrastava) olisi
hyvä saada tuonne kynänpyörittäjien joukkoon puhumaan järkeviä.

Kyllähän lisäisi osaltaan tuloja lisääntyneiden muutoskatsastusten ja poikkeuslupien anomisien muodossa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2009, 15:17
Hemi:n Avatar
Hemi Hemi ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.05
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Eniten ihmetyttää se, että muualla EU:n alueella rakennetut ja muutoskatsastetut autot
eivät enää kelpaakkaan Suomen viranomaisille.

Joku auton tekniikasta enemmän ymmärtävä (ja harrastava) olisi
hyvä saada tuonne kynänpyörittäjien joukkoon puhumaan järkeviä.

Kyllähän lisäisi osaltaan tuloja lisääntyneiden muutoskatsastusten ja poikkeuslupien anomisien muodossa...
Niin pitäisi saada jokaiselle asemalle yksi harrastajankin näkemystä ymmärtävä insinööris-immeinen,...Vaan saattaapi olla melkoista tuulimyllyjä vastaan taistelua sekin ammatti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Soan leimaus BJ:hin Setä Tekniikka & Jutustelu 21 04.09.2009 12:33
Turbon leimaus BJ:hin? Setä Tekniikka & Jutustelu 6 19.08.2009 20:13
SOA hj60 leimaus? nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 26.12.2006 22:41
suzukin soa:n leimaus Poor Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 22:48


Sivu luotu: 01:46 (GMT +2).