Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 19.12.2009, 00:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vhanhisuanto Näytä viesti
Nimenomaan näin. Mulla meni yhdestä autosta alapallonivelen väljyydestä uusintakierrokselle ja vasta uusinnassa hokasi, että alatukivarren puslat on aivan loppu (siis kumeja ei enää ollu), se kaikki väljyys oli kadonnu siihen paskaa alapalloon. Sanoi vaan ettei voi nyt pompauttaa kun niistä ei ole ekassa katsastuksessa mainittu mutta vaihda nuo puslat ihan oman turvallisuuden kannalta...
Tämä pätee määräaikaiskatsastukseen:
Lainaus:
Valtioneuvoston asetus liikenteessä käytettävien ajoneuvojen liikennekelpoisuuden valvonnasta 19.12.2002/1245

13 §
Jälkitarkastuksen sisältö

1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia.

2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56 §:n tai tämän asetuksen 12 §:n nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkastettava myös tällainen tarkastuskohde.
Mutta ei tietenkään ole pakko hyväksyä kesken/hylättynä olevaa muutoskatsastusta, jos asiassa paljastuu jotain estettä hyväksymiselle.

SOA on ilman muuta oikein tehtynä/oikean korkuisena laillinen muutos. Mustaa valkoisella ei ole, paitsi tämän vanhan sähköpostin verran (Paavola ei ole enää AKE:ssa töissä):
Lainaus:

----- Original Message -----

From: Pasi.Paavola@ake.fi
To: katsastus@tattarisuonautokatsastus.fi
Sent: Tuesday, October 04, 2005 2:43 PM
Subject: VS: maasturin korotus

Kun kysymystä ei ole varsinaisesti kohdistettu mihinkään erityiseen tapaukseen, toteaisin yleisesti, että siirrettäessä akseli jousipakan alapuolelle korkeus saa maastoautossa muuttua enintään 77 mm. Jos korotus olisi tätä suurempi, sitä voi kompensoida takomalla jousipakkoja. Kokonaiskorkeuden muutos ei tietenkään saa olla enempää kuin 150 mm.

Ilmeisesti akselissa olevien alkuperäisten kiinnikkeiden siirrolle ei ole säädösten puolesta estettä. Onko se teknisesti mahdollista tai järkevää taikka hyväksyttävää jää tietenkin katsastuksessa ratkaistavaksi.

.
.

Pasi Paavola
Ylitarkastaja
Tekninen hyväksyntä

Ajoneuvohallintokeskus AKE
Fabianinkatu 32
PL 120
00101 Helsinki
Faksi (09) 6185 3609
pasi.paavola@ake.fi
http://www.ake.fi
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Soan leimaus BJ:hin Setä Tekniikka & Jutustelu 21 04.09.2009 12:33
Turbon leimaus BJ:hin? Setä Tekniikka & Jutustelu 6 19.08.2009 20:13
SOA hj60 leimaus? nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 26.12.2006 22:41
suzukin soa:n leimaus Poor Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 22:48


Sivu luotu: 19:22 (GMT +2).