Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari
mitkäs valmistajat sitten tekis ja myis maltillisempia, parin tuuman korotusjousia ja mistä niitä kannattais tilailla, kohtuullisen isoja hintaeroja näkyy olevan paikasta riippuen mutta kaipa väelle jo on kertynyt kokemus edulliimmista paikoista.
|
No ainakin noi Jamantin HD- jousipakat, tai sitten esim. OME:lta (Cross4wd, yms..) löytyy 2-3" korottavia sarjoja, ja on aika mukavan pehmoiset jousetkin. Eteen sitten korotuspalat jousitolpan yläpäähän, jollei sitten jouset ole ihan kuolleet. OME:lta löytyy myös etujousia. Tuuman- parin korotuksilla niin et tarvi tehdä autolle juuri mitään muuta kuin lyödä jouset alle. Ainakin joskus US-Partsista sai (uskomatonta kyllä

) kohtuuhalvalla uretaanipuslia takajousiin, ihan hyvin on tuntuneet kestävänkin.
Lainaus:
sitte se pizzaleikkurin sutiminen, mä kun tykkään ajella takavetosella, ehkä vähän liikaakin kun virkavalta usein mainitsee ettei ovenkahva saisi olla etummaisin osa autoa ja kun ärsyttää ton auton taipumus jauhattaa jompaa kumpaa rengasta takana jos vähäkään antaa veruketta sille,oikeastaan todella vähästä sen tekee, mitäs jos sinne kattelis jonku vetoa jakavan osan, olenko aivan tyhmä jos haaveilen käyttöautoon lockrightia tai jotain, siinä olis se asennuksen helppous ja hintakin ehkä vähän, mutta rupeeko se sitte taas käymään rengaskulujen päälle, perähän tossa on vissiin se moparin kasivarttinen joten saishan siihen muitakin kyllä, mutta rupea nyt hieroon hammaskosketuksia sinne auton alle, tankin taakse ja pihalla vesisateessa, no thanks, ideoita?
|
Tilaa vaikka Saksasta (ei tule tulleja ja kuljetuskulut halvemmat kuin USA:sta) tai Jenkeistä lock-rite, aussie locker, tai oikeastaan mikä vain lunchbox- lockeri. Tähän päivään mennessä en ole vielä nähnyt Suomessa myytävän yhdessäkään paikassa palalukkoa järkihinnalla. Jos vain on perässä säädöt jokseenkin kohdallaan niin pitäisi toimia ihan hyvin. Ittellä on Detroit locker (tartti siis säätää hammaskosketuksetkin silloin), normiajossa sitä ei oikeastaan edes huomaa kuin reilusti kaasua painaessa. Pintakaasulla tai veto pois niin ei noitten pitäisi olla lukossa. Jos mulla olisi käyttis- jeepissä avoin perä ja pitäisi halvalla ja helpolla saada lukko, niin en muuta harkitsisi kuin lock-ritea tms... Oishan torseni tai kitkalukko vähän maltillisempi normiajoon, mutta hälläkö väliä. Ainakin sitten riittää pitoa
Lainaus:
juu, sitte vielä, pakosarja vuotaa, epäillään että siitä kollektorin tyköä on putki murtunut, näky lontoolla kirjoitettuna olevan ihan kauhean yleinen vika että murtuu siitä, onkos väki korjaillut sitä paikallaan vai pitääkö tosiaan purkaa puoliautoa että sen saa tehtyä, ei taida pakosarja irrota ihan yksinään siitä.
|
Juup, kyllä se aika yleinen vika on. Toisessa mulla vuoti, ja kun ostin nykyistä niin taisi olla neljä- viisi autoa joissa myös vuoti (noin kymmentä kävin silloin katsomassa, kilsat ~150-250tkm väliltä). Kuten jamant totesi, niin kaikista helpoiten onnistuu kun vaihtaa koko paskan, tai jos korjaa niin ottaa kuitenkin irti. Irrottaminen parisen tuntia, kasaaminen suunnilleen saman verran. Ei siellä ihan kauheasti ole pultteja ja muttereita, vähän ahdasta saattaa olla jos on isot kädet.