Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2009, 15:14
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Kun se kerran on alunperin hitsattu, miksi se sitten menee halki?? Miksi se kestäisi uudestaan hitsattuna paremmin??
Miksi uusi kestäisi paremmin? Ai metallin väsymisen takia vai? Sietää hitsauttaa kymmenen kertaa ennen kuin kustannuksen on uuden pakosarjan luokkaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2009, 15:35
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

kyllä mä en ainakaan heti harkitse sen uuden pakosarjan ostamista, niin pienestä viasta kuiteskin on kyse, sauman vieressä väsymismurtuma, ajattelin vain että jos joku oliskin sen paikalleenpäin onnsitunut vaikka jollain certaniumilla vetään, muutenhan se on ihan irroitus ja tiggihommia tommonen...

mä kuiteski epäilisin että toi perä on se mopari ei dana 35, ainakin äkkiä katsoen, tarvis aada jotenki varmsitettua se asia, jenkeistä kattelin että tulee parisataa halvemmaksi powertrax kun täältä suomesta, euroopasta en vielä löytänyt mitään, jousia taas ei välttämättä kannata sieltä asti rahdata yksistään...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2009, 16:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kyllä mä en ainakaan heti harkitse sen uuden pakosarjan ostamista, niin pienestä viasta kuiteskin on kyse, sauman vieressä väsymismurtuma, ajattelin vain että jos joku oliskin sen paikalleenpäin onnsitunut vaikka jollain certaniumilla vetään, muutenhan se on ihan irroitus ja tiggihommia tommonen...

mä kuiteski epäilisin että toi perä on se mopari ei dana 35, ainakin äkkiä katsoen, tarvis aada jotenki varmsitettua se asia, jenkeistä kattelin että tulee parisataa halvemmaksi powertrax kun täältä suomesta, euroopasta en vielä löytänyt mitään, jousia taas ei välttämättä kannata sieltä asti rahdata yksistään...
Koita hitsausta, et siinä mitään ainakaan menetä.

Aika helppo tunnistuskeino D35:n ja Chryco 8.25:n erottamiseen on katsoa suoraan takaapäin - 8.25:ssä alareunassa "huuli" (alareuna on suora), joka Danasta uupuu (ts. alareuna on soikea). Toinen on akseliputkien halkaisija, 8.25":ssä 3" putket, D35:ssä muistaakseni pikkasen vajaa 2.75"

8.25:een on vähän vaikeampi löytää noita lukkoja missään muodossa, mutta kyllä niitä on. Jenkeistä tosiaan saa ainakin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.11.2009, 17:19
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Tunnistekuvia löytyy tuolta: http://www.jamant.fi/vinkkeja-peraon...uvia-i-16.html . Paitsi tietenkin se Chryslerin perän kuva puuttuu....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2009, 18:38
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

kyllä mulla casen alareuna on valultaan suora, koppan reuna kylläkään ei ole mutta... palalukko on tosiaan asennuskeltaa helpoin mutta tekeekö sitä puut kun powertrax, tuntuu olevan aika hintava kun 420 taalaa + rahti ja muut jenkeistä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.11.2009, 23:15
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus


kuvia kun ne on kivoja... siinä on etujousi, en tiedä kuuluuko se palanen tonne yläpäähän vai onko se joku korotus osa, näin epäillään...


takajousi näyttää tuolta, akselin välissä on senverran korotuspalaa että auto on aika suorassa mutta hieman holtiton ajaa ja tosiaan sutii aika helposti, perä näkyy tässä myös


mikäs se tämä sitte on
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.11.2009, 07:37
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Talking

Uutta tilalle ku vanaha kuolee


juu olisiko DANA35... ainaski näyttäisi siltä.

Meikäläisen mielestä uusi on aina uusi tuon pakosarjan kanssa, jos vanha on kestänyt 20 vuotta ja kun sen uudelleen hitsaa, muuttuu teräksen rakenne, ettei se kestä ainakaan seuraavaa 20 vuotta.
Minä en ainakaan laittaisi ns. uudelleen hitsattua paikoilleen, onhan se edullisempaa varmaan jos ei laske omaa työtä, hitsausaineet, sähköä ja y.m.s mukaan ja varautuu siihen että pakosarja alkaa vuotamaan milloin tahansa.
Lopetin käytettyjen varaosakäytön jo yli 15 vuotta sitten.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.11.2009, 16:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miksi uusi kestäisi paremmin? Ai metallin väsymisen takia vai? Sietää hitsauttaa kymmenen kertaa ennen kuin kustannuksen on uuden pakosarjan luokkaa.
Jeps, olen sinänsä ihan samaa mieltä. Tosin voihan tuo orkkisversio olla vähän halvemmalla tehty, jälkimarkkinaversiot (Borla, tms. ) vois olla parempia? Tiiä häntä tosin Perusongelma tossa lie on se, että kun lohko ja pakosarja on niin julmetun pitkiä niin aiheuttaa lämpöväsymistä pidemmän päälle ja murtaa pakosarjan. Melkein ainahan se menee siitä samasta kohtaa, ainakin mitä itellä tullut vastaan.

Eikös uudempiin jossain vaiheessa tullut 1-2 ja 5-6 pyttyjen kohdalle pakosarjaan jotkut joustokappaleet? Hämärä muistikuva on että olisin sellaisia jossain kuvissa nähnyt??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ korotus iskareiden mitat ja muuta alusta asiaa. mältsä Tekniikka & Jutustelu 9 01.01.2009 10:43
M: G:n Takajouset O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.03.2007 10:48
cherokeen takajouset boozer Tekniikka & Jutustelu 3 04.02.2007 17:05
o: hj takajouset Jani E O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 19.01.2006 15:08
O:Cherokeen takajouset Ipe64 O/M/V Muut 0 04.04.2005 19:20


Sivu luotu: 18:35 (GMT +2).