Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2009, 07:37
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Talking

Uutta tilalle ku vanaha kuolee


juu olisiko DANA35... ainaski näyttäisi siltä.

Meikäläisen mielestä uusi on aina uusi tuon pakosarjan kanssa, jos vanha on kestänyt 20 vuotta ja kun sen uudelleen hitsaa, muuttuu teräksen rakenne, ettei se kestä ainakaan seuraavaa 20 vuotta.
Minä en ainakaan laittaisi ns. uudelleen hitsattua paikoilleen, onhan se edullisempaa varmaan jos ei laske omaa työtä, hitsausaineet, sähköä ja y.m.s mukaan ja varautuu siihen että pakosarja alkaa vuotamaan milloin tahansa.
Lopetin käytettyjen varaosakäytön jo yli 15 vuotta sitten.

__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.11.2009, 09:08
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Chrysyn perä tuo on, tunnistaa helposti noista "tapeista" tossa pinionin päältä!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.11.2009, 11:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Chrysleri juu sanoisin minäkin, toi banjon alareuna kans paljastaa aika hyvin.

edit: .. niin ja jotkut korotuspalikat tuolla etujousien päällä on.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2009, 13:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Chrysyn perä tuo on, tunnistaa helposti noista "tapeista" tossa pinionin päältä!!
näin minäkin sen totesin olevan... vaan eikö ole kauniisti kaarella nuo takajouset, kuinka siinä käy jos laittaa ne 1" - 1 1/2" korottavat jouset, jääkö vielä perä matalammaksi kun ne korotuspalikat on aika korkeat ja saavat luvan lähteä sieltä alta...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2009, 13:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Hyväkuntoiset orkkisjouset on hitusen toiseen suuntaan kaarellaan (siis silleen oikeinpäin ), ja pari tuumaa korottavat sitten vielä vähän enemmän. Mulla oli edellisessä vähän paremmassa hapessa jouset, mutta ei korotuspaloja. Laitoin sinne silloin Rubicon Expressin 3.5" korottavat, ja perä nousi käytännössä ~15cm siitä missä se oli. Mittailin pyöränkaaria niin aluperäiskorkeudesta se perse oli lässähtänyt lähemmäs kymmenen senttiä


Veikkaisin että sulla ei jää perä matalemmalle, varmaan samoille huitamille kuin nyt, tai nousee hieman. Tässä mikä mulla on nyt, oli perä vain vähän lintassa, vaihdoin tilalle OME:n 3" jouset (ne "HD"- versiot jos niitä sellaisiksi voi kutsua) ja lisäksi mulla on 1.5" korottavat riipukkeet ja 1" korottavat jousilautaset. Tehdaskorkeuteen verrattuna on korotusta takana nyt vajaa 4".

Hitto vaan kun en muista mitä se orkkiskorkeus pyörännavasta kaareen oli.. jotain vajaa 17" muistaakseni takana, edessä vähän yli 17"?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.11.2009, 19:55
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

olikos nyt sitte euroopassa niitä lukkokauppiaita jos jamantti meinaa ettei siihen niin helpolla lukkoja saisi, se no slip versio lock-rightista houkuttelis ku se vois olla silti katuystävällisempi, mulle riittää yks auto joka tarjoo puota sivulle risteyksissä jos sattuu ettei alla ole kuiva kestopäällyste, tosin ehkä tarttis keventää kenkää mutta kun kasissa on kaunis ääni

pakosarja-asia hautuu nyt, katotaan jousiasia ensin kuntoon, tänään taas pelottelin kyytiläisiä kun auto lähtee komiaan luisuun kuormalla töyssyyn ajaessa jamanttijouset kiinnostain kyllä jos ne vaan nostaa tarpeeksi ettei tarvis etupäätä ruveta muokkaan, tai sitte ostan suosista sinnekkin uudet vieterit, mutta silloin ehkä harkittee jo et nostais sitte enemmän ku tuuman.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2010, 02:32
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

palataas vähä vanhaan asiaan... pakosarja....

se puhdittomuus 2tonnin alapuolella ja kohdalla käy aina kriittisemmäksi nyt talvinopeusrajoituksien aikaan kun nopeuden laskiessa kierrokset putoo ja hommasta tulee melkosta vedätystä, täytyy ajella vaan kolmosella vaikka on 235/75 tassut että tulee silleen nätisti eikä mene ihan tolkuttomasti soppaa, silloin kun pakosarja ei vuoda niin kone jopa tuntuu vähä menevän paremmin mutta enemmän häirittee se saamarin supsutus mikä kuuluu kabiiniin sitte...

onko kukaan ostanut ja tullut autuaaksi noilla aftermarket pakosarjoilla, kestääkö ne murtumatta, mullahan toi oma menee vuorotellen jostain saumasta, kollektorin ku sain hitsattua joka putken ympäriltä niin nyt se supsutus kuuluu siitä ylempää imusarjan alta, varmaan 2 ja 3 sylinterin putkien liittymäkohdista...

jotkut sopii vissiin suoraan, mä voisin haluta semmosen missä tulis vähän parempi osa sen orggis linttaan supatun "downpipen" tilalle mutta mitäs vaihtoehtoja olis, kaikki ne on kuiteskin lähes saman hintasia kun uus "orggis"

sopivia ehdotuksia uudeksi, ja missä myydään?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.02.2011, 00:59
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

hoplaa, nostetaas taas tätä kysymsytä pakosarjoista...

eli vaihtoehtoja vuotamisen tilalle edelleen kaipaisin...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.11.2009, 11:45
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
juu olisiko DANA35... ainaski näyttäisi siltä.

Meikäläisen mielestä uusi on aina uusi tuon pakosarjan kanssa, jos vanha on kestänyt 20 vuotta ja kun sen uudelleen hitsaa, muuttuu teräksen rakenne, ettei se kestä ainakaan seuraavaa 20 vuotta.
Minä en ainakaan laittaisi ns. uudelleen hitsattua paikoilleen, onhan se edullisempaa varmaan jos ei laske omaa työtä, hitsausaineet, sähköä ja y.m.s mukaan ja varautuu siihen että pakosarja alkaa vuotamaan milloin tahansa.
Lopetin käytettyjen varaosakäytön jo yli 15 vuotta sitten.

Laita vaan kaikki murtuneet 4.0 HO Cherokeen pakosarjat tulemaan, maksan kyllä rahdit Vois hitsautella muutaman kuntoon ihan vaan varalle, jos sattuis muutaman vuoden päästä vaikka tarvitsemaan yhden
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.11.2009, 12:58
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

http://www.coloradok5.com/axleguide.shtml Tuolla ainakin jotain kuvia danan peristä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ korotus iskareiden mitat ja muuta alusta asiaa. mältsä Tekniikka & Jutustelu 9 01.01.2009 10:43
M: G:n Takajouset O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.03.2007 10:48
cherokeen takajouset boozer Tekniikka & Jutustelu 3 04.02.2007 17:05
o: hj takajouset Jani E O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 19.01.2006 15:08
O:Cherokeen takajouset Ipe64 O/M/V Muut 0 04.04.2005 19:20


Sivu luotu: 02:44 (GMT +2).