Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 12.11.2009, 19:32
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Kustannus ja kustannus...
Turaoffissa ihailin paria proto luokan autoa johon oli hakattu noin 25000€ auton ostohinnan lisäksi.

Suunnistus ei ole kyllä meidän (minun) köyhien laj
mut siihen orbi lisää ni sit se vasta kallista on
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 12.11.2009, 19:37
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
pistetään paskanjauhantaan ni ei ole niin virallista eli osaako joku kertoa mikä siinä on niin vaarallista vai antaako se liika etua joillekki vai mikä siinä mättää...
P.sst: Porukka ei vaan tykkää muuttaa sääntöjä ihan sen takia, että noi kikkailuun rakennetut,
paperittomat joustohirviöt pysyisivät poissa suunnistuskisoista...

Kova poru oli aikoineen rallipuolellakin, kun 4-vetoiset tulivat markkinoille...
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 12.11.2009, 19:46
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
P.sst: Porukka ei vaan tykkää muuttaa sääntöjä ihan sen takia, että noi kikkailuun rakennetut,
paperittomat joustohirviöt pysyisivät poissa suunnistuskisoista...
Taitaa pojilla olla pelko persuksissa että jousto hirviöt tulee ja voittaa noi KISAT
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 12.11.2009, 19:56
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Eiks toi ollukaan vielä voimassa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Entäpä semmonen kompromissi, että jos orbi niin silloin en saa ajaa tiesiirtymiä mutta saa osallistua kisaan?

Auton siirto tapahtuu trailerilla tms. Tiesiirtymisestä orbi autolla välitön hylky.

Vaikeaksi toki menee kisatiimille mutta silloin olisi mahdollisuus osallistua kisaan ja jos vlttämättä se orbi on niin ne saikatkoot siirtokaluston kanssa.

Tarvisi ajoalueillekin vähän tiloja kuormaamiseen mutta olisi varmasti tehtävissä.

Minun puolesta saisi ajaa vaikka sähkö-hydro sauvaohjauksella mutta se on niin räikeästi tieliikenne pykäliä vastaan ettei sitä saa millään puhutta läpi.
Renkaat jne saa kuitattua vielä huomautuksella / rikesakolla.
Eräät kisaajat ovat jo tainneet tuollaista sääntöä ennakoiden käyttää traileria maaliintuloon jollen ihan väärin muista mutta voin tietty muistaa väärinkin
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 12.11.2009, 20:22
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Eräät kisaajat ovat jo tainneet tuollaista sääntöä ennakoiden käyttää traileria maaliintuloon jollen ihan väärin muista mutta voin tietty muistaa väärinkin
Hylkyhän siitä tuli, mut kyllähän tuommonen pikkususuki olis tullu jonkun protoluokan auton perässä vaikka katollaan maaliin.

Todennäkösesti sääntöjen laatijoilla on ollu huonoja kokemuksia orbitrooleista, jonka vuoksi tuo mekaaninen yhteys on edellytetty, kaska yleisillä teillä tulee siirtymiä.
Vasta viime safarille lähtiessä hajosi yhdestä orbiohjauksisesta vehkeestä jotain orbista pikku ojassa, ja toiseen suuntaan käännettäessa vaan hakkasi villisti rattia käsille. Sillä ei voinu ajaa kyllä metriäkään enää.

Sinällään en usko, että tuo orbitrooliohjaus olisi mikään ongelma. Kyllä yleensä renkaat jonkin verran kääntyy, kun väkisin veivaa. Muuten voi olla ikävämpi hinailla pois metsästä, jos moottori leipoo jonnekkin suohon, ja joka suuntaa on 3km kivikkoa.
Letkurikon tms. sattuessa vaihtaa vaan uuden letkun. Letkurikkoja sattuu harvemmin pienessä kuormituksessa, kuten tiellä, vaan yleensä siellä kivenkolossa, kun renkaita joutuu väkisin väännättämään maksimipaineilla...
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 12.11.2009, 20:44
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Hylkyhän siitä tuli, mut kyllähän tuommonen pikkususuki olis tullu jonkun protoluokan auton perässä vaikka katollaan maaliin.

Todennäkösesti sääntöjen laatijoilla on ollu huonoja kokemuksia orbitrooleista, jonka vuoksi tuo mekaaninen yhteys on edellytetty, kaska yleisillä teillä tulee siirtymiä.
Vasta viime safarille lähtiessä hajosi yhdestä orbiohjauksisesta vehkeestä jotain orbista pikku ojassa, ja toiseen suuntaan käännettäessa vaan hakkasi villisti rattia käsille. Sillä ei voinu ajaa kyllä metriäkään enää.

Sinällään en usko, että tuo orbitrooliohjaus olisi mikään ongelma. Kyllä yleensä renkaat jonkin verran kääntyy, kun väkisin veivaa. Muuten voi olla ikävämpi hinailla pois metsästä, jos moottori leipoo jonnekkin suohon, ja joka suuntaa on 3km kivikkoa.
Letkurikon tms. sattuessa vaihtaa vaan uuden letkun. Letkurikkoja sattuu harvemmin pienessä kuormituksessa, kuten tiellä, vaan yleensä siellä kivenkolossa, kun renkaita joutuu väkisin väännättämään maksimipaineilla...
kuksa rakennettu alunperin1997 ja keran on ohjaus pettäny eikä sillonkaan aivan kokonaan turun/raision kisassa tippu auton keula letkun varaan,ja nyt sekin mahdollisuus estetty panssaroinnilla eli ohjaus olisi toiminut tielläkin ja sen olisi huomannu kyllä hidastuneena ohjauksena letkurikon takia.ja oikeasti on todella harvinaista,että letku katkeaa missään olosuhteissa kokonaan,vaan yleensä rupeaa vuotamaa.ja tuo ohjauksen jäykkyys moottori sammuneena on suhteellista ei se ole missää vehkeessä kevyt ilman tehostusta 42 pyörät alla.mut kai se on uskottava ettei orbi vehkeilä suunnisteta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 12.11.2009, 22:11
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.821
Cool

Tota Kyllä tollasella proto luokan autolla 39.5boggereilla voi ajaa 117km/h navikaattorin mukaan.

Orbbi ohjauksella voi ajaa myös lujaa (foffi autot,baja 1000 kilpurit) mutta lähtö kohta on se että kun näitä tekijöitä on niin monenlaisia,toinen ottaa osat naapurin vanhasta puimurista jonka isoisä hylkäs tonne mettän laitaan 40vuotta sitten ja toinen hakee uudet osat kaupasta. niin ei kilpailu katkastuksessa pysytä toteamaan yhtään päälle päin missä kunnossa noi osat oikeasti on.mekaaninen ohjaus kun on niin vauriot ja viat pystyy aika hyvin huomaamaan ulos päin.

heti kun orbbi ohjaus on sallittu suunnistus kisoissa niin mä teen sellaisen omaan autoon tosin katsastus konttorilla voi olla hiukka selittämistä miks tästä pitäis saada leimattu työkoneeksi mut se on sen ajan murhe.

niin ja Goodwingin jetzillä on Mousessa hydraulli ohjaus ja tän vuoden laatokalle ajoivat helsingistä pietariin siitä laatokka ympäri ja takaisin samaa reittiä ja hyvin näytti tiellä kulkevan.

Kuka hullu laittais 25te johonkin vanhaa romuun?
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 12.11.2009, 22:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

JOO MUT KERTOKAA NYT JOKU YKSI OIKEE SYY MIKSI EI ORBI KELPAA???
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 12.11.2009, 22:27
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
JOO MUT KERTOKAA NYT JOKU YKSI OIKEE SYY MIKSI EI ORBI KELPAA???
Samasta syystä, kuin hitsatut mutkat turvakaarissa tai hitsatut ohjausvarret: Koska tekijöitä on moneen junaan ja mitenkään ei voida todentaa, että kaikki toimisi, niinkuin pitää.

Ihan varmasti hitsattu tuubimutka putkessa kestää enemmän, kuin kerran taivutettu vesijohtoputki, mutta milläs sen muuten todennat kuin testaamalla?

sama vika hitsatuissa ohjausvarsissa: ihan varmasti kestää kulmaraudalla vahvistettu varsi enempi, kuin vesijohtoputkesta kierteytetty tanko, tai umpijöötistä suoraan hitsattu vetotanko, verrattuna kolmesti oikaistuun alkuperäiseen...
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 12.11.2009, 22:32
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Angry

Olisko tieliikenneasetus


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
JOO MUT KERTOKAA NYT JOKU YKSI OIKEE SYY MIKSI EI ORBI KELPAA???
Taitaa olla suurin syy siinä ettei tuollainen ohjaus ole hyväksytty tieliikenteeseen muissa kuin työkoneissa ja suunnistuskisat on tiettävästi tarkoitettu maastoautoille !!! Ainakin teoriassa niiden siis pitäisi läpäistä normaalin katsastuksenkin eikä vain kisakatsastajien kriittisen silmäilyn
Inhorealisti
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 12.11.2009, 22:37
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Samasta syystä, kuin hitsatut mutkat turvakaarissa tai hitsatut ohjausvarret: Koska tekijöitä on moneen junaan ja mitenkään ei voida todentaa, että kaikki toimisi, niinkuin pitää.

Ihan varmasti hitsattu tuubimutka putkessa kestää enemmän, kuin kerran taivutettu vesijohtoputki, mutta milläs sen muuten todennat kuin testaamalla?

sama vika hitsatuissa ohjausvarsissa: ihan varmasti kestää kulmaraudalla vahvistettu varsi enempi, kuin vesijohtoputkesta kierteytetty tanko, tai umpijöötistä suoraan hitsattu vetotanko, verrattuna kolmesti oikaistuun alkuperäiseen...
enemmän normi ohjauksessa on hajoavia osia kuin orbissa kaikki rättinivelet ohjaus akselissa tuskin tarkastettu keltään ja sit ne nivel viidakot ennen ku tieto ratilta on renkailla että pitäs kääntyä,kaikkia ei voi todeta onko kunnossa kummallakaan toteutus tavalla,mut luulisin että jos on tehty orbi ni sitä on jonkun verran mietitty ja katsottu mitä osia sinne on laitettu mut normi ohjaus on monessa vehkeessä orkkis 70lukulainen.diipadaapa hyvää joulua kaikille ja onnellista uutta vuotta mulle riitti
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 12.11.2009, 22:42
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Samasta syystä, kuin hitsatut mutkat turvakaarissa tai hitsatut ohjausvarret: Koska tekijöitä on moneen junaan ja mitenkään ei voida todentaa, että kaikki toimisi, niinkuin pitää.

Ihan varmasti hitsattu tuubimutka putkessa kestää enemmän, kuin kerran taivutettu vesijohtoputki, mutta milläs sen muuten todennat kuin testaamalla?

sama vika hitsatuissa ohjausvarsissa: ihan varmasti kestää kulmaraudalla vahvistettu varsi enempi, kuin vesijohtoputkesta kierteytetty tanko, tai umpijöötistä suoraan hitsattu vetotanko, verrattuna kolmesti oikaistuun alkuperäiseen...
helppohan se on katto että toimii niinkuin pitää, kääntää rattia jos pyörät kääntyy samaan suuntaan niin toimii niinkuin pitää
valmiita tehdastekosia osiahan orbi ratkaisussa vaan on
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 12.11.2009, 22:46
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Taitaa olla suurin syy siinä ettei tuollainen ohjaus ole hyväksytty tieliikenteeseen muissa kuin työkoneissa ja suunnistuskisat on tiettävästi tarkoitettu maastoautoille !!! Ainakin teoriassa niiden siis pitäisi läpäistä normaalin katsastuksenkin eikä vain kisakatsastajien kriittisen silmäilyn
Inhorealisti
moniko protoluokan auto menisi lähtöviivalta otettaessa katsastuksesta läpi?
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 12.11.2009, 22:51
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Kuinkas monta hydrauliohjauksella varustettua oli finland trophyssä, kun kerrankin oli sallittua? Ei yhtään?
Muutenkin laitteiden olis syytä olla enemmän tieliikennepelien kaltaisia, jos kilpailujen aikana on tiet täynnä "kuksia" niin kauanko saa rauhassa kisoja järjestää?
Jos olis enemmän sellaisia kisa-alueita kuten lapland trophyssä ja askolan10:ssä, vois vähän mystisimmilläkin laitteilla kisata, kun ei ole juurikaan sivullisia jaloissa pyörimässä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 12.11.2009, 22:57
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ei muutakuin hakemaan Cup-toimikuntaan, vapaita paikkoja on käsittääkseni tarjolla!
Siellä niihin sääntöihin voi eniten vaikuttaa.
Hitsatut sektorivarret ja ohjauksen osat on yhtälailla kiellettyjä ja jos niihin katsastuksessa törmää niin pitäisi antaa ihan kylmästi HYLKY!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 12.11.2009, 23:00
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kuinkas monta hydrauliohjauksella varustettua oli finland trophyssä, kun kerrankin oli sallittua? Ei yhtään?
Muutenkin laitteiden olis syytä olla enemmän tieliikennepelien kaltaisia, jos kilpailujen aikana on tiet täynnä "kuksia" niin kauanko saa rauhassa kisoja järjestää?
Jos olis enemmän sellaisia kisa-alueita kuten lapland trophyssä ja askolan10:ssä, vois vähän mystisimmilläkin laitteilla kisata, kun ei ole juurikaan sivullisia jaloissa pyörimässä.
Tulipa mieleen että kuinka monen on virkavalta pysäyttänyt kesken kisan ,meille kävi mogsulla näin juukassa ja konstaapelit ihan vähän ihmeissään et miks ajatte tämmösellä maantiellä siirtokilvillä jopa 80km.h lasis vaikka mogsu ehkä etäisesti muistuttaa vielä maasto-autoa ,no kun hokasivat että kilvanajo kesken pyysivät anteeksi ja toivottivat onnea kisaan autoa eivät sen enempiä tutkineet...
Tuli vaan mieleen että mitähän ne sanos ku kuksankin näkösellä hurauttelis vastaan 80km/h lasis /:
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 12.11.2009, 23:03
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Angry

Protoista ei yksikään


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM Näytä viesti
moniko protoluokan auto menisi lähtöviivalta otettaessa katsastuksesta läpi?
Villi veikkaus, että jos leimakonttorin miehet pistäs oman "välikatsastuksen" jollekin kisasiirtymälle niin taitais 98% kaikista kisapeleistä jäädä siihen tai ainakin saada arpajaisvoiton. Kannataisiko kisaajien ja järjestäjien hieman ryhdistäytyä näissä asioissa ennenkuin tilanne karkaa kokonaan käsistä tai virkamiehet sattuvat paikalle
Inhorealisti
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 12.11.2009, 23:05
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kuinkas monta hydrauliohjauksella varustettua oli finland trophyssä, kun kerrankin oli sallittua? Ei yhtään?
Muutenkin laitteiden olis syytä olla enemmän tieliikennepelien kaltaisia, jos kilpailujen aikana on tiet täynnä "kuksia" niin kauanko saa rauhassa kisoja järjestää?
Jos olis enemmän sellaisia kisa-alueita kuten lapland trophyssä ja askolan10:ssä, vois vähän mystisimmilläkin laitteilla kisata, kun ei ole juurikaan sivullisia jaloissa pyörimässä.
oli siel yks
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 12.11.2009, 23:11
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Villi veikkaus, että jos leimakonttorin miehet pistäs oman "välikatsastuksen" jollekin kisasiirtymälle niin taitais 98% kaikista kisapeleistä jäädä siihen tai ainakin saada arpajaisvoiton. Kannataisiko kisaajien ja järjestäjien hieman ryhdistäytyä näissä asioissa ennenkuin tilanne karkaa kokonaan käsistä tai virkamiehet sattuvat paikalle
Inhorealisti
joo kaikki hommaa city maasturit ja lähetään ajeleen vähän suunnistus kisoja.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 12.11.2009, 23:13
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.366
Perusasetus

Pari henkilökohtaista kommenttia...


Täytyy tässä sen verran omastapuolesta sanoa, että olen ainakin vastaan oribootiliohjausta noissa kisoissa. Kaksi juttua joista toinen on turvallisuus ja se että autot pitäisi olla edes "periaatteessa" katsastettavissa. Ja itselleni tärkein syy olla sitä vastaan on sen tehokkuus rajoittaa autojen rakentelua. Ihmeesti se mekaanisen linkin vaatimus rajoittaa autojen joustoja ja akseleiden ylettömiä siirtoja eteenpäin.

Muutenkin kehitys autoissa on huonoon suuntaan, kun viritellään ja vaaditaan saada hyväksytyiksi aina vaan uskomattomampia härpättimiä. Ja sitten pitää taas kilpailuita pyrkiä tekemään vähän vaikeammaksi, että olisi jotain haastetta porukalle ja tästä sitten joudutaan ilkeään noidankehään kun autoja pitäisi taas rakentaa pidemmälle. Nytkin on jo ilmassa jotain merkkejä siitä, että saattaa alkaa tulemaan nykyiselle vastapainoksi "pikku" kilpailuita, joissa olisi esimerkiksi vain originaali tai standard luokan autot edustettuina. Itse ainakin näkisin tällaisia kilpailuita erittäin mielelläni. Samalla se ohjaisi ihmisiä noihin luokkiin joita henkilökohtaisesti eniten arvostan.

En osaa kuvitella ainakaan lähitulevaisuudessa mitään hirveitä loivennuksia teknisiin vaatimuksiin, joten niiden varaan ei varmastikaan kannata laskea. Tämä asia on tietysti kilpailunjärjestäjien vallassa sen kautta, että millaiset säännöt tekevät, mutta moni miettii siinävaiheessa eritavalla asioita, kun joutuu touhusta vastuuta kantamaan. Kaikelle on kyllä nykyisissä ja tulevissa säännöissä syynsä ja jokainen kohta on moneen kertaan puitu eri ihmisten kesken...
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 12.11.2009, 23:17
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Samasta syystä, kuin hitsatut mutkat turvakaarissa tai hitsatut ohjausvarret: Koska tekijöitä on moneen junaan ja mitenkään ei voida todentaa, että kaikki toimisi, niinkuin pitää.

Ihan varmasti hitsattu tuubimutka putkessa kestää enemmän, kuin kerran taivutettu vesijohtoputki, mutta milläs sen muuten todennat kuin testaamalla?

sama vika hitsatuissa ohjausvarsissa: ihan varmasti kestää kulmaraudalla vahvistettu varsi enempi, kuin vesijohtoputkesta kierteytetty tanko, tai umpijöötistä suoraan hitsattu vetotanko, verrattuna kolmesti oikaistuun alkuperäiseen...

On se kiva katella kun taas orbi ohjauksesta kinataan
Tiedän usemman auton jotka kiertää noita suunnistus kisoja ja joissa on ohjaus osia hitsailtu mm. raidetankoa jatkettu mutta hitsi saumat hiottu pois että ei näkyis niin selvästi ym ym...

Nyt kun itellä on toisessa autossa simpukka ohjaus ja toisessa orbi ohjaus niin täytyy sanoo että kyllä toi orbi menee paremmin esim: kun on mutaa vanteet täynnä niin ei voBlaaaaa yhtään niin kuin toi simpukka ohjaus

Yleensä autot joissa on orbi ohjaus niin on myös suojattu kunnolla noi ohjaus osat! mikä taas on pirun vaikeeta noissa simpukka ohjauksissa
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 12.11.2009, 23:31
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Täytyy tässä sen verran omastapuolesta sanoa, että olen ainakin vastaan oribootiliohjausta noissa kisoissa. Kaksi juttua joista toinen on turvallisuus ja se että autot pitäisi olla edes "periaatteessa" katsastettavissa. Ja itselleni tärkein syy olla sitä vastaan on sen tehokkuus rajoittaa autojen rakentelua. Ihmeesti se mekaanisen linkin vaatimus rajoittaa autojen joustoja ja akseleiden ylettömiä siirtoja eteenpäin.

Muutenkin kehitys autoissa on huonoon suuntaan, kun viritellään ja vaaditaan saada hyväksytyiksi aina vaan uskomattomampia härpättimiä. Ja sitten pitää taas kilpailuita pyrkiä tekemään vähän vaikeammaksi, että olisi jotain haastetta porukalle ja tästä sitten joudutaan ilkeään noidankehään kun autoja pitäisi taas rakentaa pidemmälle. Nytkin on jo ilmassa jotain merkkejä siitä, että saattaa alkaa tulemaan nykyiselle vastapainoksi "pikku" kilpailuita, joissa olisi esimerkiksi vain originaali tai standard luokan autot edustettuina. Itse ainakin näkisin tällaisia kilpailuita erittäin mielelläni. Samalla se ohjaisi ihmisiä noihin luokkiin joita henkilökohtaisesti eniten arvostan.

En osaa kuvitella ainakaan lähitulevaisuudessa mitään hirveitä loivennuksia teknisiin vaatimuksiin, joten niiden varaan ei varmastikaan kannata laskea. Tämä asia on tietysti kilpailunjärjestäjien vallassa sen kautta, että millaiset säännöt tekevät, mutta moni miettii siinävaiheessa eritavalla asioita, kun joutuu touhusta vastuuta kantamaan. Kaikelle on kyllä nykyisissä ja tulevissa säännöissä syynsä ja jokainen kohta on moneen kertaan puitu eri ihmisten kesken...

käväseppä kattoon esim suzukin pellin alla minkälaisia ohjaus osia se sisältää ja vertaa niitä vaikka tuon trailgearin tuotteisiin. näät mikä on turvallista ja mikä ei!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	130305-1-k-800.jpg‎
Views:	338
Size:	54,1 Kt
ID:	9142  
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 13.11.2009, 08:41
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
ja yhä vaan vahvemmin tulee mieleen että miksi pilata hyvä harrastus osallistumalla kisoihin!!!!
Oleks koskaan kuullu sanaa kilpailuvietti
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 13.11.2009, 09:10
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Oleks koskaan kuullu sanaa kilpailuvietti
joo, useinkin kuullu, ja itselläkin joitakin viettejä vielä tallella vaan ei kilpailu.....nää erilaiset vietithän on juuri sellaisia jotka useissa tapauksissa ohittaa rationaalisen toiminnan, tunne vie voiton älyllisestä toiminnasta. ei siinä mitään jos vietti on vahva ja haluaa kisata, en minä kenenkään oikeutta siihen halua rajoittaa. ja saatanpa vaikka olla katsojana teknisestä mielenkiinnosta johtuen. mutta se on pääasia että on hauskaa, jos joku saa kunnon kickisit kisaamisesta niin eikun vaan. vaikka pari vuorokautta tuubiin tai ihan miten vaan, ja mielummin orbiohjauksella jottei asia unohtuisi!
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 13.11.2009, 09:53
h-a-r-z-a:n Avatar
h-a-r-z-a h-a-r-z-a ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.04
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 528
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
JOO MUT KERTOKAA NYT JOKU YKSI OIKEE SYY MIKSI EI ORBI KELPAA???
Lait ja asetukset pitäisi olla riittävä syy.
Ja ennenkuin alkaa se selitys siitä,ettei ne muutenkaan ole laillisia laitteita niin kysyn,jotta miksi ei?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:44 (GMT +2).