Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2009, 23:21
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

orbiohjaus suunnistuksessa


pistetään paskanjauhantaan ni ei ole niin virallista eli osaako joku kertoa mikä siinä on niin vaarallista vai antaako se liika etua joillekki vai mikä siinä mättää itse en ole keksiny mikä siinä olisi vaarallista oikein toteutettuna eli läpi kulkeva sylinteri tai kaksi sylinteriä jolloin ohjaus liike on yhtä nopea molempiin suuntiin.ja jos joku tästä vetää herneen nenään ni siitä vaan.
kertokaa mielipiteitä

__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2009, 23:35
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

joskus kyselin kanssa samaa niin ainoo selitys oli että voi mennä rikki

täytyykin tehdä kuva vertailu suzukin ohjaus vs orbitrol
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2009, 23:36
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

mielestäni ei orpi ohjauksessa oo mitään huonoo etua tai haittaa muihin verrattuna ja jos joku meinaa ettei saa siirtymis ajaa orpilla ni nopeus rajotus niihin vehkeisiin onhan niitä rattoreis puimureis ym. vehkeis tieliikentees.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2009, 23:37
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kerkisin jo naputtelemaan tuonne toiseen topikkiin, mutta

"Asian ydin on siinä, että ohjaus pitää toimia myös moottori sammuneena."

Edit: Lisätään tähän vielä se oleellisin, eli se mekaaninen yhteys ratilta renkaisiin.

Viimeksi muokannut Kartse1 : 12.11.2009 20:07
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.11.2009, 11:28
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Kerkisin jo naputtelemaan tuonne toiseen topikkiin, mutta

"Asian ydin on siinä, että ohjaus pitää toimia myös moottori sammuneena."
No sepä ainakin mulla toimii! PSC systeemi on mulla käytössä. Kääntyy auton ollessa sammuksissa ihan ratista kääntäen.

En tosin ole osallistumassa suunnistukseen.... mutta kuitenkin.
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2009, 23:39
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Kaipa siinä on haettu sitä että TEORIASSA letkuvälitteinen ohjaus ei ole niin varma kuin mekaanisesti välitetty.

Ja jos lain mukaan katsoo täytyisi rakeenteellinen nopeus rajata 50 tai 40 km/h, jolloin saa olla orbitrooli.
__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2009, 23:44
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

niin mun mielestä nopeus rajotus. ja kyllä orpi kääntää aina sen verran vaikka moottori sammuu mut jos letku hajoo ni eri juttu, voihan joku ohjaustankoki mennä poikki missä vaa ku niitä on mettäs aikansa väännelty
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.11.2009, 23:44
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Letkurikko tai roska venttiilissä 80 km/h vauhdissa voi aiheuttaa mielenkiintoisia tilanteita.
Ja kuinka monella pysyy ratti orbiohjauksella käsissä siinä vauhdissa muutenkin?
Siinä taitaa olla suurimmat ongelmat...
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2009, 23:50
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Letkurikko tai roska venttiilissä 80 km/h vauhdissa voi aiheuttaa mielenkiintoisia tilanteita.
Ja kuinka monella pysyy ratti orbiohjauksella käsissä siinä vauhdissa muutenkin?
Siinä taitaa olla suurimmat ongelmat...
pystyy ajamaa noin 70kmh mut eihän sitä ole pakko ajaa niin kovaa ja ajaa täällä paikallinen yrittäjä valmetilla vetävä kärry perässä rantaväylää 80-85kmh
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2009, 23:54
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Letkurikko tai roska venttiilissä 80 km/h vauhdissa voi aiheuttaa mielenkiintoisia tilanteita.
Ja kuinka monella pysyy ratti orbiohjauksella käsissä siinä vauhdissa muutenkin?
Siinä taitaa olla suurimmat ongelmat...
kuinka moni ajaa siirtymillä 80km/h on kuule 50-60 aika maksimi protoissa

myös suzukin rättinivel voi mennä rikki mitäs silloin tapahtuu 80km/h vauhdissa?
ja toden näköisesti menee monta kertaa enemmän rikki kuin esim omassa laitteessa oleva orbi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.11.2009, 00:12
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Talking

On ajettu 100 km/h:kin rajoitusten mukaan kunnes luin säännöistä et 80 km/h on maksimi.
Onhan noita rättiniveliäkin kuulemma rikki mennyt...
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.11.2009, 00:16
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Wink

Ja onks se nyt niin vaikeaa porata simpukkaan lähdöt hydroassistentille?
Itelle ainakin on, joutuu oikee opiskelee..
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.11.2009, 23:47
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Kaipa siinä on haettu sitä että TEORIASSA letkuvälitteinen ohjaus ei ole niin varma kuin mekaanisesti välitetty.

Ja jos lain mukaan katsoo täytyisi rakeenteellinen nopeus rajata 50 tai 40 km/h, jolloin saa olla orbitrooli.
voi olla että sitä on haettu mut miten varmoja ne rattiakseleiden rätti nivelet ja ässän malliset sektorivarret on?
ja eihä tuo nopeus ole ongelma ku rajataan se 40-50
mulla kuksassa hitaalla puolella huiput gepsin mukaan37kmh 44 eli 42 vielä vähemmän
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.11.2009, 19:37
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
pistetään paskanjauhantaan ni ei ole niin virallista eli osaako joku kertoa mikä siinä on niin vaarallista vai antaako se liika etua joillekki vai mikä siinä mättää...
P.sst: Porukka ei vaan tykkää muuttaa sääntöjä ihan sen takia, että noi kikkailuun rakennetut,
paperittomat joustohirviöt pysyisivät poissa suunnistuskisoista...

Kova poru oli aikoineen rallipuolellakin, kun 4-vetoiset tulivat markkinoille...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.11.2009, 19:46
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
P.sst: Porukka ei vaan tykkää muuttaa sääntöjä ihan sen takia, että noi kikkailuun rakennetut,
paperittomat joustohirviöt pysyisivät poissa suunnistuskisoista...
Taitaa pojilla olla pelko persuksissa että jousto hirviöt tulee ja voittaa noi KISAT
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:03 (GMT +2).