Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2009, 17:43
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Kattelin tos mittareita, tilailenko halpis mittarit vaiko jottain parempaa. ehdotuksia
halpis on ihan ok, kalliimman mittarin 'absoluuttisella' totuus asteikolla ei ole juuri mitään merkitystä käytännössä, taitaa kalliissa mittareissa maksaa ulkonäkö sun muut höpö ominaisuudet ja merkki, mikä ei vaikuta itse ajamiseen millään tavalla

jos jostain löydät halvalla teollisuus paine mittarin ni se on hyvä ahtopaine mittari

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.08.2009, 11:58
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Halpis mittarit riittää. Jos laatuun satsaan, niin nestevaimmennetut mittarin on hyvät, eli linssin sisällä on jotain silikooniöljyä. Ei tärise eikä rämise.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2009, 23:45
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

pajeron satsista puuttu painekello mut mikäs muu systeemi olis toimiva ? muutamii vuosia sitten oli pajero ja siitä heitettiin koko kello mäkeen. Auttaako pelkkä ahtopaineen säädin (semmoin pikku ruuvi) saahan silläkii paineet pihal
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2009, 10:17
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
pajeron satsista puuttu painekello mut mikäs muu systeemi olis toimiva ? muutamii vuosia sitten oli pajero ja siitä heitettiin koko kello mäkeen. Auttaako pelkkä ahtopaineen säädin (semmoin pikku ruuvi) saahan silläkii paineet pihal
Kyllä se kello olis hyvä. Toinen keino ois sit turbosta erillään oleva hukka portti. Ilman minkäänlaista hukkaporttia pakopaineet nousee taivaisiin ja turbo ottaa runsaasti ylikierroksia. Tais pajeron ahdin nostaa pakopaineet 2.2 hiluksin koneella yli 3bar helposti hukkaportti kiinni.
Kuva bilteman hukkaportista
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	79-731_l[1].jpg‎
Views:	371
Size:	15,9 Kt
ID:	7365  
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2009, 12:59
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja härdelli Näytä viesti
Kyllä se kello olis hyvä. Toinen keino ois sit turbosta erillään oleva hukka portti. Ilman minkäänlaista hukkaporttia pakopaineet nousee taivaisiin ja turbo ottaa runsaasti ylikierroksia. Tais pajeron ahdin nostaa pakopaineet 2.2 hiluksin koneella yli 3bar helposti hukkaportti kiinni.
Kuva bilteman hukkaportista
Mihin kohtaan parasta laittaa tuo portti, itselle tulossa 180 asteinen mutka pakosarjalta turbolle 48mm putkesta.
Vai etsinkö kellon ja asennan paikalleen.

Löysinkin kellon ajattelin laittaa kellolle menevän putken väliin paineen säätö ruuvin.

Viimeksi muokannut pesix : 30.08.2009 14:41
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.08.2009, 19:35
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Mihin kohtaan parasta laittaa tuo portti, itselle tulossa 180 asteinen mutka pakosarjalta turbolle 48mm putkesta.
Vai etsinkö kellon ja asennan paikalleen.

Löysinkin kellon ajattelin laittaa kellolle menevän putken väliin paineen säätö ruuvin.
Kurista säädettävällä kuristimella alkuun kellon letkua ja sit T-haara kuristimen ja kellon väliin. T-haaran vapaaksi jäävään pilliin vielä yksi säädettävä kuristin, jonka toinen pää vapaaseen ilmaan. Tällä systeemillä säädettävyys parempi ku yhdellä kuristimella. Ainakin holy smoken sivuilla löytyy aiheesta jonkin verran, haku sanaksi bleedaus. Nämä samat hässäkät toimii myös erillisessä hukkaportissa.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2009, 14:38
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Angry

Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki.
Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi.
Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hilux ln 110 turbotus. hiluix Tekniikka & Jutustelu 115 13.04.2015 19:11
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
bj:n turbotus lazze1 Tekniikka & Jutustelu 2 28.08.2008 21:06
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 12:16 (GMT +2).