![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() pajeron satsista puuttu painekello mut mikäs muu systeemi olis toimiva ? muutamii vuosia sitten oli pajero ja siitä heitettiin koko kello mäkeen. Auttaako pelkkä ahtopaineen säädin (semmoin pikku ruuvi) saahan silläkii paineet pihal
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuva bilteman hukkaportista
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vai etsinkö kellon ja asennan paikalleen. Löysinkin kellon ajattelin laittaa kellolle menevän putken väliin paineen säätö ruuvin. Viimeksi muokannut pesix : 30.08.2009 14:41 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kurista säädettävällä kuristimella alkuun kellon letkua ja sit T-haara kuristimen ja kellon väliin. T-haaran vapaaksi jäävään pilliin vielä yksi säädettävä kuristin, jonka toinen pää vapaaseen ilmaan. Tällä systeemillä säädettävyys parempi ku yhdellä kuristimella. Ainakin holy smoken sivuilla löytyy aiheesta jonkin verran, haku sanaksi bleedaus. Nämä samat hässäkät toimii myös erillisessä hukkaportissa.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki.
Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi. Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kyllähän kampiakseleita on katkeillut tojon koneista ( ja monista muistakin ), ahdetuista ja ahtamattomista. se onkin sitten toinen juttu että miksi ne on katkenneet, syitä voi olla kohtalaisen paljon. suotta sitä pillastua jos joku sanoo että ei kestä, joka kone kestää loppuun asti. sit kun on loppu niin kyllä sen huomaa. kun itse laitoin ahdinta 2ällän kylkeen niin tapasin minäkin muutaman tuomiopäivän rohveetan jotka povasi että ei kestä. jos ja kun joskus hajoaa niin sit korjataan, eihän siinä sen kummempaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta miten ihmeessä muka 2L koneesta on hajonnut kampura(siis ahtamisen takia...)?Aika vaikea uskoa.Montakin esimerkkiä siitä että kestää kyllä löytyy. Pakkasella käynnistykset voivat sen tehdäkin. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Niin enemmän juttua tullu tyypeiltä et kyl kestää. omaan autoon on tehty täydellinen koneremppa 90tonnia sitten ja eiköhän tuon luulis kestävän
![]() Mut hyvillä mielin projekti jatkuu ja kuvia tulee jahka kerkee laitteleen. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Miksi?Lainaus:
![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kuulin yhdestä 2LT koneen kampiakselin katkeamisesta. Syy oli kyllä riittävän hyvä, moottori hukutettu. Eli imupuolelta vettä männän päälle ja sit ei mäntä mahtunu töitä tekemäänkään.
Ite olen pari L moottoria rikkonu ihan omaa tyhmyyttäni. Mm. ylikierroksia, lunta jakohihnan väliin, jakoremmi katkes omia aikojaan ja tai yks laakeri vauriokin olla, tähän syynä vääränlaiset laakerit. Tietysti kansipahvi pari kertaa menny. Noista noin puolet omia mokia. "Eihän RACE moottorissa mitään jakopään koppia tarvita" ![]()
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
???
onhan niissä eri logo maskissa... ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
kylkai se siitä selvii aikanaan ?
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Niin ratin ja penkinvälissä se vika löytyy,jos hiluxsi ei kestä.
Itselläni tuppaa aina toisinaan sitä vikaa olemaan ![]() Niikuin Härdelli totesi race moottori race moottori |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarossa ja hilussa on kyllä sama kone, mut 3 kiloo pakopaineita matkaajossa hajottaa koneen ku koneen. ps. Jannu joka ajaa 3bar paineilla, siinä on turbottoman kampiakseli...
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Todella hyvin on kestänyt, mitä nyt eka turbo poksahti
![]() Nyt reilusti pääle 10 tonni jo takana kilsoja, pitkiä työmatkoja ja kuormia, eikä ongelmia. Öljyt ja suodattimen olen vaihtanut useammin, varmaan joka päivä kyllä pää konehuoneessa tutkailemassa mahd. vauriota. ps. onhan tuo samainen äijä kylillä kyräilly et vieläkö hiluxi kasassa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hilux ln 110 turbotus. | hiluix | Tekniikka & Jutustelu | 115 | 13.04.2015 19:11 |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
bj:n turbotus | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2008 21:06 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |