![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Kuva bilteman hukkaportista
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vai etsinkö kellon ja asennan paikalleen. Löysinkin kellon ajattelin laittaa kellolle menevän putken väliin paineen säätö ruuvin. Viimeksi muokannut pesix : 30.08.2009 14:41 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kurista säädettävällä kuristimella alkuun kellon letkua ja sit T-haara kuristimen ja kellon väliin. T-haaran vapaaksi jäävään pilliin vielä yksi säädettävä kuristin, jonka toinen pää vapaaseen ilmaan. Tällä systeemillä säädettävyys parempi ku yhdellä kuristimella. Ainakin holy smoken sivuilla löytyy aiheesta jonkin verran, haku sanaksi bleedaus. Nämä samat hässäkät toimii myös erillisessä hukkaportissa.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyl rupes taas tänään vit*****maan ku yks äijä tulee selittämään että hilux ei kestä turbotusta, et kampiakseli menne poikki.
Onkoan tuossa mitään perää koko jutussa ? Sillä itsellä oli ollu 2,4 taro joka oli turbotettu ja siinä meni akseli palasiksi. Eikö hiluksilla ja tarolla ole eroa kuin yö ja päivä. Ja mitä ite kuullu niin eihän näit vanhoja hiluja saa kirveelläkään hajalle. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kyllähän kampiakseleita on katkeillut tojon koneista ( ja monista muistakin ), ahdetuista ja ahtamattomista. se onkin sitten toinen juttu että miksi ne on katkenneet, syitä voi olla kohtalaisen paljon. suotta sitä pillastua jos joku sanoo että ei kestä, joka kone kestää loppuun asti. sit kun on loppu niin kyllä sen huomaa. kun itse laitoin ahdinta 2ällän kylkeen niin tapasin minäkin muutaman tuomiopäivän rohveetan jotka povasi että ei kestä. jos ja kun joskus hajoaa niin sit korjataan, eihän siinä sen kummempaa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta miten ihmeessä muka 2L koneesta on hajonnut kampura(siis ahtamisen takia...)?Aika vaikea uskoa.Montakin esimerkkiä siitä että kestää kyllä löytyy. Pakkasella käynnistykset voivat sen tehdäkin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Niin enemmän juttua tullu tyypeiltä et kyl kestää. omaan autoon on tehty täydellinen koneremppa 90tonnia sitten ja eiköhän tuon luulis kestävän
![]() Mut hyvillä mielin projekti jatkuu ja kuvia tulee jahka kerkee laitteleen. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jo muutenkin hajoamis pisteessä oleva konehan kannattaa turbottaa, särkyy varmasti. L koneen kampiakseli kestää melkein yhtä paljo ku 2lt kampura. Yks jannu on ajellu L/2L kampuralla 3bar paineilla, kampiakseli on kestäny.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Miksi?Lainaus:
![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kuulin yhdestä 2LT koneen kampiakselin katkeamisesta. Syy oli kyllä riittävän hyvä, moottori hukutettu. Eli imupuolelta vettä männän päälle ja sit ei mäntä mahtunu töitä tekemäänkään.
Ite olen pari L moottoria rikkonu ihan omaa tyhmyyttäni. Mm. ylikierroksia, lunta jakohihnan väliin, jakoremmi katkes omia aikojaan ja tai yks laakeri vauriokin olla, tähän syynä vääränlaiset laakerit. Tietysti kansipahvi pari kertaa menny. Noista noin puolet omia mokia. "Eihän RACE moottorissa mitään jakopään koppia tarvita" ![]()
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ajoitukset
Vihdoin huomenna turbo kiinni
![]() Nyt ois pien kyssäri noist ajoituksista, nyt ajoitus 12.5. Kattelin autocad.llä et 2lt 2.4L ajoitus 10,5. ja omassa 2.2L tuo kyseinen 12.5 Eli kun pistän turbon niin kummanko laitan, (vai kunhan on jossain päin) |
#12
|
|||
|
|||
![]()
???
onhan niissä eri logo maskissa... ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
kylkai se siitä selvii aikanaan ?
![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Niin ratin ja penkinvälissä se vika löytyy,jos hiluxsi ei kestä.
Itselläni tuppaa aina toisinaan sitä vikaa olemaan ![]() Niikuin Härdelli totesi race moottori race moottori |
#18
|
|||
|
|||
![]() Vihdoin
Nyt tuli käytyä dynossa, mut kaikki ei menny niinku piti
![]() Eilen pienensin syöttöjä melkein puoli kierrosta pienemmälle ja ajattelin et nyt ei mene yli sallitun, toisin kävi ja eka penkitys antoi 92 heppaa, eli siihen meni yks penkitys hukkaan. Sit syöttöjä lisää pienemmälle ja sit päästiin jo sallittuihin lukemiin. Noh myöhemmin teen uuden reissun dynoon ja katsotaan et paljon sielt oikein irtoo ![]() Samalla katsastan kabiinin 3 paikkaiseksi, asensin keskivyönkin paikalleen. Kuulemma ei tarvii sitä mut ompahan pikkulikan turvallisempi matkustaa kyydissä. Tuolla muutoskatsastukseen. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarossa ja hilussa on kyllä sama kone, mut 3 kiloo pakopaineita matkaajossa hajottaa koneen ku koneen. ps. Jannu joka ajaa 3bar paineilla, siinä on turbottoman kampiakseli...
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Todella hyvin on kestänyt, mitä nyt eka turbo poksahti
![]() Nyt reilusti pääle 10 tonni jo takana kilsoja, pitkiä työmatkoja ja kuormia, eikä ongelmia. Öljyt ja suodattimen olen vaihtanut useammin, varmaan joka päivä kyllä pää konehuoneessa tutkailemassa mahd. vauriota. ps. onhan tuo samainen äijä kylillä kyräilly et vieläkö hiluxi kasassa ![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Tahtoo löytyä aina äijiä, jotka tietää jo kaiken.. Sitten kun sulla poksahtaa vaikka joku pyörän laakeri, niin se johtuu turbotuksesta, koska hiluxi ei kestä turboa, minähän sanoin...
Jaa, edullinen tapaus tuo dynotus. Mistähän Oulu seudulta löytyis vastaava paikka. Pitäs maksalaatikko käyä koeponnistaan kesän aikana.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hilux ln 110 turbotus. | hiluix | Tekniikka & Jutustelu | 115 | 13.04.2015 19:11 |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
bj:n turbotus | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2008 21:06 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |