Esim. Hilu LN110 kestää kohtuu hyvin 33-35" renkuloita jos muistaa käyttää tökkäsyjen kohalla vinssiä. Epämääräisellä ryskäämisyrityksillä hajoitetaan helposti kestävätkin murrokset.
Ja jos auto on menosa käymään suunnistuskilpailuissa niin siellähän on periaatteena päästä ajamaan mahdollisimman pitkään ja saada sinä aikana paljon rasteja poimittua.
Eli tarkoittaa sitä että ajotapa on erilainen kuin noissa paikallissafareissa. Het ku alkaa tökkii niin vinssi kiinni... ja jos ei niin mene niin parasta on repiä ittensä takaisin ja lähteä hakemaan seuraavaa rastia. Paikallissafareissa otetaan usein niitä äärirajoja miten pääsee ja kestääkö kalusto. Tietää sitten kuin paljon voi pitkillä reissuilla revitellä ennenku poksahtaa.
Voisin väittää että muutama tyyppi tällä palstalla voisi ajaa honda crv:llä helvetin vaikeita mestoja hakien rasteja ilman että auto rikkoutuu. Net osaa käyttää ramppeja ja vinssejä ja mikä tärkeinta. Niilon malttia Foldata rasti. Usein yhden 5 pisteen rastin hakemiseen voi mennä 5 tuntia kun samaan aikaan olisi 1-2 pisteen rasteja hakenut 20....
Itellon 4runner ja normiajossa ihan jees. mutten kuvittelekkaan sillä mitään hardcorea päristeleväni...
EDIT: kysymykseen kumpi olisi parempi maastossa vastaan kokemuksen kautta: Jäykkäakseli!
Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 24.02.2009 08:54
|