![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() mutta jos unohdetaan rakentelun vaikeus ja huono kestävyys niin mites sitten toiminta ja kulku tuolla maastossa. kumpi olisi parempi?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Esim. Hilu LN110 kestää kohtuu hyvin 33-35" renkuloita jos muistaa käyttää tökkäsyjen kohalla vinssiä. Epämääräisellä ryskäämisyrityksillä hajoitetaan helposti kestävätkin murrokset.
Ja jos auto on menosa käymään suunnistuskilpailuissa niin siellähän on periaatteena päästä ajamaan mahdollisimman pitkään ja saada sinä aikana paljon rasteja poimittua. Eli tarkoittaa sitä että ajotapa on erilainen kuin noissa paikallissafareissa. Het ku alkaa tökkii niin vinssi kiinni... ja jos ei niin mene niin parasta on repiä ittensä takaisin ja lähteä hakemaan seuraavaa rastia. Paikallissafareissa otetaan usein niitä äärirajoja miten pääsee ja kestääkö kalusto. Tietää sitten kuin paljon voi pitkillä reissuilla revitellä ennenku poksahtaa. Voisin väittää että muutama tyyppi tällä palstalla voisi ajaa honda crv:llä helvetin vaikeita mestoja hakien rasteja ilman että auto rikkoutuu. Net osaa käyttää ramppeja ja vinssejä ja mikä tärkeinta. Niilon malttia Foldata rasti. Usein yhden 5 pisteen rastin hakemiseen voi mennä 5 tuntia kun samaan aikaan olisi 1-2 pisteen rasteja hakenut 20.... Itellon 4runner ja normiajossa ihan jees. mutten kuvittelekkaan sillä mitään hardcorea päristeleväni... EDIT: kysymykseen kumpi olisi parempi maastossa vastaan kokemuksen kautta: Jäykkäakseli! Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 24.02.2009 08:54 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nimenomaan Hiluxin eriilisjousitus ei jousta paljon mitään. Jäykkäakselinen toimii maastossa paljon paremmin, edellyttäen että jouset joustaa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ison veden takana ovat nyt rakentaneet esim. KOH (King of the Hammers) kisaan melko paljon erillisjousitettuja autoja.
Tosin nopeudetkin on tietysti siellä pahimmillaan 100mph paremmalla puolen aavikko-osuuksilla. Tossa visioinnin pohjaksi: http://www.pirate4x4.com/forum/showt...light=campbell
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Usein näissä jäykkä vs. risu keskusteluissa jätetään huomioimatta jäykän aksulan taipumus työntää vasta puolta ulos toisen puolen painuessa sisään...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja myös se että risukeulan murikan kohan maavara pienenee joka kerta sisäänjoustossa. Jossakin olin hyvejä kuveja nähny jäykkä- vs. erillis joustotilanteesta...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Easterbunny-pajerolla keula menee helposti kivien ja kantojen yli, mutta taka-akseli paukahtaa sitten niihin kiinni.
![]() Ilman kallistuksen vaimenninta keula on herkkä, mutta joustovarat luonnollisesti rajalliset.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia vastauksista asia alkaa olemaan aika pihvi. Ei kellään olisi myydä porttaaleja
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo marvasin että pingautser jekun tähän vois sisällyttää åkså |
#11
|
||||
|
||||
![]()
En nyt tiedä mitä mieltä wikke tässä oli mutta minun mielestä tämähän on vaan etu ryömiessä että toinen puoli työntyy alas saaden paremmin pitoja.
__________________
Joop |
#12
|
|||
|
|||
![]()
muutaman viikon katellut ln110 hiluxin ifs-keulaa....hetken aikaa luulin että "siviilikäyttöön" tulevassa luxissa vois olla risukeula. mutta näyttää niin epämääräiselle tuollainen rakenne että päätin laikata ifs-härvelit huiselaan ja sijoittaa alle oikean akselin. akselin kasaaminen jo aloitettu ja brittipiiraan tukivarret matkalla.
jotenkin jäi sellanen maku että jos olis kunnostanut ifs-etupään huolella niin sellainen tulis kallimmaksi kuin oikea akseli, ja onhan siinä piemenpi kynnys vähän käyttää "siviiliautoa" maastossa.... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siinäpä se. Risukeula on hyvä syy pitää käyttis pois metästä jottei sekin hajoa =) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan auto dvd soittimeen erillis näyttö | toyota4x4 | O/M/V Muut | 2 | 12.02.2009 15:59 |
Pajeroon jäykkä etuakseli | jusshako | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 24.01.2009 10:50 |
jäykkä vaihdeloota | reissumies37 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 16.01.2009 21:43 |
Myydään Broncon jäykkä etuakseli | Leo N. Berger | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 08.08.2008 12:01 |
Jäykkä kaasupoljin. | nepa | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 07.10.2002 10:30 |