Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2009, 08:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

mutta jos unohdetaan rakentelun vaikeus ja huono kestävyys niin mites sitten toiminta ja kulku tuolla maastossa. kumpi olisi parempi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2009, 08:51
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Esim. Hilu LN110 kestää kohtuu hyvin 33-35" renkuloita jos muistaa käyttää tökkäsyjen kohalla vinssiä. Epämääräisellä ryskäämisyrityksillä hajoitetaan helposti kestävätkin murrokset.

Ja jos auto on menosa käymään suunnistuskilpailuissa niin siellähän on periaatteena päästä ajamaan mahdollisimman pitkään ja saada sinä aikana paljon rasteja poimittua.

Eli tarkoittaa sitä että ajotapa on erilainen kuin noissa paikallissafareissa. Het ku alkaa tökkii niin vinssi kiinni... ja jos ei niin mene niin parasta on repiä ittensä takaisin ja lähteä hakemaan seuraavaa rastia. Paikallissafareissa otetaan usein niitä äärirajoja miten pääsee ja kestääkö kalusto. Tietää sitten kuin paljon voi pitkillä reissuilla revitellä ennenku poksahtaa.

Voisin väittää että muutama tyyppi tällä palstalla voisi ajaa honda crv:llä helvetin vaikeita mestoja hakien rasteja ilman että auto rikkoutuu. Net osaa käyttää ramppeja ja vinssejä ja mikä tärkeinta. Niilon malttia Foldata rasti. Usein yhden 5 pisteen rastin hakemiseen voi mennä 5 tuntia kun samaan aikaan olisi 1-2 pisteen rasteja hakenut 20....

Itellon 4runner ja normiajossa ihan jees. mutten kuvittelekkaan sillä mitään hardcorea päristeleväni...

EDIT: kysymykseen kumpi olisi parempi maastossa vastaan kokemuksen kautta: Jäykkäakseli!

Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 24.02.2009 08:54
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.02.2009, 10:05
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
mutta jos unohdetaan rakentelun vaikeus ja huono kestävyys niin mites sitten toiminta ja kulku tuolla maastossa. kumpi olisi parempi?
Nimenomaan Hiluxin eriilisjousitus ei jousta paljon mitään. Jäykkäakselinen toimii maastossa paljon paremmin, edellyttäen että jouset joustaa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.02.2009, 10:32
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Tuolla oli hyviä perusteluja:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=11255
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2009, 10:52
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Ison veden takana ovat nyt rakentaneet esim. KOH (King of the Hammers) kisaan melko paljon erillisjousitettuja autoja.
Tosin nopeudetkin on tietysti siellä pahimmillaan 100mph paremmalla puolen aavikko-osuuksilla.

Tossa visioinnin pohjaksi: http://www.pirate4x4.com/forum/showt...light=campbell
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2009, 10:55
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.045
Perusasetus

Usein näissä jäykkä vs. risu keskusteluissa jätetään huomioimatta jäykän aksulan taipumus työntää vasta puolta ulos toisen puolen painuessa sisään...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2009, 11:24
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Usein näissä jäykkä vs. risu keskusteluissa jätetään huomioimatta jäykän aksulan taipumus työntää vasta puolta ulos toisen puolen painuessa sisään...
Ja myös se että risukeulan murikan kohan maavara pienenee joka kerta sisäänjoustossa. Jossakin olin hyvejä kuveja nähny jäykkä- vs. erillis joustotilanteesta...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2009, 12:11
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Easterbunny-pajerolla keula menee helposti kivien ja kantojen yli, mutta taka-akseli paukahtaa sitten niihin kiinni. Vetarin kulmat ovat kuin mönkijässä.

Ilman kallistuksen vaimenninta keula on herkkä, mutta joustovarat luonnollisesti rajalliset.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.02.2009, 12:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista asia alkaa olemaan aika pihvi. Ei kellään olisi myydä porttaaleja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.02.2009, 13:42
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kiitoksia vastauksista asia alkaa olemaan aika pihvi. Ei kellään olisi myydä porttaaleja

Joo marvasin että pingautser jekun tähän vois sisällyttää åkså
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.03.2009, 17:51
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Usein näissä jäykkä vs. risu keskusteluissa jätetään huomioimatta jäykän aksulan taipumus työntää vasta puolta ulos toisen puolen painuessa sisään...
En nyt tiedä mitä mieltä wikke tässä oli mutta minun mielestä tämähän on vaan etu ryömiessä että toinen puoli työntyy alas saaden paremmin pitoja.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.03.2009, 18:21
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

muutaman viikon katellut ln110 hiluxin ifs-keulaa....hetken aikaa luulin että "siviilikäyttöön" tulevassa luxissa vois olla risukeula. mutta näyttää niin epämääräiselle tuollainen rakenne että päätin laikata ifs-härvelit huiselaan ja sijoittaa alle oikean akselin. akselin kasaaminen jo aloitettu ja brittipiiraan tukivarret matkalla.

jotenkin jäi sellanen maku että jos olis kunnostanut ifs-etupään huolella niin sellainen tulis kallimmaksi kuin oikea akseli, ja onhan siinä piemenpi kynnys vähän käyttää "siviiliautoa" maastossa....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.03.2009, 19:44
Yare:n Avatar
Yare Yare ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.08
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
muutaman viikon katellut ln110 hiluxin ifs-keulaa....hetken aikaa luulin että "siviilikäyttöön" tulevassa luxissa vois olla risukeula. mutta näyttää niin epämääräiselle tuollainen rakenne että päätin laikata ifs-härvelit huiselaan ja sijoittaa alle oikean akselin. akselin kasaaminen jo aloitettu ja brittipiiraan tukivarret matkalla.

jotenkin jäi sellanen maku että jos olis kunnostanut ifs-etupään huolella niin sellainen tulis kallimmaksi kuin oikea akseli, ja onhan siinä piemenpi kynnys vähän käyttää "siviiliautoa" maastossa....


Siinäpä se.

Risukeula on hyvä syy pitää käyttis pois metästä jottei sekin hajoa =)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan auto dvd soittimeen erillis näyttö toyota4x4 O/M/V Muut 2 12.02.2009 15:59
Pajeroon jäykkä etuakseli jusshako Tekniikka & Jutustelu 12 24.01.2009 10:50
jäykkä vaihdeloota reissumies37 Tekniikka & Jutustelu 8 16.01.2009 21:43
Myydään Broncon jäykkä etuakseli Leo N. Berger O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 08.08.2008 12:01
Jäykkä kaasupoljin. nepa Vuosimallit 1984-1996 0 07.10.2002 10:30


Sivu luotu: 03:05 (GMT +2).