![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla kun on tuo maastokuorma-auto perversio, niin laitan tähän videota vähän raskaammasta risukeulasta ---> http://www.youtube.com/watch?v=mq5mMVd3p1E Vanha video, mutta kuvaa autoa ja lajia hyvin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
pitää noissa olla se nivel siellä murikan kupeessa tai sitten kumivetarit...
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mutta siinä olis kunnon risukeulaa. ![]() Tämmöinen kevyt KZKT 7428. Yleensä näillä vedetään panssarivaunua kärryssä, mutta tuossa viedään 50 kuutiota polttoainetta. Tuolta löytyy lisää kuvia näistä: http://www.z827.narod.ru/Photos/index_e.html
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vähän käytännönläheisempi esimerkki erillisjousituksesta. Kovin "maastokelpoisia" vehkeitä tuntuivat olevan nämäkin...
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Edit: Tietoa eri merkeistä, henkilö-, linja-, paketti-, maasto- ja kuorma-autoista ---> http://denisovets.narod.ru/models.html
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 25.02.2009 18:44 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=sisua45;537193]No joo, ei se oikein risu-keula ole. Tatran akselit ovat sen verran erikoisia, etten oikein tiedä miksi niitä pitäis sanoa.
![]() ![]() "Minun silmissä tuo vetari on ihan yhtä puuta, eikä edes kumia... Jos näin on niin tarviin tosi vahvaa ratakiskoo että ymmärrän " Miten minusta silti näyttää ihan ristikolle tuo juttu tuolla akselin rungon puoleisessa päässä? Vai mikä se on? ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu kyllä tuo tuolla on ristikko, mutta se ei olekkaan Tatran akseli vaan tuon KZKT 7428. Katsoppa tuo video minkä laitoin jo aikasemmin Tatran akselin rakenteesta. http://www.youtube.com/watch?v=CRAqz...eature=related |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nivassahan on risu keula ja kiinteä taka-akseli..olen saanut kieroon kaksi taka-akselia ja risukeula on säilynyt ehjänä koko ajan.
en tiedä onko se nyt vertailukelpoinen mutta kumminkin ääni risujen puolesta |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos näin on niin tarviin tosi vahvaa ratakiskoo että ymmärrän ![]() http://www.youtube.com/watch?v=CRAqz...eature=related |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Joo, tatran vetarit ovat "suorat". Tuosta linkin videosta selviää hyvin sen rakenne. Vetarit lähtee muuten hiukan, 3-5 senttiä, eri kohdista napoihin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Eihän erillisjousitukseen lukon saanti sen vaikeampaa ole, miksi olisi ? Tasauspyörästöhän on täysin samanlainen, riippumatta siitä mitä sen ulkopuolella on.
Erillisjousituksen etu on toki parempi maavara ja se että akseli ei jää kantamaan. Eli renkaat voivat joustaa ulospäin vaikka maavara tavallaan loppuisikin. Aussi sivulla oli hyvä juttu tästä kerran, miten erillisjousitettu selvisi paikasta mistä jäykkäakselinen ei, renkaista ei johtunut vaan siitä että jäykkä akseli kantaa heti kun maavara loppuu ja renkaat kaivavat äkkiä alustansa pois. Tässä nyt oli erillisjousitusta muutama puoltava kommentti, koska jäykkää puoltavia näytti jo olevankin tarpeeksi. ![]() Eipä sinäänsä, jäykkä akselinen voisi olla helpompi lähtökohta, etenkin jos enemmän joustavan aikoo rakentaa. Erillisjousitus ei vakiona yleensä ole tarpeeksi joustava. Sen sijaan jos kaikki tehtäisiin puhtaalta pöydältä, voi siitäkin saada kohtuuliset liikevarat irti. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Risukeulassa on aika paljon ylimääräisia pieniä tankoja tms mitkä
On tosi helpolla kieroja.. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Miksi noissa raskaissa maastokuorma-autoissa on noin hulvattomat etuylitykset? Kuten tuossa KZKT:ssakin. Ketteryys tasamaalla, parempi vetokyky vai onko suunniteltu että miina räjähtää vasta hytin takana, tuskin siellä kukaan henkiin jäisi...
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se jos tollaisen lotjan alla jossa on 50 m3 polttoainetta kyydissä ja alla poksahtaa miina niin eipä vissiin väliä missä se hytti sijaitseepi ![]() Edit: Ihan sama mikä keula siellä autossa on. Kun ei rengas pidä eikä vinssi vedä niin jumissa olet ja siinäpä se. Eri juttu sitten on kuinka pitkälle pääsee ennenkuin on jumissa, se vaatii osaamista eikä keulaa.... Viimeksi muokannut L-200 : 26.02.2009 10:02 Perustelu: herneitä jakoon :D |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Kai ne on halunneet pitää akselivälin (välit) mahdollisimman lyhyinä, että kääntyis edes jotenkin ympäri. Vetopöydän eteen kun laitetaan kaksi metriä pitkä moottori, ja neliovinen ohjaamo, niin keula roikkuu väkisinkin.
MZKT-7922, kyytissä Topol-M "vittuilun poistaja". http://www.youtube.com/watch?v=S0EyZIfh ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=nA4oz8q6 ... re=related
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan auto dvd soittimeen erillis näyttö | toyota4x4 | O/M/V Muut | 2 | 12.02.2009 15:59 |
Pajeroon jäykkä etuakseli | jusshako | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 24.01.2009 10:50 |
jäykkä vaihdeloota | reissumies37 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 16.01.2009 21:43 |
Myydään Broncon jäykkä etuakseli | Leo N. Berger | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 08.08.2008 12:01 |
Jäykkä kaasupoljin. | nepa | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 07.10.2002 10:30 |