Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2008, 23:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
Missäs vaiheessa muutoskatsastus tulee vastaan?
Pitääkö turbon vaihdosta originelli -> "tarvike" muutoskatsastaa??
Pitää.
Lainaus:
tai jos coolerin vaihtaa isommaks & siirtää auton keulalle?
Pitää.
Lainaus:
vaikuttaako muutoskatsastus tarpeeseen jos ei oo/on vähäpästöisyys merkintöjä otteesssa?
Ei. Ja missään nykyotteessa ei lue vähäpäästöinen, vaikka olisikin
Lainaus:
Onko tuos joku ikäraja tjms.?
Ei.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2008, 07:48
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

No olipa hyvä että tääkin tuli selvitettyä.... minullekin

Ja sit jos tarttee muutoskatastaa, niin tarvii tehomittauskupongin??

Sorry OT, mutta kaiketi olennaisia juttuja tähän(kin) topiiciin....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2008, 12:09
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Jep. Tosin itse yritän tehdä muutokset niin, jos jotain teen, ettei erottais päällepäin tarkempikaan katsuri. Coolerihan tuossa on alunperinkin nokalla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.12.2008, 19:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
No olipa hyvä että tääkin tuli selvitettyä.... minullekin

Ja sit jos tarttee muutoskatastaa, niin tarvii tehomittauskupongin??

Sorry OT, mutta kaiketi olennaisia juttuja tähän(kin) topiiciin....
Tehonmittaustodistus ja riippumattoman tutkimuslaitoksen (VTT tms.) todistus pakokaasupäästöistä kun auto on vähäpäästöinen (eli viimeistään 1.1.1992 uudemmat ha ja 1.7.1993 uudemmat pa ja maasturit). Kaikki 1.11.1988 uudemmat voivat olla vähäpäästöisiä. Nykyäänhän tätä ei otteella lue, joten ylläolevien päivämäärien ja 1.11.1988 välillä rekisteröidyistä autoista ko. tieto kannattaa selvittää ennen muutosten tekoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.12.2008, 21:57
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tehonmittaustodistus ja riippumattoman tutkimuslaitoksen (VTT tms.) todistus pakokaasupäästöistä kun auto on vähäpäästöinen (eli viimeistään 1.1.1992 uudemmat ha ja 1.7.1993 uudemmat pa ja maasturit). Kaikki 1.11.1988 uudemmat voivat olla vähäpäästöisiä. Nykyäänhän tätä ei otteella lue, joten ylläolevien päivämäärien ja 1.11.1988 välillä rekisteröidyistä autoista ko. tieto kannattaa selvittää ennen muutosten tekoa.
No joo, tää selittää sen kun aikoinaan mietin sitä pikku oldsin 6 konetta nokalle ja viestttiin siitä vähäpäästöisyydestä, mikä multa puuttu ottesta (3/93 rekisteröity)

sorry tää OT taas
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.12.2008, 19:25
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Olen tässä soittanut parille eri turbopajalle ja aika ristiriitaisia vastauksia saanut mikä turbo tuohon kannattais hankkia. Kaksi pajaa ovat suositelleet holsetin he221w -mallia (muutamia nähnyt ainakin vag konsernin 1.9tdi:ssä), joka on kuulemma aivan uusi malli ja olisi juuri passeli tuohon. Sit taas kaksi muuta pajaa ovat sanoneet että ehdottomasti mb sprinterin garrett gt25, ei kuulemma kannata mitään holsetin mallia miettiä alle 270hp tehoille ja yksi paja sanoi että tuo holsetti tai sit mitsu. Muuttuvasiipisen taidan unohtaa, kun saattaa olla kokemattomalle aika vaikea saada toimimaan. Ja olisi varmaan voimansiirron kestävyyden kannalta parempi, että vääntöalue siirtyisi hieman ylemmille kierroksille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mazdan pyöränlaakerit komu Tekniikka & Jutustelu 3 09.11.2008 10:51
Vähäpäästösen hilun piristys Tekniikka & Jutustelu 3 19.10.2007 23:59
M: 929 Mazdan 3.0 automaagi pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 05.07.2007 05:43
Mazdan jakopää metsästäjä Chit-Chat 1 21.01.2007 15:42
M: Piristys paketti hiluxiin juudas O/M/V Muut 0 17.10.2005 07:03


Sivu luotu: 21:56 (GMT +2).