![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Miettinyt monesti mitä renkaiden rahti on jenkeistä lentona.
|
|||
|
|||
![]()
itekki olen tollasta Grandia kahtellu leikkipeliks, ja tul mielee et onko nois mimmoset lukot akseleil? visko ilmeisesti?
onkos tollaseen kiinteesee nelivetoon kui helppo laittaa esim pelkästää taka-akselille jotai järeempää lukkoa? vai piteekö molemille laittaa napit? ja mimmosta hintaa kustantaa... ja itel tulis peli ihan mettäkäyttöön kuha pysyis tielaillisena et vois kumminki ajella ite ajomestoille |
|
||||
|
||||
![]()
Uudemmissa (WJ) voi löytyä ne jotkut viskontyyppiset lukot akseleilta. Kuinka hyvin ne metsässätoimii/ kestää niin en tiedä. ZJ:ssä joko ei ole akseleilla lukkoja ollenkaan, tai sitten taka-akselilla on Danan trac-lok, eli kitkalukko (=aika haistapaska- kapistus).
Keskilukko joko löytyy tai ei löydy, riippuen Grand Cherokeen vuosimallista ja varusteista. Kuten ylempänä jo kirjoitin niiden visko ei ole kovin hyvä (kestävä) vaihtoehto, joten jos enimmäkseen metsäpeliksi tulee niin jakoaski vaihtoon. Akselilukkoja noihin saa, tosin aika monissa Grandeissa on D44a taka-akselina, johon lukkojen ja varaosien saatavuus on heikompaa kuin oikeisiin D44:ään tai sitten D35:een. Takana automaattilukko vielä menee, mutta off-camber paikoissa kytkettävä lukko on poikaa myös takana. Eteen en automaattilukkoa laittaisi vaan mielellään kytkettävä - Detroit true-track vielä menettelee (torsen-tyyppinen limited-slip -> kääntyvyys ei kärsi ihan niin pahasti kuin 100% automaattilukoissa). Lukkojen hinnat lähtee ~300$ ylöspäin, riippuen mitä ostaa. Halvimmat on tasauspyörästön pikkurattaat korvaavia "lunchbox"-lockereita (myöskin helpoimpia ja halvimpia asentaa). Kalliimmissa sitten joutuu asentamaan välityksetkin uudestaan, koska koko murkula perän sisältä menee vaihtoon (ts. esim. Detroit Locker, Detroit Truetrack, ARB, Eaton E-locker yms..). |
|
|||
|
|||
![]()
Jatketaan tähän taas,
minkä merkkiset jouset olis hyviä ZJ:hin? Semmonen ollut nyt pari viikkoa työmatkakulkineena. Eli parin tuuman katukorotus mielessä, sais olla hiukan jäykemmät kuin löystyneet vakiojouset. Pelkät jouset siis tarkoitus hankkia alkuun, muuten alusta on suht timmissä kunnossa ja budjetti ei salli hifistelyä. Auto on V8 ja vinssi keulalla, eli painoa on edessä. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joskus aikoinaan tein tuolla lailla ZJ:lle, tosin ko. autoa (IIE-414) ei minulla enää ole, mutta mitä olen sitä liikenteessä nähnyt, niin samassa korossa tuntuu olevan edelleen. Vallilan takomo veloiuttaa jousiparin venykyksestä 50€, ainakin ennen. Vastakkaisena vaihtoehtona on sitten Rubicon Express 4.5" korotusjouset. Korottaa tietty paljon enemmän ja on tosi pehmeät. Nykyisessä ZJ on semmoiset ja tykkään kovasti. Omasta mielestäni jouset pitää olla pehmeät ja iskareilla sitten tehdään sopiva "kovuus". Olen kokeillut myös Rancho 3"/2" korotusjousia, mutta ne läsähti melko nopeasti, joten joutuivat piipahtamaan Vallilan takomossa venytyksessä. Muistaakseni olivat jäykemmät kuin Rubicon Express jouset, ainakin paaljon lyhyemmät lepotilassa, joten joo, jäykemmät siis. /Joukka |
|
||||
|
||||
![]()
Akseleiden viskolukot löytyy ZJ mallisarjassa ainoastaan 5.9L V8 koneen kanssa.
/Joukka |
|
|||
|
|||
![]()
on helppo vastata kun kaikki paperit on tallessa. 157,98 sisältää maksupalvelupalkkion(tekevät kaikki paperi työt itse ei tartte tehdä mitään), terminaalimaksu, tuontitullaus, kotimaanrahti, summitin oma rahti näky niitten omilla sivuilla ja se on niillä vakio. siinä oli kuusi kollia yht. paino 180kiloa.
|
|||
|
|||
![]()
eli tuossa V8 grandis on jo jotain viskojakin ja toi ns parempi jakoaski? kasikonesta on kumminki jokatapauksessa ollu kattelemassa
vai mistä näkee missä vuosiluvuissa ol sitte sellaset askit et voi mennä mettäänkin... ja siis itsellä se on lähinnä kevyempää mettäleikkiä ei mitää kisaamista iha vakioajelua. ainaki toistaiseks vielä ![]() T:jansa |
|
||||
|
||||
![]() Grandi
Mulla on 4.0l ja 5.9l Grandit. Minun mielestäni molemmissa on kitkalukko takana. 5.9l pelissä on aika tiukka takalukko. Tuntuu u-kännöksessä. Ainakin kitka-ainetta molempiin takaperiin olen laittanut. Edessä dana30 ilman lukkoja molemmissa.
Jakolaatikon visko ottaa kiinni pienellä viivellä. Tuntuu kun vetää traileria liukkaalla. Kun meinaa jäädä mäkeen, tuntuu pieni rykäisy ja sitten taas mennään.
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 23.10.2008 07:29 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli jos nostaa kolme fillaria ilmaan, niin lähtee sillä yhdellä etenemään automatik. /Joukka |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
/Joukka |
|
|||
|
|||
![]()
voiha sitä mennä vaikka talbotilla mettään...
pointtina lähinnä oli että olis sellanen peli jossa ees takapäässä olis jonkimoine lukko ettei ekaa sammalmättääsee jää sutii... ilman että ekana pistää lapiollisen euroja johonki palikoihin |
|
||||
|
||||
![]()
Grand Cherokeissa akselien lukot menee näin:
ZJ/ZG (93-98) - edessä aina avoin tasauspyörästö, takana joko avoin tai kitkalukko, WJ/WG (99-04) - takana joko avoin tai kitka, jolloin edessä vain avoin sekä sitten jos takana on Vari-Lok (eli keskikonsoolissa lukee: Quadra-Drive) on sellainen myös edessä! Jakolaatikot Grand Cherokeissa menee näin: ZJ/ZG (93-98), jos jatkuvaneliveto (kepissä 3 -asentoa: 4HI, N ja 4LO), on jakolaatikko tyyppiä NP-249 ja se on viskokytkimellä, ja kun olen noihin tutustunut, ne on AINA takavetoja, pääakseli menee viskon läpi ja on yhtäpuuta takakardaanin kanssa!!! Etuvetoa säädetään viskolla!!! WJ/WG (99-04), jos jatkuvaneliveto (kepissä 3 -asentoa: 4HI, N ja 4LO), on jakolaatikko tyyppiä NP-247 ja se on progressiiviselläkytkimellä, ja kun olen noihin tutustunut, ne on myös AINA takavetoja, pääakseli menee kytkimen läpi ja on yhtäpuuta takakardaanin kanssa!!! Etuvetoa säädetään viskolla!!! Näissä öljynvaihto 30.000km:n (dieselit) tai 36.000km:n (bensakoneiset) on ehdottoman tärkeää kytkimen eliniän kannalta!!!! Vaikka vaihtaisi kerran tai kaksi turhaan öljyt, se on aina halvempaa kuin uuden kytkimen vaihto!! Jos kepissä enemmän asentoja, kyseessä joku muu osa-aikaisen ajon jakolaatikko (NP-231 tai NP-242)!! Suomessa on tietääkseni yksi kappale WJ -mallia, jossa on NP-231 jakolaatikko, sen on omistaja itse ostanut Californiasta ja tilannut sen sillä jakolaatikolla!!! |
|
|||
|
|||
![]()
Niin tuota, saako tuon 3,5" katsastettua ilman suurempia ongelmia?
Luultavasti moneen kertaan kysyttyä, mutta silti.. Eli tuon 77mm saa nousta ja tuolla se nousee reilun 88mm. Vai meneekö tuo selityksellä "Aina tuo on ollut korotettu (ennen vuotta 1993) ja nyt vain vaihdoin vanhojen tilalle uudet.." |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
grand cherokee | HV | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.11.2007 01:08 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |