![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() perjantai sentään, jos......tuohon keskiön ja vanteen väliin ei saa mitään sovitinta, jolla saisi keskiön passaamaan...?
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän tuohon sorvari välikappaleen tekee. Itse tein 1974 Bemuun sellaiset. Levittää 5 mm ulospäin, ja keskittää vanteen tarkasti napaan.
Laitonta? No, elämä on... ![]()
|
||||
|
||||
![]()
hyvin ne kiinni pysyy.pultit/mutterit ne keskittää. niissähän on sellanen kartio kantakin sitävarten. kiinni vaan ja kovaa ajoa. jostain aluvanteista yms tuuninki jutuista en osaa sanoa mutta teräsvanteilla mitään merkitystä minun mielestä.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tästä nyt voidaan väitellä loputtomiin, että tarviiko keskiön keskittää. Pulteissa/muttereissa on tietenkin kartiot, ja ne keskittävät vanteet kyllä. Mutta kun keskiö kantaa kuorman, niin se on varma peli. Itse en enää luota kuin keskittäviin vanteisiin. Ei ole kivaa kun mutterit löystyy, ja vanne kolisee pultteihin. Kokemusta on...
|
||||
|
||||
![]()
kyllä ne kiinni pysyy pulteilla/muttereilla. mun ajossa ei oo vanteet irtoillu vaikka on itse isonnettu keskireikiä peltoautoista lähtien...
|
|
||||
|
||||
![]()
No nytpä on menty ihan hifipuolelle. Varmaan 95% maastureiden tarvikevanteista ei keskitä keskiöstä, ei peltivanteet eikä alut. Eikä mitään soviteholkkejakaan ole saatavana esim. Toyotan 108 mm reiälle.
Eli kyllä ne käytännössä pulteista keskittää tarpeeksi, alkuperäiset vanteet yleensä keskittää kyllä keskiöönkin. Henkilöautot asia erikseen, jotkut on aika kranttuja just jos esim. aluvanteesta puuttuu keskittävä soviteholkki. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut eipä hilussa ole tän suhtee ongelmia ollu, kait riittävä määrä pultteja riittää. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
X2 -Ja esim. Classic rangen potkuri peltivanteissa ei edes mikään keskitä napaan, vain viidellä pultilla kiinni. |
|
||||
|
||||
![]()
esim. volvon porttaalit alkuperäisenä ja on niitä näinkin ollu!
|
|
|||
|
|||
![]()
hohhoijakkaa !!! toivottavasti ette tule mua vastaan autoillanne jossa vain pultit kantaa...
tarviiko tässäkin sattua jotain vakavempaa että porukka uskoo, maasturissa vielä isot ja painavat renkaat, ei ne pultit ihan mahdottomia kestä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Viinan merkitys kautta historian? | mallasviski | Chit-Chat | 10 | 10.11.2009 01:35 |
VNT turbon keskiön kääntö | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 24.06.2008 18:12 |
Ratin keskiön sopivuus? | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.04.2008 19:46 |
hj:n vanteen et? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.11.2005 18:18 | |
Ystävän(Kaverin)päivän merkitys? | petris | Romance and Relationships | 16 | 15.02.2004 23:59 |