![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kyllä lähtee vanne alta aikayksiköin kävelemään jos keskireikä liika iso
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä ne pultit pitää sen pyörän paikoillaan vaikka keskireikä olisikin liian iso. Viimeksi muokannut Arska : 20.09.2008 20:35 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
pihapelissä ei ainakaan pysyny pitkään kunnes alko pultit lennellä. Enivei, en tieautoon laittaisi.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hevostraikussa sekä kesä että talvipyörissä on vanteen keskireikä isompi kuin napa. Samaten käyttis Seatissa on vanteissa keskireikä isompi kuin navassa. Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut kiinni pysymisen kanssa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() perjantai sentään, jos...
...tuohon keskiön ja vanteen väliin ei saa mitään sovitinta, jolla saisi keskiön passaamaan...?
__________________
Ei ole niin hullua ajatusta, että kun yksi sanoo sen leikillään, niin toinen on jo sitä toteuttamassa.... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän tuohon sorvari välikappaleen tekee. Itse tein 1974 Bemuun sellaiset. Levittää 5 mm ulospäin, ja keskittää vanteen tarkasti napaan.
Laitonta? No, elämä on... ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
hyvin ne kiinni pysyy.pultit/mutterit ne keskittää. niissähän on sellanen kartio kantakin sitävarten. kiinni vaan ja kovaa ajoa. jostain aluvanteista yms tuuninki jutuista en osaa sanoa mutta teräsvanteilla mitään merkitystä minun mielestä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tästä nyt voidaan väitellä loputtomiin, että tarviiko keskiön keskittää. Pulteissa/muttereissa on tietenkin kartiot, ja ne keskittävät vanteet kyllä. Mutta kun keskiö kantaa kuorman, niin se on varma peli. Itse en enää luota kuin keskittäviin vanteisiin. Ei ole kivaa kun mutterit löystyy, ja vanne kolisee pultteihin. Kokemusta on...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
kyllä ne kiinni pysyy pulteilla/muttereilla. mun ajossa ei oo vanteet irtoillu vaikka on itse isonnettu keskireikiä peltoautoista lähtien...
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tottahan jämpti keskireikä auttaa pultteja kestämään, mutta eipä ole ollut mitään ongelmia ison keskireiän kanssa. Pickupin lavalla on useasti alun toista tonnia kuormaa ja kaikki taka-akselin kannettavana, 6-pulttinen "tojo"-jako ja vanteessa liian iso keskireikä. Yhtään pulttia ei ole tarvinnut vaihtaa, mutta jousipakka on antautunut.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 21.09.2008 16:34 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Vannekauppiaita tiedossa?
...joilta saisi Terttuun valssit.
GR patussakin taitaa olla 110mm reikä, joten ei ole niistäkään apuja. Mietin jo spacereita, joissa tuon keskiön saisi kasvatettua 110mm kokoiseksi, mutta laillisia en löytänyt mistään.
__________________
Ei ole niin hullua ajatusta, että kun yksi sanoo sen leikillään, niin toinen on jo sitä toteuttamassa.... |
#13
|
||||
|
||||
![]()
GR:ssä on 100 mm keskireikä, ainakin näissä vm. 90->
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Viinan merkitys kautta historian? | mallasviski | Chit-Chat | 10 | 10.11.2009 01:35 |
VNT turbon keskiön kääntö | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 24.06.2008 18:12 |
Ratin keskiön sopivuus? | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.04.2008 19:46 |
hj:n vanteen et? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.11.2005 18:18 | |
Ystävän(Kaverin)päivän merkitys? | petris | Romance and Relationships | 16 | 15.02.2004 23:59 |