![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Duunikaverin -14 xc70 volvo tuntuu etuvedolta ennekuin takapää tulee mukaan. Esim liikennevaloista lähtiessä huomaa. Ei vaikuta varmaan arkikäyttöön. Sitä en tiedä mitä paksussa lumessa tekee, aikanaan volvon henkilöautonelivedot ei osannu paikaltaan lähteä neljällä raapien vaan piti saada ensin liikettä aikaiseksi etuvedolla. Ja välillä ei saanut. ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aikanaan oli muuten korjaamolla Audin Q3, josta oli etuperästä jotain porsinut. Auto oli hetken takavetoinen, laatikon vaihtoon asti. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja täälläkin sama homma, en pääsisi talvella pihapiiriin ilman nelivetoa. Ja kärryn kanssa puukuormia kuskaten.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olisko jo tuossa Audi A3 1gen a3 haldexissa neliveto löysästi? päällä jo liikkeelle lähdettäessä? Joskus asiasta tehden pysäytin valoissa jääspoorien reunaan, ja kyllä aika lailla yhtä aikaa luisui perä ja keula spoorin pohjalle liikkeellelähdössä. Tasasella jäällä, sopivalla kaasulla/kytkimen nostolla eturenkaan nastat kerkiää piirtää viivaa jäähän muutaman sentin, ennen kuin taka-akselille saadaan niin paljon voimaa, että sutiminen loppuu Joskus kokeiltiin kännykameralla kuvata sivusta, kun talvikelillä lähtee täyskaasulla sutien liikkeelle; etupää kerkiää sutia 10-20 cm, ennen kuin takaset lähtee sutimaan. Ja tuo ajonvakautus/esp? on aika äkkinäinen (ihmekkö tuo, kun noita vanhimpia), kestää vedättää nelipyöräluisussa, kun onnistuu menemään "tasaisesti", mutta kun sitten pikkusenkaan tärähtää/joutuu korjaamaan tms. niin tehot pois, ja karmee rutina, kun jarruttelee renkaita.... Onneksi on napista poiskyttettävä tuo esp?, neliveto jää päälle, ja voisko olla että jarrut hoitaisi vielä tasauspyörästön lukitusta? Kaivaa nimittäin joka nurkkaa alaspäin, kun eteneminen loppuu.... Ja ESP päällä etenee lumihangessa huonommin kuin etuvetoinen ilman esp:tä. (sammuu, kun tiputtaa tehot, ja jarruttelee itsensä sammuksiin) Ja sitten kun esp napista pois, niin ajonvakautus täysin pois, tosi hankala ajaa nelipyöräluisussa, ja herkästi alkaa lumi pölyämään penkassa... ihan sattuman varaisessa asennossa poistuu säteen suuntaan..... (on testattu useamman kerran jäällä) Ja tosiaan noissa henkilömallin haldex- neliveto vokkeloissa (mm. em audi a3) ei ole noita kardaanin holkki tms. ongelmia, kuten esim. volvoissa. Ja tuo torsen-nelivetokin lienee luja, minulla ei tietoa tyyppivioista. (muuta kuin isompi? kulutus) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään BJ,n tankki -78/vanhempi | Timppa T | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.04.2020 03:57 |
Ostetaan toyota hilux 06 uudempi land cruiser 2005 uudempi hinta alle 6000euroa | toyota4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.09.2019 06:24 |
Myydään / Vaihdetaan 2 kpl käyttämättömiä BFG MT 30/9,5 R15 TA KM (vanhempi) | Finderi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 13 | 16.09.2015 21:19 |
Ostetaan vanhempi BFG 235/75 R15 MT hakusessa | Finderi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.12.2012 13:45 |
Defender Td5 vai vanhempi? | Kuutio Kuitunen | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.06.2009 14:05 |