Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2021, 23:41
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.479
Perusasetus

Tavanomaiset hydraulisylinterit on vähän huonoja assist-käyttöön, koska männänvarsi on paksu suhteessa sylinterin kokoon. Mitä paksumpi männän varsi, sitä isompi ero nopeudessa ja tehossa oikean ja vasemman suunnan välillä. Itse olen käyttänyt PSC:n sylintereitä, koska niissä on järkevän kokoiset varret ja niveliä löytyy samasta paikasta: 1,5" ja 1,75" sylintereitä. Suosittelisin sinulle 1,5" mallia kun sinulle tulee enempi katuajoa ja renkaatkin on maltillisen kokoiset. Sylinterin tarvittava pituus riippuu asennuspaikasta, mutta liian pitkä liikevara on helppo rajoittaa sopivaksi. Liian lyhyt on onneton kun se rajoittaa kääntyvyyttä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2021, 15:54
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Itse laittaisin perämoottorin läpivetävän hydraulisylinterin, esim. SeaStar Pro.
Sama tilavuus molempiin suuntiin, varren päät akseliin kiinni ja sylinterissä keskellä kiinnitys raidetankoon.
Jaksaa ainakin veneissä rauhoittaa 300 hp perämoottorin käytöstä ja kampeamista.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2021, 18:17
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Itse laittaisin perämoottorin läpivetävän hydraulisylinterin, esim. SeaStar Pro.
Sama tilavuus molempiin suuntiin, varren päät akseliin kiinni ja sylinterissä keskellä kiinnitys raidetankoon.
Jaksaa ainakin veneissä rauhoittaa 300 hp perämoottorin käytöstä ja kampeamista.
Läpivetävä sylinteri on hyvä, mutta männänvarsi pitää olla siinä paljon paksumpi, että se kestää sivuttaiskuormat jota siihen tulee. Paksu sylinteri ei kuitenkaan toimi assistina simpukan kautta, koska simpukan pienet kanavat eivät päästä tarpeeksi öljyä läpi että ohjaus olisi riittävän nopea. Tuo ongelma voidaan puolestaan kiertää vaihtamalla isompaan pumppuun ja ulkoiseen control valveen. Tuolta löytyy paljon asiaa aiheesta: https://www.pirate4x4.com/threads/th...nship.2183906/ . Liitteenä vielä kuva läpivetävästä sylinteristä johon tuli toimintahäiriö toissa viikonloppuna.

Nyt kun Tomcatissa on aika pienet renkaat ja ohjaus on kestänyt ilman sylinteriä, niin lähtisin siitä että helpoin ja halvin tapa on hankkia tälläinen "tavallinen" sylinteri. Ja nyt kun aloin miettimään, niin minulla saattaa olla yksi 1,5" sylinteri ylimääräisenä 8" liikevaralla.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1004.jpg‎
Views:	388
Size:	490,6 Kt
ID:	100800  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2021, 18:25
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

[

Nyt kun Tomcatissa on aika pienet renkaat ja ohjaus on kestänyt ilman sylinteriä, niin lähtisin siitä että helpoin ja halvin tapa on hankkia tälläinen "tavallinen" sylinteri. Ja nyt kun aloin miettimään, niin minulla saattaa olla yksi 1,5" sylinteri ylimääräisenä 8" liikevaralla.[/QUOTE]
Sehän ois just passeli. Ilmoittele jos löydät sen
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2021, 20:37
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
. Liitteenä vielä kuva läpivetävästä sylinteristä johon tuli toimintahäiriö toissa viikonloppuna.

.
tuo oliki tuomittu hajoamaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2021, 17:20
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Tavanomaiset hydraulisylinterit on vähän huonoja assist-käyttöön, koska männänvarsi on paksu suhteessa sylinterin kokoon. Mitä paksumpi männän varsi, sitä isompi ero nopeudessa ja tehossa oikean ja vasemman suunnan välillä. Itse olen käyttänyt PSC:n sylintereitä, koska niissä on järkevän kokoiset varret ja niveliä löytyy samasta paikasta: 1,5" ja 1,75" sylintereitä. Suosittelisin sinulle 1,5" mallia kun sinulle tulee enempi katuajoa ja renkaatkin on maltillisen kokoiset. Sylinterin tarvittava pituus riippuu asennuspaikasta, mutta liian pitkä liikevara on helppo rajoittaa sopivaksi. Liian lyhyt on onneton kun se rajoittaa kääntyvyyttä.
No sehän oli tietysti loppu tuo suosittelemasi sylinteri. Mutta eihän tässä mitään kiirettä ole
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota Hilux hydro assist (Sylinteriavustin ohjaukseen) Miikeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.08.2020 19:11
Ostetaan O: Hiluxiin hydro assist sylinteri yms Ipu33 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.04.2016 18:58
Lisä tehostusta Ohjaukseen??? ukkonen7 Tekniikka & Jutustelu 6 16.01.2015 11:32
Tojota hilux simpukka ja hydro assist Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 2 02.06.2009 21:08
hydro assist Nutti Tekniikka & Jutustelu 10 06.03.2009 12:12


Sivu luotu: 23:10 (GMT +2).