|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Hydro assist lisä tehostus Roverin ohjaukseenOnkos kukaan laittanut Land Roverin ohjaukseen lisätehostusta? Kiinnostaisi kovasti kuinka Olette hydraulisylinterin asentaneet. Helpoinhan se olisi laittaa ohjausiskarin tilalle rungon ja ohjausvarren väliin, mutta voima tulee silloin hieman vinosti (varsinkin täydessä ulosjoustossa) ja pyrkii taivuttamaan ohjausvartta.
__________________
T: Harri |
#2
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
T: Harri |
#3
|
||||
|
||||
Akseliin kiinni sylinterin toinen pää. Ei vaikuta joustot silloin toimintaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
Samaa mieltä. Sylinteri toimii tehokkaana ohjausiskarina, ja akseliin kiinnittämällä saat klapit minimoitua. Roverista en sen enempää tiedä, mutta näin sanoisin yleisellä tasolla.
|
#5
|
||||
|
||||
Jossain ulkomaan lehdessä oli muistaakseni tollanen laitettu, LRM tai LRO, mutta nyt en kyllä yhtään muista minkä vuoden/kuukauden numerossa oli ...ja molempien vuosikertoja on 2010-2021, voin kattoo jossain välissä jos pikaselauksella löytys tuurilla...
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
|||
|
|||
Juu, kiitos, kuva ois kiva
__________________
T: Harri |
#7
|
|||
|
|||
Roverissa panhardi ja ohjausvarsi lähekkäin, ahtaus hieman hankaloittaa, mutta täytyy sovitella
__________________
T: Harri |
#8
|
||||
|
||||
Entä jos laittaisi sylnterin sinne missä Classicissa on, eli akselin takapuolelle, toinen pää kiinni perään, toinen raidetankoon? Vai onko liian riskipaikassa maastossa möyriessä..?
|
#9
|
|||
|
|||
Tämä vakavasti harkinnassa, mulla on tukeva suoja raidetangolla, joten se sylinteri ois hyvin suojassa. Täytyy vaan ensin suorittaa mittauksia, mahtuuko riittävällä iskupituudella varustettu sylinteri sinne
__________________
T: Harri |
#10
|
|||
|
|||
Mitäs mieltä ootte jos sorvauttais sektorivarressa olevan pallonivelen kiinnitysmutterin tilalle holkin, johonka sylinterin toinen pää tulisi kiinni. Eli pallonivelen modifioitu kiinnitysmutteri olisi hydraulisylinterin toisen pään kiinnitys paikka, ja toinen pää olisi poistuneen ohjausiskarin kiinnike rungossa. Tää olisi siinä mielessä hyvä ratkaisu, kun tässä vaihtoehdossa itse hydraulisylinteri ei liikkuisi juuri ollenkaan, letkujen veto ois helppoa kun ei tarvitse miettiä kaikkia asento vaihtoehtoja. Mietityttää vain tuo pallonivelen kartion päässä oleva kierre, kestääkö se tulevan leikkaus voiman
__________________
T: Harri |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos sylinterin laittaa suoraan kiinni akseliin ja kääntöpäähän (tai ehkä vaikka raidetankoon) niin se jarruttaa ohjaukseen tulevia iskuja ennen kuin ne voimat päätyvät simpukalle asti. Jos akselin takana on tilaa niin se kuulostaa hyvältä paikalta minun korvaani. |
#12
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
T: Harri |
#13
|
||||
|
||||
Linkissä on LandRover muutos:
http://www.expeditionlandrover.info/...eering.htm#p38 Raju metallityö ainakin Runsaasti hakutuloksia sähköisestä versiosta Katsastusmiehen ajatuksia tiedossa?? |
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
T: Harri |
#15
|
||||
|
||||
Itse laittaisin hydro assistin sylinterin akselin ja raidetangon välille, aikalailla juuri sen perusteella mitä Jouni tuossa ylempänä jo mainitsikin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#16
|
|||
|
|||
Tällähetkellä vahvimpana vaihtoehtona on akselin takapuoli, ja siellä raidetankoon ja murikan kylkeen. On siellä erittäin hyvin suojassa, linjautuu hyvin raidetangon kanssa, keventää ohjausvarren palloniveliä ja ohjaussimpukkaa, eikä pyri taivuttamaan mitään. Huonona puolena hieman hankalat letkuvedot.
__________________
T: Harri |
#17
|
||||
|
||||
Jep, varmasti - tai luultavasti - kokonaisuutena fiksuin paikka mikäli yhtään muistan miltä auton alla näyttää.. joskus koittanut käydä vakoilemassa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#18
|
|||
|
|||
Tää projekti etenee mielikuvista osien tilaukseen. Tossa kattelin luetteloita ja kotimaasta löytyisi projektiin sopivia sylintereitä. Mielessäni kuvittelin että 40 mm saattaisi olla hyvä männänhalkaisija, minkäs kokoisia Teillä on? Kiitokset mielipiteistä
__________________
T: Harri |
#19
|
||||
|
||||
Tavanomaiset hydraulisylinterit on vähän huonoja assist-käyttöön, koska männänvarsi on paksu suhteessa sylinterin kokoon. Mitä paksumpi männän varsi, sitä isompi ero nopeudessa ja tehossa oikean ja vasemman suunnan välillä. Itse olen käyttänyt PSC:n sylintereitä, koska niissä on järkevän kokoiset varret ja niveliä löytyy samasta paikasta: 1,5" ja 1,75" sylintereitä. Suosittelisin sinulle 1,5" mallia kun sinulle tulee enempi katuajoa ja renkaatkin on maltillisen kokoiset. Sylinterin tarvittava pituus riippuu asennuspaikasta, mutta liian pitkä liikevara on helppo rajoittaa sopivaksi. Liian lyhyt on onneton kun se rajoittaa kääntyvyyttä.
|
#20
|
||||
|
||||
Itse laittaisin perämoottorin läpivetävän hydraulisylinterin, esim. SeaStar Pro.
Sama tilavuus molempiin suuntiin, varren päät akseliin kiinni ja sylinterissä keskellä kiinnitys raidetankoon. Jaksaa ainakin veneissä rauhoittaa 300 hp perämoottorin käytöstä ja kampeamista. |
#21
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
T: Harri |
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
Nyt kun Tomcatissa on aika pienet renkaat ja ohjaus on kestänyt ilman sylinteriä, niin lähtisin siitä että helpoin ja halvin tapa on hankkia tälläinen "tavallinen" sylinteri. Ja nyt kun aloin miettimään, niin minulla saattaa olla yksi 1,5" sylinteri ylimääräisenä 8" liikevaralla. |
#23
|
|||
|
|||
[
Nyt kun Tomcatissa on aika pienet renkaat ja ohjaus on kestänyt ilman sylinteriä, niin lähtisin siitä että helpoin ja halvin tapa on hankkia tälläinen "tavallinen" sylinteri. Ja nyt kun aloin miettimään, niin minulla saattaa olla yksi 1,5" sylinteri ylimääräisenä 8" liikevaralla.[/QUOTE] Sehän ois just passeli. Ilmoittele jos löydät sen
__________________
T: Harri |
#24
|
||||
|
||||
tuo oliki tuomittu hajoamaan
__________________
Toyotan Lantikka Mailman Paras Jeep https://www.youtube.com/c/TJussilainen http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99579 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota Hilux hydro assist (Sylinteriavustin ohjaukseen) | Miikeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.08.2020 19:11 |
Ostetaan O: Hiluxiin hydro assist sylinteri yms | Ipu33 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.04.2016 18:58 |
Lisä tehostusta Ohjaukseen??? | ukkonen7 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 16.01.2015 11:32 |
Tojota hilux simpukka ja hydro assist | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.06.2009 21:08 |
hydro assist | Nutti | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.03.2009 12:12 |