![]() |
Hydro assist lisä tehostus Roverin ohjaukseen
Onkos kukaan laittanut Land Roverin ohjaukseen lisätehostusta? Kiinnostaisi kovasti kuinka Olette hydraulisylinterin asentaneet. Helpoinhan se olisi laittaa ohjausiskarin tilalle rungon ja ohjausvarren väliin, mutta voima tulee silloin hieman vinosti (varsinkin täydessä ulosjoustossa) ja pyrkii taivuttamaan ohjausvartta.
|
Lainaus:
|
Akseliin kiinni sylinterin toinen pää. Ei vaikuta joustot silloin toimintaan.
|
Lainaus:
|
Jossain ulkomaan lehdessä oli muistaakseni tollanen laitettu, LRM tai LRO, mutta nyt en kyllä yhtään muista minkä vuoden/kuukauden numerossa oli :o ...ja molempien vuosikertoja on 2010-2021, voin kattoo jossain välissä jos pikaselauksella löytys tuurilla...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mitäs mieltä ootte jos sorvauttais sektorivarressa olevan pallonivelen kiinnitysmutterin tilalle holkin, johonka sylinterin toinen pää tulisi kiinni. Eli pallonivelen modifioitu kiinnitysmutteri olisi hydraulisylinterin toisen pään kiinnitys paikka, ja toinen pää olisi poistuneen ohjausiskarin kiinnike rungossa. Tää olisi siinä mielessä hyvä ratkaisu, kun tässä vaihtoehdossa itse hydraulisylinteri ei liikkuisi juuri ollenkaan, letkujen veto ois helppoa kun ei tarvitse miettiä kaikkia asento vaihtoehtoja. Mietityttää vain tuo pallonivelen kartion päässä oleva kierre, kestääkö se tulevan leikkaus voiman:confused:
|
Lainaus:
Jos sylinterin laittaa suoraan kiinni akseliin ja kääntöpäähän (tai ehkä vaikka raidetankoon) niin se jarruttaa ohjaukseen tulevia iskuja ennen kuin ne voimat päätyvät simpukalle asti. Jos akselin takana on tilaa niin se kuulostaa hyvältä paikalta minun korvaani. |
Lainaus:
|
Linkissä on LandRover muutos:
http://www.expeditionlandrover.info/...eering.htm#p38 Raju metallityö ainakin Runsaasti hakutuloksia sähköisestä versiosta Katsastusmiehen ajatuksia tiedossa?? |
Lainaus:
|
Itse laittaisin hydro assistin sylinterin akselin ja raidetangon välille, aikalailla juuri sen perusteella mitä Jouni tuossa ylempänä jo mainitsikin.
|
Lainaus:
|
Jep, varmasti - tai luultavasti - kokonaisuutena fiksuin paikka mikäli yhtään muistan miltä auton alla näyttää.. joskus koittanut käydä vakoilemassa :D :o
|
Tää projekti etenee mielikuvista osien tilaukseen. Tossa kattelin luetteloita ja kotimaasta löytyisi projektiin sopivia sylintereitä. Mielessäni kuvittelin että 40 mm saattaisi olla hyvä männänhalkaisija, minkäs kokoisia Teillä on? Kiitokset mielipiteistä:)
|
Tavanomaiset hydraulisylinterit on vähän huonoja assist-käyttöön, koska männänvarsi on paksu suhteessa sylinterin kokoon. Mitä paksumpi männän varsi, sitä isompi ero nopeudessa ja tehossa oikean ja vasemman suunnan välillä. Itse olen käyttänyt PSC:n sylintereitä, koska niissä on järkevän kokoiset varret ja niveliä löytyy samasta paikasta: 1,5" ja 1,75" sylintereitä. Suosittelisin sinulle 1,5" mallia kun sinulle tulee enempi katuajoa ja renkaatkin on maltillisen kokoiset. Sylinterin tarvittava pituus riippuu asennuspaikasta, mutta liian pitkä liikevara on helppo rajoittaa sopivaksi. Liian lyhyt on onneton kun se rajoittaa kääntyvyyttä.
|
Itse laittaisin perämoottorin läpivetävän hydraulisylinterin, esim. SeaStar Pro.
Sama tilavuus molempiin suuntiin, varren päät akseliin kiinni ja sylinterissä keskellä kiinnitys raidetankoon. Jaksaa ainakin veneissä rauhoittaa 300 hp perämoottorin käytöstä ja kampeamista. |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Lainaus:
Nyt kun Tomcatissa on aika pienet renkaat ja ohjaus on kestänyt ilman sylinteriä, niin lähtisin siitä että helpoin ja halvin tapa on hankkia tälläinen "tavallinen" sylinteri. Ja nyt kun aloin miettimään, niin minulla saattaa olla yksi 1,5" sylinteri ylimääräisenä 8" liikevaralla. |
[
Nyt kun Tomcatissa on aika pienet renkaat ja ohjaus on kestänyt ilman sylinteriä, niin lähtisin siitä että helpoin ja halvin tapa on hankkia tälläinen "tavallinen" sylinteri. Ja nyt kun aloin miettimään, niin minulla saattaa olla yksi 1,5" sylinteri ylimääräisenä 8" liikevaralla.[/QUOTE] Sehän ois just passeli. Ilmoittele jos löydät sen:) |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 17:39 (GMT +2). |