Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2021, 15:37
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Akseliin kiinni sylinterin toinen pää. Ei vaikuta joustot silloin toimintaan.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.11.2021, 15:59
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Akseliin kiinni sylinterin toinen pää. Ei vaikuta joustot silloin toimintaan.
Samaa mieltä. Sylinteri toimii tehokkaana ohjausiskarina, ja akseliin kiinnittämällä saat klapit minimoitua. Roverista en sen enempää tiedä, mutta näin sanoisin yleisellä tasolla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2021, 19:04
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Jossain ulkomaan lehdessä oli muistaakseni tollanen laitettu, LRM tai LRO, mutta nyt en kyllä yhtään muista minkä vuoden/kuukauden numerossa oli ...ja molempien vuosikertoja on 2010-2021, voin kattoo jossain välissä jos pikaselauksella löytys tuurilla...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.11.2021, 19:08
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Jossain ulkomaan lehdessä oli muistaakseni tollanen laitettu, LRM tai LRO, mutta nyt en kyllä yhtään muista minkä vuoden/kuukauden numerossa oli ...ja molempien vuosikertoja on 2010-2021, voin kattoo jossain välissä jos pikaselauksella löytys tuurilla...
Juu, kiitos, kuva ois kiva
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2021, 19:27
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Akseliin kiinni sylinterin toinen pää. Ei vaikuta joustot silloin toimintaan.
Roverissa panhardi ja ohjausvarsi lähekkäin, ahtaus hieman hankaloittaa, mutta täytyy sovitella
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.11.2021, 20:09
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Roverissa panhardi ja ohjausvarsi lähekkäin, ahtaus hieman hankaloittaa, mutta täytyy sovitella
Entä jos laittaisi sylnterin sinne missä Classicissa on, eli akselin takapuolelle, toinen pää kiinni perään, toinen raidetankoon? Vai onko liian riskipaikassa maastossa möyriessä..?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.11.2021, 21:06
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Entä jos laittaisi sylnterin sinne missä Classicissa on, eli akselin takapuolelle, toinen pää kiinni perään, toinen raidetankoon? Vai onko liian riskipaikassa maastossa möyriessä..?
Tämä vakavasti harkinnassa, mulla on tukeva suoja raidetangolla, joten se sylinteri ois hyvin suojassa. Täytyy vaan ensin suorittaa mittauksia, mahtuuko riittävällä iskupituudella varustettu sylinteri sinne
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.11.2021, 21:26
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Mitäs mieltä ootte jos sorvauttais sektorivarressa olevan pallonivelen kiinnitysmutterin tilalle holkin, johonka sylinterin toinen pää tulisi kiinni. Eli pallonivelen modifioitu kiinnitysmutteri olisi hydraulisylinterin toisen pään kiinnitys paikka, ja toinen pää olisi poistuneen ohjausiskarin kiinnike rungossa. Tää olisi siinä mielessä hyvä ratkaisu, kun tässä vaihtoehdossa itse hydraulisylinteri ei liikkuisi juuri ollenkaan, letkujen veto ois helppoa kun ei tarvitse miettiä kaikkia asento vaihtoehtoja. Mietityttää vain tuo pallonivelen kartion päässä oleva kierre, kestääkö se tulevan leikkaus voiman
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.11.2021, 22:30
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Mitäs mieltä ootte jos sorvauttais sektorivarressa olevan pallonivelen kiinnitysmutterin tilalle holkin, johonka sylinterin toinen pää tulisi kiinni. Eli pallonivelen modifioitu kiinnitysmutteri olisi hydraulisylinterin toisen pään kiinnitys paikka, ja toinen pää olisi poistuneen ohjausiskarin kiinnike rungossa. Tää olisi siinä mielessä hyvä ratkaisu, kun tässä vaihtoehdossa itse hydraulisylinteri ei liikkuisi juuri ollenkaan, letkujen veto ois helppoa kun ei tarvitse miettiä kaikkia asento vaihtoehtoja. Mietityttää vain tuo pallonivelen kartion päässä oleva kierre, kestääkö se tulevan leikkaus voiman
Voi hyvinkin toimia, mutta itse en tekisi näin. Jos kuitenkin teet, niin sylinterin ja sektorivarren liikeradat pitää täsmätä, ettei käy niin että sylinteri vääntää simpukan irti rungosta tai pitman arm shaftin poikki.

Jos sylinterin laittaa suoraan kiinni akseliin ja kääntöpäähän (tai ehkä vaikka raidetankoon) niin se jarruttaa ohjaukseen tulevia iskuja ennen kuin ne voimat päätyvät simpukalle asti. Jos akselin takana on tilaa niin se kuulostaa hyvältä paikalta minun korvaani.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.11.2021, 22:50
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Voi hyvinkin toimia, mutta itse en tekisi näin. Jos kuitenkin teet, niin sylinterin ja sektorivarren liikeradat pitää täsmätä, ettei käy niin että sylinteri vääntää simpukan irti rungosta tai pitman arm shaftin poikki.

Jos sylinterin laittaa suoraan kiinni akseliin ja kääntöpäähän (tai ehkä vaikka raidetankoon) niin se jarruttaa ohjaukseen tulevia iskuja ennen kuin ne voimat päätyvät simpukalle asti. Jos akselin takana on tilaa niin se kuulostaa hyvältä paikalta minun korvaani.
Tuossa ehdottamassani tavassa olisi sylinteri tasan vaakatasossa sektorivarren liikeradan kanssa, Letkut olisivat lyhyet ja täysin liikkumattomat ja suojassa oksilta ym. ym. Tuolla akselin takana murikan ja raidetangon välissä myös hyvin suojassa, ja ehkä parhaiten keventäisi pallonivelten ja simpukan rasitusta. Sieltä taas letkut olisivat pitkien liikeratojen vuoksi alttiina erilaisille vaurioille.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota Hilux hydro assist (Sylinteriavustin ohjaukseen) Miikeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.08.2020 19:11
Ostetaan O: Hiluxiin hydro assist sylinteri yms Ipu33 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.04.2016 18:58
Lisä tehostusta Ohjaukseen??? ukkonen7 Tekniikka & Jutustelu 6 16.01.2015 11:32
Tojota hilux simpukka ja hydro assist Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 2 02.06.2009 21:08
hydro assist Nutti Tekniikka & Jutustelu 10 06.03.2009 12:12


Sivu luotu: 03:54 (GMT +2).