Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2021, 14:10
Moggen:n Avatar
Moggen Moggen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.21
Sijainti: LänsiUusimaa
Viestit: 43
Perusasetus

Linkissä on LandRover muutos:
http://www.expeditionlandrover.info/...eering.htm#p38
Raju metallityö ainakin

Runsaasti hakutuloksia sähköisestä versiosta

Katsastusmiehen ajatuksia tiedossa??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2021, 18:06
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Moggen Näytä viesti
Linkissä on LandRover muutos:
http://www.expeditionlandrover.info/...eering.htm#p38
Raju metallityö ainakin

Runsaasti hakutuloksia sähköisestä versiosta

Katsastusmiehen ajatuksia tiedossa??
Mulla muokkaukset aikapaljon maltillisemmat, kun tossahan on tehostettu ohjaus jo vakiona. Kyseessä siis lisä hydraulisylinterin asennus nykyistä tehostinta tukemaan. Lisäsylinterille on useampia mahdollisia asennuspaikkoja ja sitä parasta tässä nyt mietitään. Muutenhan tuon asennus on kohtalaisen yksinkertainen, hyvä paikka hydraulisylinterille ja simpukasta letkut sylinteriä käyttämään. Katsurin ei pitäisi tästä pillastua, koska alkuperäinen ohjaus jää paikalleen.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2021, 18:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Itse laittaisin hydro assistin sylinterin akselin ja raidetangon välille, aikalailla juuri sen perusteella mitä Jouni tuossa ylempänä jo mainitsikin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2021, 19:04
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Itse laittaisin hydro assistin sylinterin akselin ja raidetangon välille, aikalailla juuri sen perusteella mitä Jouni tuossa ylempänä jo mainitsikin.
Tällähetkellä vahvimpana vaihtoehtona on akselin takapuoli, ja siellä raidetankoon ja murikan kylkeen. On siellä erittäin hyvin suojassa, linjautuu hyvin raidetangon kanssa, keventää ohjausvarren palloniveliä ja ohjaussimpukkaa, eikä pyri taivuttamaan mitään. Huonona puolena hieman hankalat letkuvedot.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2021, 19:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Jep, varmasti - tai luultavasti - kokonaisuutena fiksuin paikka mikäli yhtään muistan miltä auton alla näyttää.. joskus koittanut käydä vakoilemassa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.11.2021, 23:03
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Tää projekti etenee mielikuvista osien tilaukseen. Tossa kattelin luetteloita ja kotimaasta löytyisi projektiin sopivia sylintereitä. Mielessäni kuvittelin että 40 mm saattaisi olla hyvä männänhalkaisija, minkäs kokoisia Teillä on? Kiitokset mielipiteistä
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.11.2021, 23:41
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Tavanomaiset hydraulisylinterit on vähän huonoja assist-käyttöön, koska männänvarsi on paksu suhteessa sylinterin kokoon. Mitä paksumpi männän varsi, sitä isompi ero nopeudessa ja tehossa oikean ja vasemman suunnan välillä. Itse olen käyttänyt PSC:n sylintereitä, koska niissä on järkevän kokoiset varret ja niveliä löytyy samasta paikasta: 1,5" ja 1,75" sylintereitä. Suosittelisin sinulle 1,5" mallia kun sinulle tulee enempi katuajoa ja renkaatkin on maltillisen kokoiset. Sylinterin tarvittava pituus riippuu asennuspaikasta, mutta liian pitkä liikevara on helppo rajoittaa sopivaksi. Liian lyhyt on onneton kun se rajoittaa kääntyvyyttä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota Hilux hydro assist (Sylinteriavustin ohjaukseen) Miikeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.08.2020 19:11
Ostetaan O: Hiluxiin hydro assist sylinteri yms Ipu33 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.04.2016 18:58
Lisä tehostusta Ohjaukseen??? ukkonen7 Tekniikka & Jutustelu 6 16.01.2015 11:32
Tojota hilux simpukka ja hydro assist Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 2 02.06.2009 21:08
hydro assist Nutti Tekniikka & Jutustelu 10 06.03.2009 12:12


Sivu luotu: 06:09 (GMT +2).