Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.03.2020, 19:43
john_k john_k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minulla tuommoinen halpis testipumppu, ja toimii riittävän hyvin.
Paine mittarikin näyttää suurin piirtein oikein.

Rivipumpun suuttimet tekee helposti (etenkin yksivaiheiset)
Minusta tarkkuus riittää jakajapumppujen suuttimillekkin.

Minä pidän suurimpana kysymysmerkkinä tuon oman pumpun dsl- suodattimen suodatuskykyä.
Ja muutenkin noiden dsl järjestelmien kanssa vaatimuksena on ehdoton puhtaus... (Kaikki työkalut kannattaa pestä ennen työn aloittamista jne.)

Ja sitten se varoituksen sana: paineistettu dsl lävistää helposti ihon, ja saa aikaan pahaa jälkeä...

Noissa hydrauliikka pumpuissa varmaan liian isot välykset, liian hitaat painemittarit, ja liian joustava letku...

Eli tarkoitat ilmeisesti sitä suodatinta mikä on siinä pumpun polttoaine varastossa?

Tossa minun powerteam pumpussa ei ole letkua, eikä painemittaria vielä joten ne pitäisi rakennella. Letkua siihen ei välttämättä edes tarvitse jos tekee kovalla putkella. Sovite osan vois tehdä vaikka teräs jarruputkesta.

Pakko se on vissiin kokeilla vaihtaa tohon powerteam pumppuun dieselit ja paineistaa vaikka jotain pientä sylkkää 200bar ja katsoa pitääkö painetta, siitähän se selviää. Onhan noita pumppuja ilmeisesti tehty pullotunkistakin joten kai tuollakin joku mahdollisuus on toimia.


Toki puhtaus ja varovaisuus on ehdottomasti pakollista.

Nämä suuttimet ovat rivipumpullisesta. Avautumispaine 200bar.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.03.2020, 21:23
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Joskus vuosia sitten piti tarkistaa sekalaisen suutinkasan sisältöä, kun oli ainakin kolmella avautumispaineella olevia suuttimia sekaisin. Piti äkkiä tekaista väkkärä, millä mittaus onnistuisi, tallista löytyvillä osilla. Hetki pohtimista, ja hetken jälkeen oli testipenkki toiminnassa...

Sillä kertaa testipenkkiin löytyi Bx -Sitikan hydraulipumppu, paineputki samaten joka poikki ja liittäen 1/4" T-haaraan, tästä putki suuttimelle ja painemittarille. Pumppu ruuvipenkkiin kiinni, hihnapyörän kaveriksi kampi, pumpun syöttöön suppilo johon dieseliä kahvinsuodattimen läpi...

Saatiin mitattu, ja nätisti kävi koneetkin mihin mitattuja (pari säädettyäkin) suuttimia laitettiin...

Tiivistemateriaali noissa(kin) hydrauliosissa oli nitriilikumia, jota samaa käsittääkseni käytetään dieselin kanssa. Ei ainakaan vieroitusoireita tullut. Ja oikeastaan siitä se idea lähtikin, kun aika monta vuotavalla hydraulijärjestelmällä haalittua purkuraato-Sitikkaa tuli ajettua dieseliä/polttoöljyä hydraulijärjestelmässä, himpun halvempaa kuin LHM, ja löpöllä on niiden järjestelmiäkin putsattu...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty bosch efep 60h diesel suuttimien testi penkki liero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 19.02.2015 20:06
Diesel suuttimien huolto? jnu Tekniikka & Jutustelu 49 11.06.2013 16:20
Patrol gr y61 suuttimien momentti jaskapa Tekniikka & Jutustelu 2 02.04.2011 16:10
Lj:n suuttimien kärkien vaihtotyö?? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 7 15.12.2010 19:39
O:LJ:n suuttimien paluuputkihässäkkä Kentsu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.09.2006 19:55


Sivu luotu: 08:48 (GMT +2).