![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#8
|
|||
|
|||
![]() -> en haluaisi sanoa, mutta nykyään on monesti ns. komponentinvaittajia vikakoodien mLainaus:
Siis tarkoitin tuolla: """"-> en haluaisi sanoa, mutta nykyään on monesti ns. komponentinvaihtajia vikakoodien mukaan."""" Sitä, että nykyään nuo vikakoodit yhdistettynä työaikaan yms. näyttelee suurta osaa työn suorittamisessa: Enää ei tutkita 15-45 minuuttia varattua aikaa pitempään, että missä se lopullinen vika on. Ymmärrän, että kun tuottavuus pitää maksimoida, ja tuntihinta pitää pitää siedettävänä, niin kuormitus pitää pitää mahdollisimman lähellä 100% Ja kun tähän yhdistetään "tiukka työpaikkakulttuuri" niin nuoret asentajat oppii tuohon "komponentinvaihtoon" (ja ne, jotka ei sopeudu "komponentin vaihtoon" eivät jää "komponentinvaihtajiksi") Tämä ei ole yhden automerkin- tai valmistajan ongelma; vaan aika yleinen... joissain automerkeissä esiintyy vähemmän, toisissa enemmän. Hyvänä esimerkkinä on nuo erään valmistajan 2000 luvun alun 4-syl 1,9L pumppusuutin dieselin käyntiongelmat, jotka juurikin vikakoodien (ja mittausten) perusteella korjattiin (ainakin vielä 5 vuotta sitten) monessa korjaamossa merkkikorjaamon ohjeiden mukaan: Toki auto tuli yleensä kuntoon, mutta itse vika korjaantui "sivulauseessa olevan ohjeen ansiosta", siis itse vika olisi korjaantunut "helpommin/halvemmalla" Aikanaan kun korjasin etupäässä henkilöautoja tuntipalkkalaisena (+ mahd. tuottavuuspalkkiot) "Monimerkkikorjaamossa" niin sain alasta jonkinlaisen käsityksen. Ja tuossa; MetAxi; Olet TÄYSIN OIKEASSA: """""Itse kun korjaat, itse myös vastaat työstäsi (ja hankkimistasi varaosista).""""""""""" Kuten tuossa ylempänä yritin valistaa, että mm. puhtaus on tärkeää. JA noissa varaosissa on todella suuri kirjo; osa vara-/huolto-osista on suoraan sanoen roskaa. Esim. topiikin aloittaja, john_k, kirjoitti: """""""""En tiedä millä aika välillä mutta näissä henkilöautoissa aika pienellä otoksella olen todennut että 250tkm on aika maksimi näissä cr koneissa mitä suuttimet kestää."""""""""" En tiedä, viittasiko john_k johonkin merkkiin tai jopa malliin? tms. Minun käsityksen mukaan tuo 250 tkm on hyvä alku, ei maksimi. Toki jos suodattimissa suositaan halvinta mahdollista paikoilleen sopivaa, niin voi olla saavutus tuo 250 tkm, olettaen että uutena on käytetty parempia suodattimia? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty bosch efep 60h diesel suuttimien testi penkki | liero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 19.02.2015 20:06 |
Diesel suuttimien huolto? | jnu | Tekniikka & Jutustelu | 49 | 11.06.2013 16:20 |
Patrol gr y61 suuttimien momentti | jaskapa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.04.2011 16:10 |
Lj:n suuttimien kärkien vaihtotyö?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 15.12.2010 19:39 |
O:LJ:n suuttimien paluuputkihässäkkä | Kentsu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.09.2006 19:55 |