Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.12.2019, 17:11
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No sellain että perheen lisäksi mahtuu myös lelut mukaan...

Ja toimisi sekä työkaluna että perheautona. Sillä silmällä ite noita kattelen. Mölliin on hieman huono tunkea Bobbarin kauhaa takapaksiin, vaikka se sinne mahtuisikin.
No joo, joissain tällaisissa tapauksissa 5-paikkainen pick-up on vaihtoehto. Mutta kuka uskaltaa nostaa 50 000 euron auton lavalle paskasen ja painavan kaivurin kauhan

Neliveto ja alennusvaihteisto noissa on se oleellisin juttu. Jos niitä oikeesti tarvii niin pick-up on tarpeen.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.12.2019, 20:01
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
No joo, joissain tällaisissa tapauksissa 5-paikkainen pick-up on vaihtoehto. Mutta kuka uskaltaa nostaa 50 000 euron auton lavalle paskasen ja painavan kaivurin kauhan

Neliveto ja alennusvaihteisto noissa on se oleellisin juttu. Jos niitä oikeesti tarvii niin pick-up on tarpeen.
Tuossa se oleellinen kyssäri onkin. Ei kukaan. Varsinkin kun halvin 5 paikkainen lienee jotain 55k€ ja siitä sitten ylöspäin. Uudet siis.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2019, 20:21
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Just selailin tullin taulukoita ja 2014 hilux 5 paikkaisena vero 11000 ...

10 vuotiaana alkaa olemaan jo ihan järkevät verot mutta täysiä vetopainoja ei ole monessakaan sen ikäisessä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2019, 20:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Just selailin tullin taulukoita ja 2014 hilux 5 paikkaisena vero 11000 ...

10 vuotiaana alkaa olemaan jo ihan järkevät verot mutta täysiä vetopainoja ei ole monessakaan sen ikäisessä.
Ryyppyporukkaa on niin harvoin kyydissä, että tällainen kolmen sohvalla voisi olla kätevämpi. Siihen sitten omatekoinen työlava, joka kestää käyttöä.

https://www.nettiauto.com/ford/f250/10968635

Oikeastaan tuuminut, että toinen Hiluxi olis huippukätevä jos siinä olis kippi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2019, 20:37
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Ryyppyporukkaa on niin harvoin kyydissä, että tällainen kolmen sohvalla voisi olla kätevämpi. Siihen sitten omatekoinen työlava, joka kestää käyttöä.

https://www.nettiauto.com/ford/f250/10968635

Oikeastaan tuuminut, että toinen Hiluxi olis huippukätevä jos siinä olis kippi.
Tommonen tri star Fordi rahtilavalla oli torissa männä vuonna pitkään myynnissä. Viimeinen hintapyyntö oli enää reilu 2000 euroa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2019, 20:48
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tommonen tri star Fordi rahtilavalla oli torissa männä vuonna pitkään myynnissä. Viimeinen hintapyyntö oli enää reilu 2000 euroa...
Autoja mentävä kokeilee. Joku vuosi takaperin olin saanut idean, että on hyvä idea hommat E350 ambulanssi power stroke 7,3:sella. Sitten menin katsomaan autoa ja jopa ajoinkin vähän, ei ollukaan ihan niin hyvä idea kun miettii kaikkia varaosan hommaamisnäkökulmia.

Siksi siis juuri joku Toyota koska niitä käytetään enempi kuin harrastetaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2019, 21:26
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

https://www.youtube.com/watch?v=cJrHoIEZVlg
__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.12.2019, 22:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
E350 ambulanssi power stroke 7,3:sella. Sitten menin katsomaan autoa ja jopa ajoinkin vähän, ei ollukaan ihan niin hyvä idea kun miettii kaikkia varaosan hommaamisnäkökulmia.
Rockautosta reilusti viikon sisään kotiovelle melkein kaikki kuluvat osat. Eikä oo pahan hintasia, esim. jarrupalat moneen jenkkiin alkaen 3€. Rahtikulut painavemmille tietysti maksaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.12.2019, 23:34
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Kaikelaisia on ollu vaan syksyllä hommasi, Double-cap Hiluxin kovalla lavakatteella.. onha se törkee makee laitos, koirille kunnon häkit takana ja silti jää tilaa vaikka pesukone heittää sinne.. Vinssiä ja valoa niin ompa mukava kulkee mettällä..
Ei paljo vikavalot ressaa vaikka onkin -06 eikä muutkaan ihmeeliset oireet.. täysin päivittäisessä ajossa eikä haittaa minkään vertaa "työkonemaisuus". 9.6L sadalle 50mm korotus ja 32"nastat..
Se kun maksat ittensä kipeeks kahen auton pidosta ja kalliista huolloista ymm..

Viimeksi muokannut Jeepp : 20.12.2019 23:37
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2019, 18:11
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Omiin autovalintoihin vaikuttaa ihan suoraan raha. Ja varmasti monen muunkin henkilön kohdalla.

Kyllä jo nuorena opin, että pick-up on hyvä, mutta silti todellinne lavan tarve harvoin. Isällä oli useita -70/-80 luvun taitteen Bedfordeja ajoautona. 3 istuttava etupenkki, hyvin mahduttiin kulkemaan. meitä oli 5 henkinen perhe, joten pick-up oli "kakkosauto".
Ykkösautona oli 5 paikkanen henkilöauto.

Itselläni ei kuitenkaan pick-uppia ole ollut. Nuorempana kun ei perhettä ollut, niin dieseleinä oli 2 paikasta henkilöfarmaria ja maastoautoa. (sekä toki bensa vehkeinä 5-6 hengen autoja/maastureita)
Ja ehkä paras kokonaisuus oli 2+3 paikkanen Dodge RamVan pakettiauto. Kovien penkkien ansiosta kyytiin mahtui henkilöitä ja silti tavraa mahtui kuljettajamaan, toki väliseinä rajoitti takatilan pituutta...
Itse olen kyllä aina tykännyt ajaa maastureilla ja pakettiautoilla, näkyvyyden takia, istutaan korkeammalla.

Mutta se raha...
Nykyään vuodessa tulee ajettua n. 25 tkm. Ja 4 henkeä pitäisi (usein) mahtua kyytiin.
Pieniruokainen neliveto farmari henkilöauto on valinta. Kulutus lukemat kun pysyy 5-6 litraa/100 km, niin jää varaa maksaa diesel veroakin täys määrä. Minun ajossa on tullu terilaisia bensa autojakin kokeiltua, niin bensaa kuluu paljon enempi, että dieselillä säästää ja maasturi dieselin kulutus 100 km kohden on isompi ja diesel vero on jotain järkyttävää. Toki, on henkilöauto diesel maasturillakin tullut ajettua.
Tälläkin hetkellä mieli tekisi silti ajaa maasturilla, ei henkiläfarmarilla.

Toki kakkos tai kolmos autoksi pick-up tai 2 paikkanen maasturi olisi ihan asiaa. Kuitenkin, kun päivittäin kahdella autolla perhe liikkuu, niin ei ole järkevää kolmesta autosta maskaa kokoaika maksuja, että kolmos auto pitäisi kuitenkin seisottaa ja ottaa käyttöön vain tarpeen mukaan.
Kun usein on tilanne, että tarve on, sekä omaan, että emännän autoon saada tenavat mahtumaan kyytiin, saman päivän aikana.
Esimerkiksi, aamulla emäntä vie omalla autollaan tenavat hoitoon ja minä haen omalla autolla pois hoidosta, joten molempien autoihin pitää mahtua vähintään 3 henkeä...

Perus pakettiautoja saa toki 3 istuttavana etupenkeillä, mutta omaan tämän hetken käyttötarpeeseen ja käyttökuluihin, tuollainen henkilöfarmari tulee vuositasolla edullisimmaksi.

Myös umpiautossa, on se sitten farmarin peräkontti tai pakettiauton isompi kontti, tavarat ovat kuivassa ja lämpimässä. Pick-upin pressun tai lavakatteen alla on kylmää ja kosteaa.


VW Amarok, vois silti kiinnostaa myös. Toki en ole itse koe ajanut, mutta on parilta kaverilta hyvää kuullut.
Tai uuden karhea Ford Ranger, jolaista olen kokeillut ja tuntui ihan kivalta, tosin 10 km matka, joten vaikea kokonais tuntumaa sanoa, miltä pisemmän päälle tuntuisi ajaa.
Mutta uusien/uuden karheiden tämän mallisten autojen ostohinnat ovat kovat, että ei houkuta ostaa.


Työhommissa, pääsääntöisesti meillä on umpipakettiautot tai peräti kuormaautot umpikorilla, jossa työkalut, kompressorit, jne. saa takatilat ilma Eberillä lämpimäksi.
Pääsee haalarit vaihtamaan takatilassa sisällä. Varaosat, ovat kuivassa.
Yhdellä työkaverilla on Ford Ranger. Umpikate, lavalla työkaluille vetolaatikostot, varaosille vetolaatikostot. Hytissä etupenkkine takana jonkinlainen laatikosto työvaatteilla ja tavaralle jotka olisi hyvä pitää kuivassa. On hyvää ja on huonoa. Jakaa mielipiteitä, kaveri itsekkin sitä kehuu ja haukkuu, toiset ominaisuudet on paremmin kuin pakettiautossa, ja toiset ominaisuudet huonompia.



Parheelle 5 paikkanen uudehko pick-up. Itse olen 187 cm pitkä, väittäisin, että kun kuljettajan penkin säätää ajoasennon hyväksi, niin alkaa takapenkillä käydä ahtaaksi?
Kyllä henkilöautossa takapenkin matkustus mukavuus on parempi?
Viikonlopun lomareissuun lähtö, peräkonttiin nostetaan muutama vaate kassi, jne. Toki pick-upin kovakatteen tai pressun allekin ne voi nostaa, mutta se kylmyys ja kosteus, joten mieluiten henkilöauton peräkonttiin.


Velipojalla oli muutaman hetken Dodge Ram, 6 hengen kuorma-autona. Cumminsilla. Oli tilava ohjaamo, iso lava. Vaikka kuorma-autossa ei ole käyttömaksuja samalla tavalla kuin henkilö/pakettiautoissa, niin kyllä se polttoaineen kulutus vaan on iso ja kuluja tulee, vaikka ajomäärät hänellä vuosi tasolla ei paljoa ollut. JA vaikka mihinkään ei kiire ole, niin kuorma-auton max 80 km/h, vaikka ei tuossakaan rajoitinta ollut. Ja isot ulkomitat, ei meinaa mihinkään mahtua parkkiin. Lavall aoli lukittava tavara laatikko, joka taas söi lavan käyttö tilavuutta pienemmäksi. Kyllä autosta tykkäsi (ja itsekkin isoa Jenkki pick-uppia olen himoinnut), mutta hän totesi ettei vaan ollu järkevä pitää, lisäksi uusio perhe kuvioiden ja tuoreimman perheen lisäyksen myötä, tarve tuli lisä istumapaikoille ja hommasi bensa Sämpylä Caprice farmarin 8 hengen istuimilla.


Itse en kalasta, enkä laskettele.
Mutta joskus nuorempana virvelin omistin ja kyllä sen vavan sai melko pieneen tilaan pikaisesti pilkotuksi ja pikaisesti takaisin käyttö mittaansa.
JA laskettelu suksille takaselkinojissa on pitkän tavaran kuljetus reikää. jne.
Ja lopulta jos ajatellaan oikein ison tavaran kuljetusta, niin loppu peleissä harvoin on peräkärryä tarvinnut (kärry omasta omistuksesta toki löytyy) tai työmaan pakettiautoa lainata, joten siihen nähden pick-upin tarve itsellä olisi harvoin. Perus farmarista tai maastoautosta, kun takapenkit kaataa, niin kyllä isompaakin tavaraa saa mahtumaan kyytiin.


Toki jokainen kokee oman tarpeensa erilailla ja jokaiseen käyttötarpeeseen löytyy se oikea auto.
Mutta perheellisenä ykkösautona pick-up ei ole mitenkään järkevä ykkösvaihtoehto.
Jeep Grand Cherokee, Toyota Land Cruiser, tai joku muu maasturi olisi hyvä, mutta tällä hetkellä käyttö kulujen halpuuden takia itselläni käytössä on VW passat diesel nelivetoja.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.12.2019, 19:37
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Omiin autovalintoihin vaikuttaa ihan suoraan raha. Ja varmasti monen muunkin henkilön kohdalla.

Kyllä jo nuorena opin, että pick-up on hyvä, mutta silti todellinne lavan tarve harvoin. Isällä oli useita -70/-80 luvun taitteen Bedfordeja ajoautona. 3 istuttava etupenkki, hyvin mahduttiin kulkemaan. meitä oli 5 henkinen perhe, joten pick-up oli "kakkosauto".
Ykkösautona oli 5 paikkanen henkilöauto.

Itselläni ei kuitenkaan pick-uppia ole ollut. Nuorempana kun ei perhettä ollut, niin dieseleinä oli 2 paikasta henkilöfarmaria ja maastoautoa. (sekä toki bensa vehkeinä 5-6 hengen autoja/maastureita)
Ja ehkä paras kokonaisuus oli 2+3 paikkanen Dodge RamVan pakettiauto. Kovien penkkien ansiosta kyytiin mahtui henkilöitä ja silti tavraa mahtui kuljettajamaan, toki väliseinä rajoitti takatilan pituutta...
Itse olen kyllä aina tykännyt ajaa maastureilla ja pakettiautoilla, näkyvyyden takia, istutaan korkeammalla.

Mutta se raha...
Nykyään vuodessa tulee ajettua n. 25 tkm. Ja 4 henkeä pitäisi (usein) mahtua kyytiin.
Pieniruokainen neliveto farmari henkilöauto on valinta. Kulutus lukemat kun pysyy 5-6 litraa/100 km, niin jää varaa maksaa diesel veroakin täys määrä. Minun ajossa on tullu terilaisia bensa autojakin kokeiltua, niin bensaa kuluu paljon enempi, että dieselillä säästää ja maasturi dieselin kulutus 100 km kohden on isompi ja diesel vero on jotain järkyttävää. Toki, on henkilöauto diesel maasturillakin tullut ajettua.
Tälläkin hetkellä mieli tekisi silti ajaa maasturilla, ei henkiläfarmarilla.

Toki kakkos tai kolmos autoksi pick-up tai 2 paikkanen maasturi olisi ihan asiaa. Kuitenkin, kun päivittäin kahdella autolla perhe liikkuu, niin ei ole järkevää kolmesta autosta maskaa kokoaika maksuja, että kolmos auto pitäisi kuitenkin seisottaa ja ottaa käyttöön vain tarpeen mukaan.
Kun usein on tilanne, että tarve on, sekä omaan, että emännän autoon saada tenavat mahtumaan kyytiin, saman päivän aikana.
Esimerkiksi, aamulla emäntä vie omalla autollaan tenavat hoitoon ja minä haen omalla autolla pois hoidosta, joten molempien autoihin pitää mahtua vähintään 3 henkeä...

Perus pakettiautoja saa toki 3 istuttavana etupenkeillä, mutta omaan tämän hetken käyttötarpeeseen ja käyttökuluihin, tuollainen henkilöfarmari tulee vuositasolla edullisimmaksi.

Myös umpiautossa, on se sitten farmarin peräkontti tai pakettiauton isompi kontti, tavarat ovat kuivassa ja lämpimässä. Pick-upin pressun tai lavakatteen alla on kylmää ja kosteaa.


VW Amarok, vois silti kiinnostaa myös. Toki en ole itse koe ajanut, mutta on parilta kaverilta hyvää kuullut.
Tai uuden karhea Ford Ranger, jolaista olen kokeillut ja tuntui ihan kivalta, tosin 10 km matka, joten vaikea kokonais tuntumaa sanoa, miltä pisemmän päälle tuntuisi ajaa.
Mutta uusien/uuden karheiden tämän mallisten autojen ostohinnat ovat kovat, että ei houkuta ostaa.


Työhommissa, pääsääntöisesti meillä on umpipakettiautot tai peräti kuormaautot umpikorilla, jossa työkalut, kompressorit, jne. saa takatilat ilma Eberillä lämpimäksi.
Pääsee haalarit vaihtamaan takatilassa sisällä. Varaosat, ovat kuivassa.
Yhdellä työkaverilla on Ford Ranger. Umpikate, lavalla työkaluille vetolaatikostot, varaosille vetolaatikostot. Hytissä etupenkkine takana jonkinlainen laatikosto työvaatteilla ja tavaralle jotka olisi hyvä pitää kuivassa. On hyvää ja on huonoa. Jakaa mielipiteitä, kaveri itsekkin sitä kehuu ja haukkuu, toiset ominaisuudet on paremmin kuin pakettiautossa, ja toiset ominaisuudet huonompia.



Parheelle 5 paikkanen uudehko pick-up. Itse olen 187 cm pitkä, väittäisin, että kun kuljettajan penkin säätää ajoasennon hyväksi, niin alkaa takapenkillä käydä ahtaaksi?
Kyllä henkilöautossa takapenkin matkustus mukavuus on parempi?
Viikonlopun lomareissuun lähtö, peräkonttiin nostetaan muutama vaate kassi, jne. Toki pick-upin kovakatteen tai pressun allekin ne voi nostaa, mutta se kylmyys ja kosteus, joten mieluiten henkilöauton peräkonttiin.


Velipojalla oli muutaman hetken Dodge Ram, 6 hengen kuorma-autona. Cumminsilla. Oli tilava ohjaamo, iso lava. Vaikka kuorma-autossa ei ole käyttömaksuja samalla tavalla kuin henkilö/pakettiautoissa, niin kyllä se polttoaineen kulutus vaan on iso ja kuluja tulee, vaikka ajomäärät hänellä vuosi tasolla ei paljoa ollut. JA vaikka mihinkään ei kiire ole, niin kuorma-auton max 80 km/h, vaikka ei tuossakaan rajoitinta ollut. Ja isot ulkomitat, ei meinaa mihinkään mahtua parkkiin. Lavall aoli lukittava tavara laatikko, joka taas söi lavan käyttö tilavuutta pienemmäksi. Kyllä autosta tykkäsi (ja itsekkin isoa Jenkki pick-uppia olen himoinnut), mutta hän totesi ettei vaan ollu järkevä pitää, lisäksi uusio perhe kuvioiden ja tuoreimman perheen lisäyksen myötä, tarve tuli lisä istumapaikoille ja hommasi bensa Sämpylä Caprice farmarin 8 hengen istuimilla.


Itse en kalasta, enkä laskettele.
Mutta joskus nuorempana virvelin omistin ja kyllä sen vavan sai melko pieneen tilaan pikaisesti pilkotuksi ja pikaisesti takaisin käyttö mittaansa.
JA laskettelu suksille takaselkinojissa on pitkän tavaran kuljetus reikää. jne.
Ja lopulta jos ajatellaan oikein ison tavaran kuljetusta, niin loppu peleissä harvoin on peräkärryä tarvinnut (kärry omasta omistuksesta toki löytyy) tai työmaan pakettiautoa lainata, joten siihen nähden pick-upin tarve itsellä olisi harvoin. Perus farmarista tai maastoautosta, kun takapenkit kaataa, niin kyllä isompaakin tavaraa saa mahtumaan kyytiin.


Toki jokainen kokee oman tarpeensa erilailla ja jokaiseen käyttötarpeeseen löytyy se oikea auto.
Mutta perheellisenä ykkösautona pick-up ei ole mitenkään järkevä ykkösvaihtoehto.
Jeep Grand Cherokee, Toyota Land Cruiser, tai joku muu maasturi olisi hyvä, mutta tällä hetkellä käyttö kulujen halpuuden takia itselläni käytössä on VW passat diesel nelivetoja.
Saatan olla eri mieltä.. Kahden auton, Hlö auton ja maasturin omistaminen on kallista.. Kyllä Doublecap Hiluxissa on ihan täydet jalkotilat isollekin miehelle.. 9.5L sadalle.. 30tkm tulee vuoteen.. Vietän aktiivista elämää koirien kans, reissuko reissu nii johonki mehtää mennään.. Näillä korkeuksilla ei hlö autolla pääse mitään mettä tietä ja aina pitäa olla ajamassa sit sillä maasturilla ja sekin pitäs olla täys pitkä et mahtus koirat ja lapset .
Hiluxiin mahtuu lavalle kaikki harrasteet eikä oo nii justiisa jos ne paskasia ovat.. Sama mite ynnäilee eijoo halvempaa pitää kahta autoa.. seo varma.. vaikka Hiluxin verot on jotain 1020e luokkaa..

Miten se Land Cruiset eroaa Db Hiluxista muutoinko hiukan paremmat varusteet ( enemmän rikkoutuvia osia)
Kontti olematon vrt.lavaan.

Viimeksi muokannut Jeepp : 22.12.2019 19:40
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.12.2019, 20:21
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Saatan olla eri mieltä.. Kahden auton, Hlö auton ja maasturin omistaminen on kallista.. Kyllä Doublecap Hiluxissa on ihan täydet jalkotilat isollekin miehelle.. 9.5L sadalle.. 30tkm tulee vuoteen.. Vietän aktiivista elämää koirien kans, reissuko reissu nii johonki mehtää mennään.. Näillä korkeuksilla ei hlö autolla pääse mitään mettä tietä ja aina pitäa olla ajamassa sit sillä maasturilla ja sekin pitäs olla täys pitkä et mahtus koirat ja lapset .
Hiluxiin mahtuu lavalle kaikki harrasteet eikä oo nii justiisa jos ne paskasia ovat.. Sama mite ynnäilee eijoo halvempaa pitää kahta autoa.. seo varma.. vaikka Hiluxin verot on jotain 1020e luokkaa..

Miten se Land Cruiset eroaa Db Hiluxista muutoinko hiukan paremmat varusteet ( enemmän rikkoutuvia osia)
Kontti olematon vrt.lavaan.
No juu, en oo noita takapenkillisiä pick-uppeja päässyt testaan, sisätilan koon suhteen. Kaikki ollut vain etupenkillisiä. Jotenkin vaan itellä käsityksenä, että ahdasta on...voin olla väärässä.
Joskus vanhassa -80/-90 luvun taitteen Nissanin King Capissa lapsena kuskin penkin takan piilossa matkustanut ja se oli ahdas. Toki nuo uudemmat, double capit suunniteltu ihmis kuljetukseen paremmin ja tilaa enempi.

2 autoo on pakko olla. Emännällä toinen, itselläni toinen.
Toki jos toinen olis sellainen, johon koko perhe ja viikonlopun reissu kamppeet mahtuu kyytiin, niin toki toinen voi olla eri tyyppinen, mutta silti se vähintään 3 henkee pitää saada laillisesti kyytiin.

Land Cruiserin ja Hiluxin erona se, että Hiluxin lava säätilojen mukaan kylmää, kosteaa, jne. Land Cruiserissa kontti sisätilaa, lämpimämpi.
Toki kyllähän Land Cruiserin takakontti on pieni.

Mutta Jeepissä on kontissa tilaa.
Pihassa on tälläkin hetkellä 2 kpl WJ Jeeppiä. Toinen ilman moottoria oleva rullaava 5 paikkanen ha ja toisessa moottori vaurio 2 paikkanen pa. Toisesta tarkoitus tehdä vielä auto ja toinen on vain varaosa luovuttaja. Molemmat diesel. Että siihen nähden, jos ja kun joskus WJ on ajokunnossa, niin joko toinen Passat joutaa hukata tai sitten Jeeppi on vain harraste...

Ja toki lapset kasvaa ja muutaman vuoden päästä alkaa jo häämöttää koulussa käynnit ja sitä myöden taksi kuskaa. Joten hoidosta ei sitten oo tarve noutaa enään kuin yksi ja myöhemmin ei kumpaakaan ja näin istumapaikkojen jatkuva tarve muuttuu. Ja jos koko perheellä liikkeellä, niin sitten voi valita tarpeen mukaisen auton pihasta.
Toki 2 paikkanen rajoittaa silti kulkemisen vain kahteen henkilöön, jos ilman ennakko suunnittelua tuleekin tarve saada molemmat lapset kyytiin ja on vain se 2 paikkanen pihassa käytettävissä.

Eli elämätilanteet muuttuu ja sitä myöten käyttötarpeet.
Toiselle se hyvä ja paras, ei välttämättä ole toiselle sitä parasta.
Myös maku eroja, toinen tykkää mummosta, toinen tyttärestä, joku jopa äiteestä.
Minä tykkään enempi amerikkalaisista kuin japanilaisista, ja silti ajan saksalaisella.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.12.2019, 21:34
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

No onhan nuo pick-upit aika laaja käsite.. En esim ite voisi kuvitella pärjääväni tai jaksavani ajaa jollain 150 hv kaksipaikkaisella hiluxilla, mutta toisaalta moninkertaisella teholla oleva viisipaikkainen f250 on palvellut jo kohta viisi vuotta ja 150tkm ja edelleen se tuntuu kivalle autolle.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.12.2019, 22:26
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
No onhan nuo pick-upit aika laaja käsite.. En esim ite voisi kuvitella pärjääväni tai jaksavani ajaa jollain 150 hv kaksipaikkaisella hiluxilla, mutta toisaalta moninkertaisella teholla oleva viisipaikkainen f250 on palvellut jo kohta viisi vuotta ja 150tkm ja edelleen se tuntuu kivalle autolle.
Huristelin kesällä turbottomalla neliveto Hiluxilla ja kyllä silläkin monessa tilanteessa pärjää ja voi olla jopa jos teho Fordissa nopeudenrajoitin, Hiluxilla ajaa kovempaa...

Nykyisin on pirteitäkin pickuppeja kuten jotkut Amarokit.
https://youtu.be/SujvSwQUMhw

Hauskoja nuo jenkki henkilöautopohjalta tehdyt pickupit:
https://youtu.be/4jfHmzVDZyw

Kaverilla oli MB w123 300 diesel pickup.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.01.2020, 09:57
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Mulla tollanen defender 130 5lle paikat ja kantavuutta lavalla se 1500kg.

leimassa muttei jokapäivä käytössä. kätevä laiton kun tarvii roudata emännän kirppisostoksia
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	aut.jpg‎
Views:	302
Size:	197,7 Kt
ID:	93994  
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
1kz-te huono kylmäkäynistys Samppa966 Tekniikka & Jutustelu 2 22.01.2019 07:18
Myydään Huono Peräkärry. Bj Andy O/M/V Muut 7 10.04.2011 13:47
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
Huono musavideo :) Ex_inkkari Chit-Chat 5 08.03.2007 09:03
v***n huono mdzz Jokes 11 10.09.2003 08:04


Sivu luotu: 00:09 (GMT +2).