Karvalakkimallin Hilux alkaen 35 000€. Joku korealainen henkilöauto vetokoukulla 15-25000€? Eikä verottaja kohtele noita käyttöverojenkaan osalta hellästi. Suomi on vetokoukkuja ja pikku kärryjä väärällään ja siihen samaan kuormaan saa ne takapenkkiläisetkin mukaan VS pakettiauto pickuppiin lava täyteen tavaraa ja yksi matkustaja. Ja vaikka ostaisi käytetyn laviksen niin niiden hinnat tuntuu kovasti jämähtävän siinä 10 ikävuoden jälkeen kilometreistä ja varustelusta riippumatta eikä ne oikein noudata edes sitäkään vähää järkeä mitä henkilöautojen hinnat. Ja sitten se varustelu, kun varsinkaan japsi pickupeissa ei ole vielä 2000 luvun puolessakaan välissä esimerkiksi peilinlämmittimiä vakiona. (Perustuu enimmäkseen tietoihini Hiluxeista)
Jenkeissäkin lavisten määrä räjähti vasta siinä 80?-luvulla johonkin verotusjuttuihin liittyen. Samaa ei täällä kylmässä pohjolassa voi sanoa.
Eli syy miksi Suomessa ei ole enempää pickuppeja: siihen ei ole edellytyksiä. Yrityksillähän noita on paljonkin käytössä, mutta ei yksityisellä puolella niinkään ole markkinoita.
Ittellä neljäs pickuppi menossa ja se saa jo tavallisen henkilöauton tuntumaan aika hengettömältä