![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eikös se oo niin kaikissa autoissa, että avain ei saa lähteä pois moottorin käydessä.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Eli siis rattilukon ei saa olla mahdollista kytkeytyä moottorin käydessä.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Millä renkailla kävit puntarilla? 35” painaa aika paljon enemmän kuin ”leimarenkaat”. Mistä muualta saa kiloja pois helposti? Voiko henkilömäärää vähentää?
Tuohon sammuttimeen keskuslukon sähkömagneetti, joka vetää sammuttimesta. Releellä vain virran kääntö niin, että virta kytkeytyy kun ohjausvirta loppuu. Eli rele pitää virtapiiriä auki. Kun rele ”sammuu”, virtapiiri sulkeutuu ja magneetti saa virtaa. Viimeksi muokannut Sumsar : 17.08.2019 04:55 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tuossa sitten vaan jää se mageetti eli solenoidi koko ajan vetämään ja syömään virtaa, ellet laita siihen vielä erillistä kytkintä, joka katkaisee virran pois.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Jukka |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Se oli juurikin tämä se syy. Laki ei siis suoranaisesti kiellä vaijeri sammutinta kunhan rattilukko ei mene päälle koneen käydessä. Ja tähän olen jo keksinyt ratkaisun.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Kertositko muillekki?
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]()
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Mulla oli aikanaan vm-76 bertta jossa vaijeri sammutus eikä tällä ollut mitään yhteyttä rattilukkoon, samoin oli kaverin muistaakseni vm-75 (?) ja kumpikaan laitteista ei kertaakaan tämän tähden pompannut, vaikka kone lotkotti vaikka rattilukko päällä ja avaimet kourassa. Onko tämä sitten milloin tullut?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Oli se jo 2007 vuoden arvosteluperusteissa (ajokielto/hylätty). Nyt sais tarjota pelkkää ajokieltoa jos ei sit merkkaa jotenkin muuten sitä. Alla nykymääräys.
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
No nämä kyllä oli viime vuosituhannen puolella. Eli nykyään siis noihin vanhempiin joutuisi virpomaan...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Ja kuitenkin nelossarjan Scanioita on mekaanisella sammuttimella tehty 2000-luvun alkuun asti.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Käsittääkseni sammutin on se sit mekaaninen tai sähköinen ei liity millään tapaa rattilukon toimintaan. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Land Rover diesel Serieksessä on ainakin alunperin vaijerisammutus,mutta virtalukko (rattilukko) ei käänny off-asentoon,ennenkuin sammuttimen nuppi on ulosvedettynä. (mekaaninen esto)
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Kyllä liittyy, nykyaikaisessa autossa moottori sammuu ennenkuin rattilukko menee päälle ja se on lain vaatimus että se toimii näin. Jos vanhassa autossa on tehtaalta ollut erillinen sammutin niin sitä ei varmaankaan koske tämä vaatimus, samoin kuin turvavöitäkään ei tarvitse olla jos ei alunperinkään ole ollut
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Eipä oo kuorma-autoissa rattilukkopakkoa.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mäyriksen moottori muutos ja katsastus | fj40 mörö | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 11.09.2016 11:54 |
| hj renkaiden muutos katsastus | tonppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 18.05.2015 01:30 |
| jimnyn muutos katsastus ongelma | jimnymies | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.05.2011 15:15 |
| hj60 muutos katsastus turbolle. | syrkki | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 21.07.2007 14:49 |
| muutos katsastus renkaat | tiipe | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.04.2004 22:01 |