![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Ei se nyt saakeli todellakaan noin mene, jos ei osaa tai tiedä. Katsastusinssin tehtävä on selvittää asiat mitä ei tiedä tai osaa. Se, että on näitä nutipäitä jotka eivät halua tai osaa palvella asiakkaitaan on paskempi homma silloin kun on kylän ainoa konttori ja seuraava on 100km tai 200km päässä. Sen takia minun mielestä noista pitäisi AINA ehdottomasti laittaa Trafiin oikaisupyyntö ja toisaalta ilmoitus konttorin epäasiallisesta toiminnasta, koska muuten ei mikään ikinä muutu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ymmärrän toisaalta inssiä. Jos ei tiedä niin ei uskalla tehdä mitään, ettei tule virhettä. Traficom rankaisee virheistä yrittäjää aika kovasti.
Mutta koska ollaan palveluammatissa, niin silloin pitäisi ottaa asioista selvää. Lain mukaan asiakkaalla on oikeus saada tehdä muutoskatsastus lain mukaan. Jos yrittäjä ei tähän pysty, niin sitten oveen lappu, että teemme vain määräaikaiskatsastuksia ja toimiluvat sen mukaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos mahdollista niin aina kannattaa käydä etukäteen keskustelemassa konttorilla mahdollisista muutoksista, selvitellä että mitä lippuja ja lappuja tarvitsee jne. Katsastus ja muu viranomaistoiminta on ” suhdetoimintaa ” joka vaatii asiakkaalta hyvää pelisilmää. Lait ja asetukset on samat kaikkialla, tulkinnat, ymmärrys, ja asenteet tekee sen että toisaalla onnistuu hyvin ja toisaalla ei ollenkaan.
Kelvoton työnlaatu yhdistettynä johonkin hyvin epämääräiseen autoon ei ole varmasti hyvä lähtökohta erikoisimmille muutoskatsastuksille, tähän jos lisätään asiakkaan ulkoinen habitus ja vaikkapa normaalia reippaampi kielenkäyttö niin mikään ei onnistu. Tämä siis yleisellä tasolla tuntematta tätä tapausta, ennenkuin kukaan vetää kokonaista hernepeltoa kärsään. Jos lähtee valitusta traficomiin vääntämään niin kannattaa olla itse varma asiastaan, ja siitä että muutokset on todella tehty luottamusta herättävästi eikä autosta löydy mitään muuta hämärän rajamailla tai sen takana olevia juttuja. Muutama päivä sitten juttelin erään harrastajan kanssa maasturin kierrejousimuutoksesta jakareilla. Toisella konttorilla hemmo oli suoraan sanonut että älä edes aja tätä halliin, hän ei aio hyväksyä tehtyjä muutoksia. Siirtyminen toiselle konttorille tuotti muutoskatsastuksessa hyväksytyn ajoneuvon...... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse hommaisin kuvat miten jakarin kiinnitys on ollut lj:ssä alunperin ja millaisilla ainevahvuuksilla...Näin on helppo näyttää konttorilla toteen että ratkaisu on vähintään yhtähyvä tai aina parempi vielä vahvempi kuin alunperin ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hmm... Nyt ruvetaan menemään pohjamaalin harmaalle alueelle... Oikeasti.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tietty sekin on mahdollista että tämä hemmo oli vain syntymämulkku ja kiusallaan sanoi noin vaikka ammatinvalinta olisikin edellyttänyt toisenlaista suhtautumista... Tuossahan se suurin ongelma on kun inssin ammattitaito ei riitä ymmärtämään pykäliä ja tehtyjä muutoksia. Enkä hetkeäkään epäile etteikö asia menisi joskus myös niin päin että osaamattomuuttaan hyväksytään luvattomia/rikkinäisiä/muuten vaan jopa vaarallisia asioita. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se välillä melkoista pompottelua on tämä katsastus monella paikkakunnalla, uskaltais vielä epäillä että muutamia katsastajia löytyy niitä asennevammalla varustettuja jotka ajattelevat olevansa vähintään Jeesuksesta seuraavia.. ei siinäkään ajattelussa toki huonoa ole JOS ne asiat rullaa muutoksissa/ihan vuosikatsastuksissaki sujuvasti.
Tietysti hengenvaaralliset viritykset pitää pyrkiä karsimaan pois, mutta vois kuvitella että joka tosissaan näitä autoja ropaa ja niillä välillä ajaa, jopa siellä mihin edes moni lähtisi jalkaisin, niin myös rakentaa auton siihen malliin että paikat kestää. Ja joku korvakoitten vaihto akseliin ni monesti nähny kyllä ”tehtaan” jäljiltäki semmosia vähän rajatapauksia ni entäs kun se huomataan siellä konttorilla? Onko akseli tms. vaihdettava kaikkiin samanlaisiin vehkeisiin jos yks katsuri on sitämieltä ettei hyväksy sitä. Vai meneekö semmoset sit olankohautuksella ohi, että ovatpa tehtaalla tehneet tolleen mutta kun muuttamaton auto ni sowhat.. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No niin. Trafille on tehty asianmukaiset oikasuvaatimukset niin katsureista kuin katsastuspäätöksistä. Saa nähä koska sieltä kuuluu mitään vai kuuluuko edes koskaan, se jää nähtäväksi.
Patrolli nousi trailerille ka kävi naapuripitäjässä (130km suuntaansa) konttorilla ![]() Ja hylkäys tuli ![]() Sitten muuten ei kelvannut että sammutus oli vaijerilla ja keksi vielä käyttää puntarilla auton niin pitää laihduttaa 130kg. Ei ole riittävästi kuulemma kantavuutta N1 luokan ajoneuvoksi tällä hetkellä. ![]() ![]() Mutta siiskin vähällä jos nyt nuilla pääsee. Pitää vain jotain koittaa keksiä tuolle sammuttimelle ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
vuosikatsastusta takana vaijerisammuttimella ![]()
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Miksi dieselkoneen sammutus ei saa olla vaijerilla, onhan niitä vakionakin sellaisina? Vai onko tässä nyt sitten joku että jos on alunperin sähköinen sammutin pumpussa niin ei saa muuttaa mekaaniseksi? Tekee niinkuin vanhemmissa (ja joissain uudemmissakin) Caterpillarin koneissa, kaasupedaalia nostamalla sammuu
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se oo niin kaikissa autoissa, että avain ei saa lähteä pois moottorin käydessä.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Mielikuvia 90- luvulta, ja 2000-luvulta Painosta/kantavuudesta:Lainaus:
HÄMÄRÄ mielikuva ajoilta, milloin teetin noita pakettiauto-muutoskatsastuksia; alkuaikoina (-90 luvulla ) riitti että omamassan ja kokonaismassa väliin mahtui kaikki matkustajat. Ja jos N1 huoltoauto, silloin kun niitä alettiin tehdä, niin "kaikki" lisäpaino luettiin varusteisiin, jos ne liittyi "huoltoautovarustukseen", siis niissä "ropposissa" missä ei ollut vinssiä alunperin, niin semmoinen asennettiin, että päästään maastoon koneen luo; ja ainakin kohtuulliset panssaroinnit meni siihen kastiin, että pitää pysyä ehjänä tms. Siis: => jos katsastettu taannoin, jolloin tuota tavarakuormaa ei nimenomaisesti vaadittu N1 autoon niin riittäiskö että täyttää sen ajan vaatimukset? (milloin tuli tuo tavarakuorma- vaatimus? silloin ei saatu katsastettua? -90 luvun TDI Passateista 5 paikkasia pakuja, 1.8td? mondeosta sai) Ja jos 2-3 hengen auto, niin onnistuuko katsastaa huoltoautoksi? (en ole seurannut säädöksiä viimmeisen 10v aikana) |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Auto oli -84 mallinen Dodge RamVan. Suomeen tuotu, muistaakseni -89 tai -90. 2006-2007 tietämillä, vaihdoin moottorin ja katsastaja käytti auton puntarilla. Auto oli 2 hengen (+ 3 hengen kovat penkit). Koska kuljettajan paino huomioidaan ajoneuvon omamassassa, niin kantavuus vaatimuksessa oli matkuastaja 1 henkiön 75 kg + pakettiauton nimelliskantavuus (olikohan minimi 450 kg?? voin muistaa luvun väärin, mutta näillä numeroilla), kantavuutta olis pitänyt jäädä vähintään 525 kg. (kovat penkit on tilapais käyttöä varten ja ei lasketa kiinteästi kantavuus lukemiin mukaan). Minulla omamassa meni sen verta yli, että kantavuus jäi liian pieneksi, joka aiheutti ensin vähän pään vaivaa ja ongelmia. Asiakaspalvelu toimi ja katsuri selvitti asiaa muutaman viikon ja leima tuli. Auton maahantuonnin aikaan ei nimelliskantavuuksia ollut ja näin ollen tuossakaan muutoksessa niitä ei otettu huomioon ja auto hyväksyttiin maahantuonti vuoden asetuksien mukaisesti. En osaa sanoa, minä vuonna tuo nimelliskantavuus vaatimus on tullut voimaan.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mäyriksen moottori muutos ja katsastus | fj40 mörö | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 11.09.2016 11:54 |
hj renkaiden muutos katsastus | tonppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 18.05.2015 01:30 |
jimnyn muutos katsastus ongelma | jimnymies | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.05.2011 15:15 |
hj60 muutos katsastus turbolle. | syrkki | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 21.07.2007 14:49 |
muutos katsastus renkaat | tiipe | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.04.2004 22:01 |