![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Hyvä lähtökohta. Aiemmin paikkailematonta on aina mukavampi alkaa tekemään. Vanhoja paikkauksia, kolmekin paikkaa päällekkäin kun laikkailee/talttailee irti, niin palaa hermot ja terveys. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Päivitetääs tämän projektin tilanne. Vapun kieppeillä väsäsin pihan perälle betonilaatoista lattian ja sen päälle 6.5x3.4m pressutallin.
Tässä siis lähtökohta viimeistä päivää kokonaisena: Tuonne siis tarkoitus purkaa. Talven aikana ajatus pyöritellä kopan osia tuolla varsinaisessa ”tallissa” talon kellarissa, sinne ei koko auto sovi mitenkään päin. Katon, ovet ja seinät sain purettua. Tuulilasin kehys osoittautui oikeinkin hyväks. ![]() Talven mittaan tuli hommattua seuraavanlainen osakasa: • 4” jouset (modataan 3”:aan) ja iskarit • rasvattavat riipukkeet ja uretaanipuslat • 8.5x15” vanteet (5 kpl) • 35x12.50R15 kumit (5 kpl) • lasikuituloksut +50 mm • lasikuitulevikkeet taakse +55 mm • HJ:n tehostinsetti (saa nähä laitanko tän vai sähköisen) • rungon korjauspalat taakse • pyöree maski ja naamapelti • pyöreet etuvilkut • vanhempi pyöreekeskiöinen ratti • takavalot • käsijarruvaijeri ja rummun sisäiset pätkät • akut (2x100Ah) • oven pohja korjauspalaks • takapulkka (tulee joskus tässä kesä-heinäkuussa) + jotain pienempää nippeliä Vielä puuttuu ainakin: • umpiot • korin ja rungon väliset puslat/pultit • ovien tiivisteet • lattiamatto • etupenkit tai niitten verhoilu • kattoverhoilu • jarruosia (katotaan mitä etujarruihin tarvii) • kääntöpallojen tiivistesarja • etukardaanin ristikko • turvakaari • jenkkimallinen vetokoukku (2” neliö) + aikaa, aikaa ja aikaa Vielä loppuun tiiseriks kuva Trepadorista, melkein vain ylikokoinen Hakkis 10 ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 09.06.2018 12:25 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Laitoin viestiä. Mutta mitä tommonen pulkka kustansi? Alkaa oma olla jo niin loppuun korjattu että seuraavaan remppaan ei oisi huono vaihtoehto etsiä jo uusiakin osia...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
1500€ +200€ lisäoptio ”ambulanssioville” (eli nuo tän ikäsen pystymalliset pariovet eli käytännössä tiivisteura ja pyöristetyt alanurkat) +vajaa 400€ rahti.
Erikseen ostettuna kaikki pellit taakse tekis enemmän, mut toisaalta kaikkee ei tarttis vaihtaa ja suorastakin vois tehä kyljet. Mut aika on rahaa. Ja tulee muutenkin parempi kun pitäis olla 1.5 mm sähkösinkitystä pellistä tehty. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiinnostava projekti, ihmeen hyvässä kunnossa tuo tuulilasin kehys.
Siisti tuo pressutalli, paljonko tuollainen kustanti? Totta ettei tuossa paljoa hitsata, tai rälläköidä. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo, pitää viritellä sammutuspeite seinäputkeen roikkumaan, auki levälleen siis, tai vaikka parikin. Eihän siellä tietenkää sais laikata eikä hitsata.
Tollanen: https://www.tavaratalohurrikaani.fi/...m-norfolk.html Tuli tehtyä pikku parvikin ja ujutettua sinne ovet säilöön pois tieltä. Pitää vielä pulttailla pari ristitukea kehikkoon ettei pääse paino lenuttamaan runkoa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Keula purettu.
Pitää vissiin tehä tehostin tässä vaiheessa (jos ehtii ja saa aikaseks) jahka saa syylärin vielä pois haitoilta. Helpompi mallailla rattiakselia kun on koppa päällä. Taidan yrittää asemoida sen tohon syylärin taakse enkä loveis sen kehikkoo niinkuin yleensä näyttää olevan tapana. Pitäis just just sopia, sektorivarsikaan ei jäis jouseen ottavalle kohdalle. Iskaritorni saa luvan lähteä, pitää kehitellä joku uus tuenta akkutelineestä, vahvistella sitä ja ottaa tukea simpukalta jonku pultinkannan alta kun ei tohon mitään sovi ennen lokarin kannatinrautaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Taas on nysvätty vähän eteenpäin.
Pakoputken kannattimen panta Biltemasta joku tukevampi, laippaan rosteriset pinnapultit ja uudet mutterit: Kärryn sähköille tein releboxin, sisään ja ulos tulee samaa 13-napaista kaapelia pitkin, toisesta päästä konvertterilta 12V sisään. Sulakkeet kannesta läpi: Sitten taas ruosteisten/paskasten osien nysväystä: Napalukot hierottu myös: Bauhaussista löytyy monenlaista pientä rosteriruuvia edulliseen 199,90€ kilohintaan, tankin lähtöön ja anturin hattuun tällaset M4: Johtosarja oli abaut ok paria hapettunutta liitintä lukuunottamatta. Alkuperäinen massattu/sotkunen kurttuputki vaihtui uuteen samannäköiseen: Kärrypistokkeelle herätteet löytyi johtosarjasta (näemmä teippaamatta vielä tässä vaiheessa), niihin DT-liittimet: Tää on hyvää kamaa: Näppärä korjata esim. suojakumeja, myös nopeusmittarin vaijerin nirhaantunut kohta korjattu: Lootat/perät täytetty Redline Gear Oil 75W90NS:llä, samalla jakiksen/pääaskin välille hullunkierto (kiitos Juho), jakis kun oli aikalailla vajaa: Samalla vaihdoin nopeusmittarin vaijerin rattaan 15-hampaiseksi (oli 16), teoriassa mittari saattais näyttää melkein oikein 35” renkailla tämän kanssa. Sitten tankkiin entisten huopafyllien tilalle solukumiteippiä ja sinneppäin paikoilleen: Ja sit pulkan etuosa päälle: Kyl tää tästä, ens kesäks ajoon. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 27.06.2023 22:10 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Entisöinti on hyvinkin asiallista
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hieno seurata tämän projektin etenemistä. Rupeaa omatkin kädet syyhyämään... tosin tuli syksyllä hommattua toisenlainen projekti:
Mistä hommasit tuota Permatexin mömmöä? Saattais olla just sopiva tuote veneenkin vaijerivaippojen korjaamiseen yms. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tällä kelpaa kruisailla!
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Melkein tekis itekin mieli luvata sama tuon oman Toyon kohdalla, mut sen verran taikauskoinen, että jätetään lupaamatta..
![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 22.12.2020 13:31 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m:Elektroniikkaa kotiin | Joakim1 | O/M/V Muut | 1 | 04.04.2007 07:28 |
hj-60 hain naapuri kylästä nyt kuvat ja raportti 1 | ttapio | Chit-Chat | 9 | 02.02.2005 20:27 |
Hain vanhan ilmoitukseni nyysseistä: | mika | URL | 1 | 28.06.2003 09:33 |
Matti palasi kotiin! | tuska | Matti Nykänen | 0 | 09.01.2003 13:21 |
Terveisiä kotiin | Laskos | Jokes | 0 | 22.10.2002 14:35 |