Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.02.2018, 10:41
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja poiu Näytä viesti
Hyvä tulee
Itellä projektijonossa -68 fj40, jossain vaiheessa sbc-moottorin avulla liikenteessä. Mitä noi full- ja semi-akseleiden termit tarkottaa...nim.merkki epätietoinen kyselee��
Puoli- ja täysikevennetty taka-akseli.
Täyskevennetyn erottaa parhaiten siitä että siinä "napalukon näköinen ja kokoinen" laakeripesä vetoakselille.
Käytännön ero on siinä että jos puolikevennetystä akselista menee vetari poikki niin 99% todennäköisyydellä vetari tulee kaikkine pyörineen taka-akselista pihalle, täyskevennetyssä voi vetarin vetää pihalle mutta pyörä pysyy paikoillaan.

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.02.2018, 18:33
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Puoli- ja täysikevennetty taka-akseli.
Täyskevennetyn erottaa parhaiten siitä että siinä "napalukon näköinen ja kokoinen" laakeripesä vetoakselille.
Käytännön ero on siinä että jos puolikevennetystä akselista menee vetari poikki niin 99% todennäköisyydellä vetari tulee kaikkine pyörineen taka-akselista pihalle, täyskevennetyssä voi vetarin vetää pihalle mutta pyörä pysyy paikoillaan.


Tämän lisäksi täyskevennetyssä vetoakseliin kohdistuu vain vetopyörästön välittämää vetoakselia kiertävää voimaa, pyörän navan laakereiden kantaen koko sille renkaalle auton massasta johtuvan kuorman (navassa on itsessään kaksi tukipistettä = laakeria). Puolikevennetyssä taasen vetoakseli kantaa osan tuosta kuormasta (navassa on vain yksi tukipiste, tasauspyörästön toimiessa toisena tukipisteenä). Tämän vuoksi puolikevennetyn vetarit on paksumpia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2018, 16:36
ipancruiser ipancruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 128
Perusasetus

Hieno projekti MaTTi


Älä tuunaa liikaa. Tuo on noin räpeltämättömänä aihiona hieno mahdollisimman orggis asussaan.

Ismo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2018, 11:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ipancruiser Näytä viesti
Älä tuunaa liikaa. Tuo on noin räpeltämättömänä aihiona hieno mahdollisimman orggis asussaan.
Ei tehdä mitään peruuttamatonta. Mun suunnitellut muutokset saa purettua pois, poislukien tämä viimeisin tilaus Ranskasta:


Takapulkkaan kun paistaa sen verran monesta kohtaa valoa läpi ettei mulla riitä aika sitä hitsata niin pieetillä läpi orkkisasuun kun haluaisin ja valmiit korjauspalat maksais melkein yhtä paljon kuin koko puolikori.




Muuten kyllä positiivisen terveen oloinen koppa, mm. yleensä ajat sitten mädäntyneet etujalkatilat on ehjät. Ehkä pärjää yhdellä postimerkin kokoisella paikalla tuon takapulkan sauman etupuoliselta osin. Ja tähän mennessä tähän autoon ei oo hitsattu yhtään mitään koskaan minnekkään.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 15.03.2018 11:21
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.03.2018, 12:08
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Muuten kyllä positiivisen terveen oloinen koppa, mm. yleensä ajat sitten mädäntyneet etujalkatilat on ehjät. Ehkä pärjää yhdellä postimerkin kokoisella paikalla tuon takapulkan sauman etupuoliselta osin. Ja tähän mennessä tähän autoon ei oo hitsattu yhtään mitään koskaan minnekkään.

Hyvä lähtökohta. Aiemmin paikkailematonta on aina mukavampi alkaa tekemään.
Vanhoja paikkauksia, kolmekin paikkaa päällekkäin kun laikkailee/talttailee irti, niin palaa hermot ja terveys.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.06.2018, 12:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Päivitetääs tämän projektin tilanne. Vapun kieppeillä väsäsin pihan perälle betonilaatoista lattian ja sen päälle 6.5x3.4m pressutallin.


Tässä siis lähtökohta viimeistä päivää kokonaisena:


Tuonne siis tarkoitus purkaa. Talven aikana ajatus pyöritellä kopan osia tuolla varsinaisessa ”tallissa” talon kellarissa, sinne ei koko auto sovi mitenkään päin.


Katon, ovet ja seinät sain purettua.


Tuulilasin kehys osoittautui oikeinkin hyväks.


Talven mittaan tuli hommattua seuraavanlainen osakasa:
• 4” jouset (modataan 3”:aan) ja iskarit
• rasvattavat riipukkeet ja uretaanipuslat
• 8.5x15” vanteet (5 kpl)
• 35x12.50R15 kumit (5 kpl)
• lasikuituloksut +50 mm
• lasikuitulevikkeet taakse +55 mm
• HJ:n tehostinsetti (saa nähä laitanko tän vai sähköisen)
• rungon korjauspalat taakse
• pyöree maski ja naamapelti
• pyöreet etuvilkut
• vanhempi pyöreekeskiöinen ratti
• takavalot
• käsijarruvaijeri ja rummun sisäiset pätkät
• akut (2x100Ah)
• oven pohja korjauspalaks
• takapulkka (tulee joskus tässä kesä-heinäkuussa)
+ jotain pienempää nippeliä

Vielä puuttuu ainakin:
• umpiot
• korin ja rungon väliset puslat/pultit
• ovien tiivisteet
• lattiamatto
• etupenkit tai niitten verhoilu
• kattoverhoilu
• jarruosia (katotaan mitä etujarruihin tarvii)
• kääntöpallojen tiivistesarja
• etukardaanin ristikko
• turvakaari
• jenkkimallinen vetokoukku (2” neliö)
+ aikaa, aikaa ja aikaa

Vielä loppuun tiiseriks kuva Trepadorista, melkein vain ylikokoinen Hakkis 10

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 09.06.2018 12:25
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.06.2018, 15:37
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Laitoin viestiä. Mutta mitä tommonen pulkka kustansi? Alkaa oma olla jo niin loppuun korjattu että seuraavaan remppaan ei oisi huono vaihtoehto etsiä jo uusiakin osia...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.10.2018, 20:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei tehdä mitään peruuttamatonta. Mun suunnitellut muutokset saa purettua pois, poislukien tämä viimeisin tilaus Ranskasta:
Takapulkka vihdoin valmis, eihän siinä mennytkään kuin vajaa 7 kk, vielä kun saisivat rahdattia tänne.


Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.10.2018, 22:42
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 592
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Takapulkka vihdoin valmis, eihän siinä mennytkään kuin vajaa 7 kk, vielä kun saisivat rahdattia tänne.
ööö......pitänee varmistua sisälukutaidostani ja esittää täsmentävä kysymys?...kuva ei siis taida olla -MaTTi-:n garagesta vaan jostain Patonkimaan pajalta?...ehdinkin jo hetken ajatella että ompas se Matti ollut ahkerana kun on kerennyt samoilla lämpimillä savustamaan toisenkin (taustalla näkyvän..) alapulkan puolikkaan...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.10.2018, 20:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Joo, pajalta nuo kuvat, mutta nää on meijän kuistilta.




Ja mun ”garage”han on pressutalli, katotaan ny minne tän talven mittaan levittelee. Etuosa pulkasta varmaan tonne talon kellariin, mut loppuruho jää tonne pressutalliin. Runko/akselit pitää käyttää puhalluksessa, pitää miettiä jos sitä maalailis joku talvinen viikonloppu työpaikalla hallissa ja kantelis sinne korin osia maalausta varten aina kun ehtis, kai ne jonnekki nurkkiin saa jemmattua. Saattaa kyllä olla että talvi hujahtaa liian nopeasti tässä mielessä.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 18.10.2018 20:22
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m:Elektroniikkaa kotiin Joakim1 O/M/V Muut 1 04.04.2007 07:28
hj-60 hain naapuri kylästä nyt kuvat ja raportti 1 ttapio Chit-Chat 9 02.02.2005 20:27
Hain vanhan ilmoitukseni nyysseistä: mika URL 1 28.06.2003 09:33
Matti palasi kotiin! tuska Matti Nykänen 0 09.01.2003 13:21
Terveisiä kotiin Laskos Jokes 0 22.10.2002 14:35


Sivu luotu: 17:45 (GMT +2).