Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2018, 21:59
TOIHZJ TOIHZJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.09.11
Sijainti: ÄHTÄRI
Viestit: 26
Perusasetus

Empä huomannutkaan katsoa tuota linkkiä- Olen etsinyt jotain 500w moottoria , maastossa luulisi tuolla jo pärjäävän . Etupyörään koska jyrkimmissä nousuissa takapyörän luiskahtaessa hiljaisella nopeudella ajo loppuu heti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2018, 22:09
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TOIHZJ Näytä viesti
Empä huomannutkaan katsoa tuota linkkiä- Olen etsinyt jotain 500w moottoria , maastossa luulisi tuolla jo pärjäävän . Etupyörään koska jyrkimmissä nousuissa takapyörän luiskahtaessa hiljaisella nopeudella ajo loppuu heti.
Mahdollisimman kevyt ja hidaskierroksinen välityksellä varustettu moottori voisi olla paras edessä. Vähän siihen tyylin mulla on takapyörässä fatissa. Pyörä pysyisi kevyenä varsinkin jos vaihtoehtona on pitää akkua repussa. Jos käytät sitä vaan apumoottorina, et tarvi kauhean järeää akustoa.

Monet harrastaa Bafang 1000 wattista keskimoottoria:
https://youtu.be/mlhbmx4-iCE

Siinäkin on puolensa, joskin möykky tulee aika alas, voi osua johonkin jos on oikein raju kuski. Jaksaa pyörittää aika rouheaa takarengasta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2018, 10:34
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

250w napamoottorit eteen ja taakse ja akut reppuun vois olla hyvä möyrimiseen fätillä umpihankeen tai mutaan. Mut mä ajan mielummin luomuna. Halvempaa ja hyvää kuntoilua mulle, tekee hyvää!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2018, 15:17
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
250w napamoottorit eteen ja taakse ja akut reppuun vois olla hyvä möyrimiseen fätillä umpihankeen tai mutaan. Mut mä ajan mielummin luomuna. Halvempaa ja hyvää kuntoilua mulle, tekee hyvää!
Nämä on vielä sen verta uutta tekniikkaa, että rahaa saa menemään helposti, mutta se ei harmita niin jos tulee toimivaa ja hauska peli. Katsoin jotain maastoajovideota savarilta off road autolla ja siinä todettiin, renkaan pitää pyöriä...

Kun rengas saadaan pyörimään joko sähköllä - nämä ei olekaan enää polkupyöriä:
https://youtu.be/rV1bw2KN1z8

Tai polttomoottorilla:
https://youtu.be/OdxFNY5Wvjc

Rupee pääsee eteenpäin lumessa. Sähköllä sen voisi helpoiten saada pyörimään hidasta vauhtia. Netissä ei ole sattunut silmään oikeen yhtään videota, jossa on sellaista lunta missä mä olen tänä talvena jo ahkerasti ottanut tuntumaa, joka vastustaa etenemistä aika paljon. Voimaa rupeaa menemää välillä aika paljon kun taas kävellyillä poluilla on kevyt mennä.

Itselle voi hyvinkin tulla idea järven rannasta kiivetä vaikka harjun päälle, jossa on radiomasto. 1000 watin pyörällä homma on täyttä urheilua, joskin se olis mulle sitä 500 cc kaksitahtikrossipyörälläkin.

Viimeksi ajoin pientä luontopolkua ja katsoin vauhtia näytöstä, rupesi 15 kilometrin tuntinopeuskin tuntumaan vauhdikkaalta. Jos noin matalille vauhdeille saisi vedon optimoitua, ei tarvi kovin järeää akkua, eikä moottoria.

Matti kirjoitteli:
”Vaihtais pois sit heti kun ei etenemiseen tarviis.”

Veikkaan, et käy päinvastoin, että nälkä kasvaa syödessä ja yhä villimpiä ideoita tulee! Painavan akun kyllä voi haluta välillä jättää pois ja sehän onnistuu kyllä.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 19.01.2018 15:20
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2018, 18:56
TOIHZJ TOIHZJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.09.11
Sijainti: ÄHTÄRI
Viestit: 26
Perusasetus

Juu takapyöräänhän menee jo ketjuilla voima mutta etupään veto puuttuu.
Ei vaan Whiten 5fat pro:n 150mm etuhaarukkaan suoraan saa moottoria kiinni kun on läpiakselilla.Suunnittelun alla hahloadapterit joilla yritetään passata jarrulevy kohdalleen ja rengas vielä keskelle haarukkaa. Etupyörä moottoreita fättiin ei vaan paljoa ole tarjolla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2018, 19:18
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TOIHZJ Näytä viesti
Juu takapyöräänhän menee jo ketjuilla voima mutta etupään veto puuttuu.
Ei vaan Whiten 5fat pro:n 150mm etuhaarukkaan suoraan saa moottoria kiinni kun on läpiakselilla.Suunnittelun alla hahloadapterit joilla yritetään passata jarrulevy kohdalleen ja rengas vielä keskelle haarukkaa. Etupyörä moottoreita fättiin ei vaan paljoa ole tarjolla.
Samaa mietin minäkin kun toisessa pyörässä olis testimielessä ihan kiva vetävä eturengas, mutta sitä on läpiakseli fattiin vähän hankala laittaa vaikka sen siihen jollain voi saada jos asiaan kunnolla perehtyy. Kiinnitys pitää olla varma ja yleensä noissa on sellaiset tukiraudat, jotka voimaa jakaa tasaisemmin.

Itse harjoitellut sellaista polkua, jossa on painekyllästetyistä pölkyistä portaita ja alaspäin olen jo oppinut ajamaan, mutta tekisi mieli ajaa ylöskin ja vielä ollaan vähän rajoilla riittääkö alakierrosvääntö moottorissa ja jaloissa, kun pito kuitenkin yllättävän hyvä kun paino rupeaa olemaan enemmän takarenkaan varassa. Pitää jyrkässä mäessä osata keventää keulaa pölkkyjen kohdalla. Tavikset varmaan olisi sitä mieltä, että ei voi ajaa pyörällä noita ylös.

Vaikkei pyörästä kauhea tykki tulisikaan, on kiva jos sillä voi ainakin jonkin verta ajaa pelkällä sähkölläkin, voi hetken huilata tai ajaa helposti perse irti penkistä epätasaisen kohdan yli.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2018, 19:31
TOIHZJ TOIHZJ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.09.11
Sijainti: ÄHTÄRI
Viestit: 26
Perusasetus

Sehän se onkin fätin onkelma jos perseen nostaa penkistä niin takapyörä sutasee heti.Just tässä auttais etuveto.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.01.2018, 13:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TOIHZJ Näytä viesti
Olen etsinyt jotain 500w moottoria , maastossa luulisi tuolla jo pärjäävän . Etupyörään koska jyrkimmissä nousuissa takapyörän luiskahtaessa hiljaisella nopeudella ajo loppuu heti.
Mullakin tuli mieleen Syötteellä toissa talvena kun pehmosia kelkkauria ajelin. Oli joissain kohdin niin höttöö ettei kestäny polkasta juur yhtään kun takapää kuopas ja uppos läpi ja meno tyssäs just siihen. Etuseen jos olis saanu vedon niin olis voinu hiipiä sen avulla yli ujosti samalla polkien. Onhan niitä 2-vetoisiakin läskejä jo tosin keksitty: http://singletrackworld.com/2016/10/...i-awd-fatbike/ ...mut sähkönapa olis eri helppo jo olemassa olevaan konkeliin. Vaihtais pois sit heti kun ei etenemiseen tarviis.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:34 (GMT +2).