![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
XXL:ssä katselin nastarengasta ja sillä tosiaan on jonkin verta hintaa: https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-...104583_1_style Ehkä voisi vielä vähän rankempaa rengasta ajatella.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Offijätkien juttuja, hyviä semmoisia!
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Autosta saa hyvän "tukialuksen" ja pyörällä pääsee maastoon uusissa paikoissa...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hyvyydestä aina niin tiedä, mutta pyörälläkin voi rämpiä mudassa..!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ennen polkupyöräretkiä yksi kesäharrastus oli jonkinlainen veneilyn off road jokirymyämistä varten varustetulla kumiveneellä, jossa vanha parikymppinen Johnsoni omatekämällä kiville ajo suojalla. Nyt on lähimmät joet rymytty, kiva päästä matalalla kynnyksellä katsomaan uusia paikkoja. Tässä pyöräilyssä vaikka olisi sähkötehoa mukana on hyvä puoli kun muut ihmiset ei ihan joka tilanteessa ole vetämässä palkokasvia nenäänsä. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja kun on vääntöä moottorissa ni äkkiä kaivaa niin että tarvii jo melkeen vinssiä ![]() Mut onneks on suzukiseurueessa ollu joskus offailemassa, ni osaa nostaa kulkimen pois jumituksesta.
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onko kokemuksia etupyöräsähkömoottorista fattiin , saisiko sillä nelivetoefektin maastoajeluihin?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://youtu.be/pc6Xcv0uEbM Taitaa samat kokemukset päteä fattiin, siihen pitäisi löytää rengas, joka ei lähde jäälläkään alta helposti. Schwalbe Ice Spiker renkaalla riippuen tietenkin millä pyörimisnopeudelle moottori on suunniteltu, saattas pystyä hyödyntämään eturenkaassa jotain 2000 watin tehoa ilman, että pyörä vaikea ajaa. Toisaalta jos polkuja ajaa, keulii puun runkojen yli, niin mahdollisimman kevyt etupyörä voi olla parempi kuin raskas suoraveto möykky. Jos tehoa on paljon, merkittävän haasteen tulee muodostamaan minkälaiset akut jaksaa sitä kunnolla luovuttaa ja mikä on niiden paino. Tähän astiset fat kokemukset on sensuuntaisia, fatista eniten iloa hitaahkossa polkuajossa. Ei välttämättä haittaisi vaikka moottorit on vain 25 kilometrin nopeuteen jos aikoo käyttää pyörää maastossa. Jos nykyisessä pyörässä on sen verta tehoa, että takarengas rupee sutimaan, silloin voisi etuvedosta olla apua, mutta huomioon on otettava akuston järeytyminen sitä mukaa kun voimaa tarvitaan. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Empä huomannutkaan katsoa tuota linkkiä- Olen etsinyt jotain 500w moottoria , maastossa luulisi tuolla jo pärjäävän . Etupyörään koska jyrkimmissä nousuissa takapyörän luiskahtaessa hiljaisella nopeudella ajo loppuu heti.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |