Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #16  
Vanha 16.11.2017, 17:00
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Mahtaa saksassa olla sitten lyhytikäisiä monen merkin ketjut/kiristimet, kun ei edes tahdo suomen vauhteja montaa kymppitonnia kestää Oliskohan kuitenkin näitten ketjujen/kiristimien lyhyt kesto pahemmanlaatuisia suunnitteluvirheitä? Äkkiseltään tuntuis, että pitäis ketju autonikä kestää tai vähintään sen puolimiljoonaa ainakin. Kiristimen vaihdon 250-300tkm välein jotenkin vielä sulattaisi..
Sepä se, ei auton elinikä ole mitään 600tkm/30 vuotta, niinku meillä täälä peräpohjolassa.
Autolle lasketaan keski-ikä minkä se pitäisi kestää. Se on teoreettinen ikä johon voi esim päästä säännöllisellä huollolla, keskiverto käytöllä. Joku laakerin tai ketjun kuluminen voidaa laskea aika tarkkaa. Ei siinä oteta huomioon kylmäkäynnistyksiä, raskasta kaasujalkaa jne...
Kaikessa säästetää, ja kuluttaja maksaa. Ei enää tehä moottoreita niinkuin ennen, joskus 80-luvulla. Sillon ei tarvin miettiä montako grammaa moottori aiheuttaa päästöjä, mitä moottori painaa jne...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 15:08 (GMT +2).