Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2017, 22:20
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Oliko ketju oikeesti löystynyt (kiristäjä) vai sittenkin venynyt? Merkki kiinnostaa tietää oli sitten kummin tahansa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2017, 23:30
Offijepe Offijepe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.17
Sijainti: -
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Oliko ketju oikeesti löystynyt (kiristäjä) vai sittenkin venynyt? Merkki kiinnostaa tietää oli sitten kummin tahansa.
2000-luvun bemari tosiaan kyseessä, ainakin ketju löysä, tod. näk. venynyt sitten. Itse vaihtaisin koko setin samalla vaivalla, niin toimispahan sitten ainakin jatkossa. Oli hyytynyt parkkiin, ei lähtenyt käyntiin. Nesteitä ei tiputtanut ja lämmöt olleet ajossa ok.


Kalliiks tulee moiset. Obd antoi vikakoodia kampiakselin asentotunnistimen anturista. Useempi vaiva iskenyt samalla.

Selvittely kuulemma jatkuu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2017, 00:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offijepe Näytä viesti
Kalliiks tulee moiset. Obd antoi vikakoodia kampiakselin asentotunnistimen anturista. Useempi vaiva iskenyt samalla.
Sama vaiva, anturi herjaa kun ei oo nokat synkassa sen kans. Korjaantuu siis ketjuremontissa itsekseen. Tuostahan se käy yleensä ekaks ilmi, P0016.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2017, 07:36
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 739
Perusasetus

Osassa merkkejä on ihan vain liian onneton ketju kestämään sitä käyttöä.
Sitten on osaa merkkejä missä huoltoväli on 20tkm tai 30tkm, mutta ketju vaatisi 10tkm välein öljynvaihdon. Kaikkilla ketkä menevät ohjelman mukaan tai yli niin venyy ketju ja ne ketkä huoltaa niinkuin pitää niin ketju kestää.

Nykyään kaikki materiaalivahvuidet yms lasketaan niin rajalle ja sitten huoltovälejä jatkuvasti pidennetään niin siitähän se soppa syntyy. Osittain ihan vain tämän takia venyy ketjut.

Esimerkiksi 2 litraisen diesel bemarin ketju kestää kummasti pidempään kun huoltaa tiheämpään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2017, 07:42
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Bemarissa ilmeisesti kyse jostain pikku dieselistä? Mersuissa alkupään v-6 cdi moottoreissa oli noita ketju ongelmia
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2017, 08:44
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Bensamersut 2000-lukuiset 150-200tkm vaihdellaan ketjuja ja myös saa korjailla hypänneitä jakoja kansihommina.

V6 bensa kestää täysin korjattuna jotain 70-150 tkm jakopää ja taas uusiksi...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:18 (GMT +2).