![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Oliko ketju oikeesti löystynyt (kiristäjä) vai sittenkin venynyt? Merkki kiinnostaa tietää oli sitten kummin tahansa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kalliiks tulee moiset. Obd antoi vikakoodia kampiakselin asentotunnistimen anturista. Useempi vaiva iskenyt samalla. Selvittely kuulemma jatkuu. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sama vaiva, anturi herjaa kun ei oo nokat synkassa sen kans. Korjaantuu siis ketjuremontissa itsekseen. Tuostahan se käy yleensä ekaks ilmi, P0016.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Osassa merkkejä on ihan vain liian onneton ketju kestämään sitä käyttöä.
Sitten on osaa merkkejä missä huoltoväli on 20tkm tai 30tkm, mutta ketju vaatisi 10tkm välein öljynvaihdon. Kaikkilla ketkä menevät ohjelman mukaan tai yli niin venyy ketju ja ne ketkä huoltaa niinkuin pitää niin ketju kestää. Nykyään kaikki materiaalivahvuidet yms lasketaan niin rajalle ja sitten huoltovälejä jatkuvasti pidennetään niin siitähän se soppa syntyy. Osittain ihan vain tämän takia venyy ketjut. Esimerkiksi 2 litraisen diesel bemarin ketju kestää kummasti pidempään kun huoltaa tiheämpään. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Bemarissa ilmeisesti kyse jostain pikku dieselistä? Mersuissa alkupään v-6 cdi moottoreissa oli noita ketju ongelmia
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Bensamersut 2000-lukuiset 150-200tkm vaihdellaan ketjuja ja myös saa korjailla hypänneitä jakoja kansihommina.
V6 bensa kestää täysin korjattuna jotain 70-150 tkm jakopää ja taas uusiksi... |