Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2017, 07:09
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Lähinnä koneen kierroksista.
Esim Saksan autopaanoilla päivittäin ajeleva on kovemmalla kulutuksella, kun taas maaseudulla asusteleva tyylii maks 90 ajeleva.
Mahtaa saksassa olla sitten lyhytikäisiä monen merkin ketjut/kiristimet, kun ei edes tahdo suomen vauhteja montaa kymppitonnia kestää Oliskohan kuitenkin näitten ketjujen/kiristimien lyhyt kesto pahemmanlaatuisia suunnitteluvirheitä? Äkkiseltään tuntuis, että pitäis ketju autonikä kestää tai vähintään sen puolimiljoonaa ainakin. Kiristimen vaihdon 250-300tkm välein jotenkin vielä sulattaisi..


Viimeksi muokannut PH75 : 16.11.2017 07:35
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.11.2017, 10:48
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Jos on Bemarin 2,0 diesel koodilla N47 kyseessä ja ketju vauhtipyörän puolella niin ei ole mikään halpa korjata. Pahimmillaan kun joutuu vaihtamaan kammenkin. Vai onko kyseessä 1,6 bensa? Niissäkin venyy kettinki. PSA meni vielä ostamaan noita moottoreita ja ei tullut kuin ongelmia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.11.2017, 10:52
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Mielenkiintoinen ajatus että ajotyylillä voisi korjata materiaalivikoja
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.11.2017, 17:00
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.425
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Mahtaa saksassa olla sitten lyhytikäisiä monen merkin ketjut/kiristimet, kun ei edes tahdo suomen vauhteja montaa kymppitonnia kestää Oliskohan kuitenkin näitten ketjujen/kiristimien lyhyt kesto pahemmanlaatuisia suunnitteluvirheitä? Äkkiseltään tuntuis, että pitäis ketju autonikä kestää tai vähintään sen puolimiljoonaa ainakin. Kiristimen vaihdon 250-300tkm välein jotenkin vielä sulattaisi..
Sepä se, ei auton elinikä ole mitään 600tkm/30 vuotta, niinku meillä täälä peräpohjolassa.
Autolle lasketaan keski-ikä minkä se pitäisi kestää. Se on teoreettinen ikä johon voi esim päästä säännöllisellä huollolla, keskiverto käytöllä. Joku laakerin tai ketjun kuluminen voidaa laskea aika tarkkaa. Ei siinä oteta huomioon kylmäkäynnistyksiä, raskasta kaasujalkaa jne...
Kaikessa säästetää, ja kuluttaja maksaa. Ei enää tehä moottoreita niinkuin ennen, joskus 80-luvulla. Sillon ei tarvin miettiä montako grammaa moottori aiheuttaa päästöjä, mitä moottori painaa jne...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.11.2017, 23:40
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Sepä se, ei auton elinikä ole mitään 600tkm/30 vuotta, niinku meillä täälä peräpohjolassa.
Autolle lasketaan keski-ikä minkä se pitäisi kestää. Se on teoreettinen ikä johon voi esim päästä säännöllisellä huollolla, keskiverto käytöllä. Joku laakerin tai ketjun kuluminen voidaa laskea aika tarkkaa. Ei siinä oteta huomioon kylmäkäynnistyksiä, raskasta kaasujalkaa jne...
Kaikessa säästetää, ja kuluttaja maksaa. Ei enää tehä moottoreita niinkuin ennen, joskus 80-luvulla. Sillon ei tarvin miettiä montako grammaa moottori aiheuttaa päästöjä, mitä moottori painaa jne...
Näinhän se on. Viisaat saksalaiset ovat tutkineet että luotettavimmat autot tehtiin 80-90 lukujen taitteessa. Tuohon aikaan ylimitoitettiin komponentteja ihan vaan varmuuden vuoksi koska ei ollut tietokoneita laskemassa. Sitten yleistyi tietokoneet ja voitiin alkaa simuloimaan miten mikäkin osa voidaan tehdä niin heppoisaksi että auto kestää halutun ajosuoritteen. Siihen päälle sitten nykyihmisten vaatimia sähköisiä mukavuusvarusteita, viihde-elektroniikkaa ja turvallisuusvarusteita, niin lopputuloksena on auto joka on kallis ostaa, huoltaa kuin myös korjata kunnes muuttuu hetkessä moniongelmaiseksi arvottomaksi ongelmajätteeksi. Kumpi nyt sitten kuormittaa luontoa enemmän, kertakäyttöautot vai vanhaan malliin rakennetut autot joissa kulutus olisi suurempi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.11.2017, 17:54
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Planned Obsolescense = Suunniteltu vanhentuminen/käytöstä poistuminen.

Sillä se raha valitettavasti nykymaailmassa tienataan isoille yhtiöille.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2017, 20:27
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Joo, tällä osaamisella ja materiaaleilla sais liki ikuisen polttomoottorin aikaiseksi mutta pikavoitot kiinnostaa enempi..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:19 (GMT +2).