![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Häkäpönttö tai vastaava kehitteille.
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tarpeeksi suuri häkäpönttö voisi tehdä pimeään aikaan varasähköä ja valoisalla aurinkopaneelit.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/s...avassa-1.99059 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla on muutama kuva wanhasta coupemersusta johon tuo pellepeloton laitto sähkömoottorin. https://www.facebook.com/groups/mers...9333322690472/
Jos toimintasäteen sais tuplattua, niin kelpais mulle Geehen samanlainen. Enkä epäile, etteikö autoissa siirryttäisi sähköön tulevina vuosikymmeninä. Polttomoottoreissä on edelleen heikko hyötysuhde ja tuskin sitä kauhean radikaalisti saadaan nostettua. Lisäksi paljon liikkuvia osia ja vaatii monimutkaisen voimansiirron. Sähköauton suurin ongelma on akut, jotka kehittyy huimaa vauhtia. Sähkönjakelu on suhteellisen edullista ja verkko on valmiina, toki kapasiteettia pitää lisätä mutta ei se muutos hetkessä tapahdu kuitenkaan. Ja miettikääpä minkälaisia alustaratkaisuja offikäyttöön saa jos moottorit sijoittaa napoihin, kuten joissaki sähköautoissa onkin. Ei tarvi miettiä vetareita, riittää että saa kaapelit vietyä napoihin ja jokainen pyörä vetää kuten oikeissa maastureissa kuuluuki. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sähköauton teko siitä akkujen louhinnasta alkaen saastutti noin 50 tavallista autoa jotka ovat jo olemassa..
Ei sillä että itellä olis jotain sähköautoja vastaan mutta tämä asia autuaasti aina unohdetaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olen sähköpyörän kautta ottanut maistiaisia mitä lithium akkujen latailu merkitsee kun se pitää muuttaa eteenpäin kuljettavaksi voimaksi. Jos latausmahdollisuus on tarpeeksi usein, niin vaikuttaa kilpailukykyiseltä tekniikalta. Yhteiskuntaa on tähän saakka rakennettu niin, että sähköajoneuvoja ei olla paljoa huomioitu. On lähdetty siitä, että auto on oltava oma, mutta jos mukaan tulee, että auto ajaakin ilman kuskia, ei ole pakko vaikka kaupungissa olla omaa autoa. Syrjäkylät voi olla helpompi kulkea perinteisemmällä tekniikalla, mutta siellä voi toisaalta rakennella omiin tarpeisiin räätälöityjä latausjärjestelmiä. Itsestä olisi mukava jos talossa katto olisi aurinkopaneelia ja se tankkaisi autonkin. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä pari tutkimusta, joista ensimmäinen on Uuden Seelannin Better NZ Trustin tekemä ja jälkimmäinen on Euroopan petrooliyhdistyksen tekemä. http://betternz.org/life-cycle-asses...tric-vehicles/ https://www.concawe.eu/wp-content/up...ublication.pdf Niinkuin tuloksista näette, niin ihan tuollaista yleistystä en julkisesti lähtisi tekemään. Kaikella ystävyydellä ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Minun elinaikana on tietoteknisissä härveleissä tapahtunut hämmentävä muutos ja niissäkin on akut, mutta jos saisin hyvän syntymävuoteni auton, sillä ajaisi melkein samalla tapaa kuin uusilla ja yhtä nopeasti pääsisi paikasta toiseen.
Itse näkisin, että autoissa kannattaa lähteä kokeilemaan käytännön olosuhteissa uusia ratkaisuja, jotta kysyntä ja käytännön kokemukset jalostaa uuden tekniikan riittävän hyvin toimivaksi. Jostain kuulin tuskailua kun oli kehitetty nopeammin lataantuvaa ja pitkäikäisempää akkutekniikkaa, jossa oli muistaakseni mukana titaanioksidia, http://www.tiedetuubi.fi/singaporela...litiumioniakku ruvettiin heti harmittelemaan, ettei latausvirtaa tule tarpeeksi hyvin paljoa mistään. En usko, etteikö sitä pystyttäisi nykyinsinööritaidolla kehittämään. Esimerkiksi tietoliikenteessä on tapahtunut aika paljon kehitystä kun on haluttu ottaa uudet vaihtoehdot käyttöön. Itsellä oli joskus 1200 bps modeemi ja nyt tieto kulkee aivan toisenlaista vauhtia ilman piuhojakin. Näkisin, että jatkossa saadaan myös sähkö kulkemaan melko hyvää vauhtia akkuihin jos ne pystyy ottamaan virtaa kunnolla vastaan. Samalla hajautettuun sähköntuotantoon saadaan mielekkyyttä jos on iso akku ladattavana niillä, joilla on omasta takaa vaikka paljon aurinkopaneeleja. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Riisitilanteissa jos pidemmälle mennään niin mitäs meinasitte syödä?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
runneri naukuu pakkasella | HV | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 04.02.2012 19:11 |
raudan haurastuminen pakkasella | MakeTT | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.01.2011 09:06 |
Moottorinlämmitys pakkasella | Chit-Chat | 5 | 07.10.2007 17:25 | |
Alumiinisia 90 asteen putkikäyriä. 75mm mistä? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 1 | 20.04.2007 20:09 |
Jäätyykö säkit pakkasella? | Lars | Niksipalsta | 13 | 28.10.2004 13:35 |