Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #24  
Vanha 04.08.2017, 17:00
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Pyöränlaakerin sisäkooli on kiristetty vetoakselin puolelta napaa vasten akselimutterilla, joka on aika lähelle samaa kokoa kuin KM8, mutta ei ihan. Ulkohalkaisija natsaa, mutta lovet on Mazdan mutterissa leveämmät ja mitta kolon pohjalta vastakkaiselle puolen on suurempi kuin KM8:ssa. Tarkka KM8:n nelisakarainen avain ei välttämättä mene matukan mutteriin. Eroa on noin milli, puolitoista.

Haka-avaimella ei kannata edes yrittää avaamista, kun mutteri on puoliksi laakeripesän reunan takana piilossa ja se on 300Nm kiristetty. Lyömällä ei lähtenyt ennen materiaalin muodon muutosta. Tehtaan erikoistyökalu on vetarin päälle työnnettävä holkkiavain, jonka päissä on neljä uloketta muttterin loviin ja kyljessä lyhyen varren päässä 1/2" vääntiö. Pitää tehdä joku tuollainen, kotikutoinen avain.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiace LJ HiLux perä?Auttakkee tomikoo Tekniikka & Jutustelu 11 27.04.2010 17:39
hiace/hilux perä? sami_k Tekniikka & Jutustelu 1 03.08.2007 08:01
O: hiace 4x4 perä / hammaspyörästö O/M/V Muut 0 31.10.2005 15:02
M:TOYOTA HIACE KONE,PERÄ,LOOTA.YM O/M/V Muut 1 28.03.2005 21:16
Hiace 4x4 perä Tekniikka & Jutustelu 10 16.01.2005 11:13


Sivu luotu: 01:44 (GMT +2).