![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Unohda freelander ja osta hdj
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis! ![]() Kokeillaas kerran vielä... ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin perusteltu väite tojomieheltä
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuten tossa aikasemmin jo todettiin, noi on eri sarjan autoja HDJ ja Freekku. Tohon vois myös sanoa, että unohda HDJ ja osta Defe!
![]() Ja topicissahan kysyttiin kokemuksia. Freekku on kiva auto ajaa, mutta siinä on omat vik...öh ominaisuutensa. Mulla on vanhempi 1-koppanen paljon parjatulla 1,8 16K motilla. Kuten kokkolanpoika tuossa totesi, huoltojen väliin jättäminen on suurin syy noihin hajoamisiin. Voimansiirron osalta alkupään Freekkuihin tulisi vaihtaa visko 70tkm välein. Sitä ei vaan ole koskaan laitettu huolto-ohjelmaan. Lisäksi se on tarkka renkaiden kulumisesta, eli pitäisi huolehtia siitä, että renkaat ovat tasaisesti kuluneet edessä/takana, tai vähemmän kuluneet on taka-akselilla. Lasinnostimien vaijerit ruostuu ja on vaihtokunnossa jossain vaiheessa, koko mekanismi on edullisimmillaan briteissä 33 puntaa. Takalasin tuplasti kalliimpi. Koneen osalta kannentiivisteongelmat ratkeaa MLS tiivarilla ja teräksisillä ohjurintapeilla ja siirtämällä termostaatti päivityskitillä pois lohkon kyljestä. Ja koneeseen pitäisi käyttää vain punaista jäähdytinnestettä. Joskus saattaa nestevuoto olla letkulämmitimessä tai lämppärin kennossa, eli jäähdytysnesteen tasoa pitää seurata. Imusarjan tiiviste on myös heikko kohta, ja se on syytä vaihtaa parempaan. Pahimmassa tapauksessa vuotaa jäähdytinnesteen imusarjaan ja koneeseen päästessään hajottaa sen. Ulkomaanpalstoiltakin löytyy aika paljon juttua, tuolla esim. aika hyvin. Vastaavat jopa kun kerran kysyin s-postilla oikeaa Lambdan tyyppiä (Bosch). http://www.freelanderspecialist.com/
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 06.10.2016 21:39 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Meillä ollut vuosia jo freelander 1.8 koneella. Varma kone, kunhan tuo kansipahvi ongelma on jo korjattu. Yllättävän pirteäkin. Perus kuluvat osat ja huollot tehty ja muuta ei ole tarvinnut. Peräöljyt kannattee vaihdella mutta se on halpaa.
Kori on kestänyt todella hyvin etelän suolateitä vuosia. Ei voi moittia ruosteromuksi. Alustan osat onkin sitten korroosiota nauttinut aikalailla mutta niitähän aina vaihdellaan uusiin. Moni oli alkuperäistä meidän autossa. Näin kyllä muissakin autoissa jotka etelästä olen ostanut. Sähköt ja varusteet, noh... Lasit ja ovet vähän väliä temppuilee. Keskuslukko myös. Noita saa aina laitella kun jaksaa. Takalasi yllättäen toiminut kovillakin pakkasilla moitteetta. Ajettavuus on kyllä hyvä, pirteä ja ketterä, ei edes kiikkerä. Ei syö liikaa polttoainettakaan normaalirenkailla. Minusta aivan hyvä auto. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
1. Freelandereita on ollut melko edullisesti tarjolla.
Mutta, katsomani yksilöt on olleet "moniongelmaisia". Siinä se syy arvostukseen. Kevytrakenteinen auto se on. Kuten moni muukin citymaasturi. Tuossa 1. mallissa on etuna kätevä koko ja mukavat ajo-ominaisuudet. Taitaa silti jäädä tälläinen käytetty citymaasturi hankkimatta, kun ei kerkeä tarpeeksi korjaamaan... Viimeksi muokannut nevo : 03.12.2016 15:39 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eikö aika moniin tuotteisiin päde että halvin ei välttämättä ole se kaikista paras?
Itsellä edellinen auto oli juurikin kv6-moottorilla ja jäähdytinnesteen häviäminen korjaantui täysin termostaattikotelon vaihdolla. Jos ostaisin freekku1:sen ottaisin sen varmasti tuolla v6 vaikka jakopääremontti onkin kallis ja kohtuu hankala tehdä. Kauheen epäluotettava moottori tuo, huohotin jäätyy ja sylkäisee nokantulpan pihalle...Vuotaa myös jäähdytinnestettäkin. Itse katselisi kuitenkin freekku2 käyttöautoksi jos sellaista tarvisin. Viimeksi muokannut Sirernog : 12.12.2016 00:46 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Olikos täällä oikeita freelander tietäjiä?. Kyseessä 2001 t4d freelander ja oireet seuraavanlaiset aina lähtiessä jää abs valo palamaan pikkasen kun ajaa niin häviää sitten 5-10min ajon jälkeen syttyy abs luistonesto ja alamäkiavustin valot kaiki kolme yhtä aikaa. Kun sammuttaa niin kuittaantuu jotenkin itsestään ja seuraavalla startilla sama juttu. Kaksi kertaa käytetty obd testerissä ja toisella kerralla valot kuittaatui ja oli joku kiihtyvyysanturi vika historiassa. Tänään toisella kerralla eivat "kuittaantuneet" ja sama vika kiihtyvyysanturi oli aktiivisena. Näistä "ominaisuuksista" jos jollain kokemusta niin olisin erittäin kiitollinen jo pelkästään tämä kiihtyvyysanturi asia voisi helpottaa kun ei tunnu ko anturista löytyvän koko netistä mitään tietoa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia! Land rover FreeLander 2005 | Nipa | Chit-Chat | 7 | 25.02.2011 20:08 |
LAND ROVER FREELANDER 1.8i | neli-isi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.12.2007 19:02 |
LAND ROVER Defenderistä kokemuksia | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 01.06.2007 08:17 | |
land Rover freelander | Maastorauta | Chit-Chat | 3 | 05.10.2005 07:26 |
Land Rover freelander 1.8i | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.01.2005 21:52 |