Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2016, 17:53
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

Kuljettajahan itse vastaa kuormastaan, mutta sen sanon kohtuullisen monipuolisella kokemuksella erilaisen tavaran kuljettamisesta ammattiliikenteessä, että kaikki jousitettu täytyy sitoa aina jousittamattomasta osastaan. Eli auto renkaistaan tai pyöräntuennan "alapäästä" / akselista, täryvälppä rungostaan jne.

Älkääkä ihmeessä liinoilla kiristäkö jousia pohjaan, tuolloinhan sidontavälineeseen kohdistuu sekä jousien ylöstyöntävä voima, että ajotilanteen aiheuttama dynaaminen voima.

Pyöristä sitoessa jälkimmäistä vielä "pehmentää" korin liike jousien varassa jolloin terävät nykäykset sidontavälineeseen ja kiinnityskohtiin vähenee.

__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.03.2016, 19:49
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.715
Perusasetus

liki kuusi vuotta taapäin näköjään aloitin tän topicin, niin se vaan aika etenee huimaa kyytiä!!! ja edelleen näitä samoja paskoja kuskataan sinne tänne, ei tuo ikävuodet näköjään juurikaan harkintakykyä lisää.

useemman vuoden olen kuljetellut autoja ja tavaroita 2700kg kokonaismassan adamilla vai mikä lieneekään merkiltään, näitä saksan tuliaisia kuitenkin, veturina toiminut pääsääntöisesti HJ-45. yhdistelmä periaatteessa ihan ok, veturissa massaa ja vetokykyä sen verran että pärjää. autoa muutenkin käytetty siviilikulkineena ja metsästysajoneuvona, siksi käyttö ollut perusteltua vaikka käyttömaksut, vakuutukset ja poltoaineenkulutus ei ole välttämättä järkevimpiä.

jos pelkästään autojen kuskausta ajattelee niin kyllä varmasti pikku ka on kuluiltaan halvempi, ja todennäköisesti mukavampikin lähes kaikissa olosuhteissa. sulan maan aikana trailerin kanssa lähtee ihan mielellään reissuun niinä harvoina kertoina kun yleensä jaksaa mihinkään lähteä, mutta talvella tällainen liikennöinti ei ole minun mielestä mitään herkkua.

kulutusta en ole jaksanut suuremmin mittailla, ajotavasta, vauhdista ja tietenkin kuorman painosta hyvin riippuvainen. jos oma suzuki tällätään kyytiin niin ehkä alle 15 l ja jos kaverin "kevennetty" bj niin yli 15....

kuormansidontaa on kokeiltu jos vaikka minkälaista, ehdottomasti parhaaksi ja vakaimmaksi on osoittautunut jouset kasaan menetelmä. kun kaikki liinat mitoitetaan överisti ja sidontaan käytetään 4-6 räikkäliinaa niin pysyy, ja ei ole kiinnityspisteet ja liinat hajonneet. jos vedetään oikeaoppisesti jousittamattomasta niin kyllä tällaiset maastotötteröt suurilla ja pehmeillä joustoilla elää kärrin kyydissä liian paljon. normaalit siviiliautot on sitten ihan eri juttu.

eli nyt jos pitäis valkata niin kyllä ka:n hommaisin, mutta kun haluan että käyttöpelinä on nelikko ja on tottunut sellaiseen niin vaikea olla ilmankaan. siksi piti traileriin tyytyä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.03.2016, 11:41
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
jos vedetään oikeaoppisesti jousittamattomasta niin kyllä tällaiset maastotötteröt suurilla ja pehmeillä joustoilla elää kärrin kyydissä liian paljon
Itse en ole havainnut lavalla (kärry tai kuorkki) olevan auton heilumisessa mitään inhottavaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.03.2016, 13:18
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Itse en ole havainnut lavalla (kärry tai kuorkki) olevan auton heilumisessa mitään inhottavaa.
Kaverin Rangea kun haettiin väliaikais säilytyksestä ja siellä oli sisällä romua riittävästi, niin kyllä heilu ilkeesti. Sillä kertaa oli liinoja riittävästi, niin kiristettiin pakettia vetämällä liinat rungon ja akseleiden ympäri.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.03.2016, 15:43
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

2.5 td pajerolla kiskotan kärryä. Traileri erillisjousitettu joten todella mukava kiskoa perässä.

Kantavuus riittää justiinsa 410 suzukille.

Polttoainetta imee satkulle 10-20 litraa. Riippuu että kuin hapettaa.

Kärryn vakuutus maksut vuodessa noin 16$ ja pajero toimii samalla käyttiksenä. Vakuutukset muistaakseni 300$ vuosi ja siihen huoltoauton verot päälle.


Suzuki tulee yleensä sidottua akseleista kärryyn kiinni. 2 eteen ja 2 taakse.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 28.03.2016 15:46
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.03.2016, 15:57
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
2.5 td pajerolla kiskotan kärryä. Traileri erillisjousitettu joten todella mukava kiskoa perässä.

Kantavuus riittää justiinsa 410 suzukille.
Tässä on varmaan hyvä suhde vetoauton paino vs. kärryn paino kuorman kanssa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.03.2016, 16:23
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Tässä on varmaan hyvä suhde vetoauton paino vs. kärryn paino kuorman kanssa?


Mitsu 1900 kg ja suzuki 870 kg+kärry 430kg ja nämähän on suoraan ote painoja.

Suzukista ei ole tarkkaa painoa muutoksien jälkeen.

Mitsussa kuiteski 3500 kg koukku.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Järkevin tapa Hiluxin etukardaanin kunnostamiseen? Morjenz Tekniikka & Jutustelu 14 23.01.2009 09:03
Järkevin tapa korottaa patukkaa knockout Tekniikka & Jutustelu 23 28.04.2008 19:36
Oikea tapa laskea mäki Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 16 31.03.2005 16:13
Mikä paras tapa hakee korkoo(ei pankista) mikkot Tekniikka & Jutustelu 15 22.03.2005 16:45
Itsemurhista paras tapa... MiCA Health 0 21.10.2002 01:39


Sivu luotu: 23:28 (GMT +2).