![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kuljettajahan itse vastaa kuormastaan, mutta sen sanon kohtuullisen monipuolisella kokemuksella erilaisen tavaran kuljettamisesta ammattiliikenteessä, että kaikki jousitettu täytyy sitoa aina jousittamattomasta osastaan. Eli auto renkaistaan tai pyöräntuennan "alapäästä" / akselista, täryvälppä rungostaan jne. Älkääkä ihmeessä liinoilla kiristäkö jousia pohjaan, tuolloinhan sidontavälineeseen kohdistuu sekä jousien ylöstyöntävä voima, että ajotilanteen aiheuttama dynaaminen voima. Pyöristä sitoessa jälkimmäistä vielä "pehmentää" korin liike jousien varassa jolloin terävät nykäykset sidontavälineeseen ja kiinnityskohtiin vähenee.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
liki kuusi vuotta taapäin näköjään aloitin tän topicin, niin se vaan aika etenee huimaa kyytiä!!! ja edelleen näitä samoja paskoja kuskataan sinne tänne, ei tuo ikävuodet näköjään juurikaan harkintakykyä lisää.
useemman vuoden olen kuljetellut autoja ja tavaroita 2700kg kokonaismassan adamilla vai mikä lieneekään merkiltään, näitä saksan tuliaisia kuitenkin, veturina toiminut pääsääntöisesti HJ-45. yhdistelmä periaatteessa ihan ok, veturissa massaa ja vetokykyä sen verran että pärjää. autoa muutenkin käytetty siviilikulkineena ja metsästysajoneuvona, siksi käyttö ollut perusteltua vaikka käyttömaksut, vakuutukset ja poltoaineenkulutus ei ole välttämättä järkevimpiä. jos pelkästään autojen kuskausta ajattelee niin kyllä varmasti pikku ka on kuluiltaan halvempi, ja todennäköisesti mukavampikin lähes kaikissa olosuhteissa. sulan maan aikana trailerin kanssa lähtee ihan mielellään reissuun niinä harvoina kertoina kun yleensä jaksaa mihinkään lähteä, mutta talvella tällainen liikennöinti ei ole minun mielestä mitään herkkua. kulutusta en ole jaksanut suuremmin mittailla, ajotavasta, vauhdista ja tietenkin kuorman painosta hyvin riippuvainen. jos oma suzuki tällätään kyytiin niin ehkä alle 15 l ja jos kaverin "kevennetty" bj niin yli 15.... kuormansidontaa on kokeiltu jos vaikka minkälaista, ehdottomasti parhaaksi ja vakaimmaksi on osoittautunut jouset kasaan menetelmä. kun kaikki liinat mitoitetaan överisti ja sidontaan käytetään 4-6 räikkäliinaa niin pysyy, ja ei ole kiinnityspisteet ja liinat hajonneet. jos vedetään oikeaoppisesti jousittamattomasta niin kyllä tällaiset maastotötteröt suurilla ja pehmeillä joustoilla elää kärrin kyydissä liian paljon. normaalit siviiliautot on sitten ihan eri juttu. eli nyt jos pitäis valkata niin kyllä ka:n hommaisin, mutta kun haluan että käyttöpelinä on nelikko ja on tottunut sellaiseen niin vaikea olla ilmankaan. siksi piti traileriin tyytyä. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Itse en ole havainnut lavalla (kärry tai kuorkki) olevan auton heilumisessa mitään inhottavaa.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kaverin Rangea kun haettiin väliaikais säilytyksestä ja siellä oli sisällä romua riittävästi, niin kyllä heilu ilkeesti. Sillä kertaa oli liinoja riittävästi, niin kiristettiin pakettia vetämällä liinat rungon ja akseleiden ympäri.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
2.5 td pajerolla kiskotan kärryä. Traileri erillisjousitettu joten todella mukava kiskoa perässä.
Kantavuus riittää justiinsa 410 suzukille. Polttoainetta imee satkulle 10-20 litraa. Riippuu että kuin hapettaa. Kärryn vakuutus maksut vuodessa noin 16$ ja pajero toimii samalla käyttiksenä. Vakuutukset muistaakseni 300$ vuosi ja siihen huoltoauton verot päälle. Suzuki tulee yleensä sidottua akseleista kärryyn kiinni. 2 eteen ja 2 taakse.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! Viimeksi muokannut cybress : 28.03.2016 15:46 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tässä on varmaan hyvä suhde vetoauton paino vs. kärryn paino kuorman kanssa?
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mitsu 1900 kg ja suzuki 870 kg+kärry 430kg ja nämähän on suoraan ote painoja. Suzukista ei ole tarkkaa painoa muutoksien jälkeen. Mitsussa kuiteski 3500 kg koukku.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Järkevin tapa Hiluxin etukardaanin kunnostamiseen? | Morjenz | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 23.01.2009 09:03 |
| Järkevin tapa korottaa patukkaa | knockout | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 28.04.2008 19:36 |
| Oikea tapa laskea mäki | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.03.2005 16:13 |
| Mikä paras tapa hakee korkoo(ei pankista) | mikkot | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 22.03.2005 16:45 |
| Itsemurhista paras tapa... | MiCA | Health | 0 | 21.10.2002 01:39 |