Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2016, 17:14
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Kyllä toi pikku ka on yksi mukavimmista tavoista matkustaa, oletko paavo laskenut kustannuksia auto+traileri vs ka kai pikku volvossakin ilma jarrut on?
Atego oli kyllä huippu peli, tuntu vaan että menee pilalle kun jatkuvasti seisoo sateessa ja ajoa 5-10kert vuoteen. Kärryn eteen tarvis kyllä kunnon veturin mutta niihin ei perhana kortti riitä.
Nyt pitäs vielä olla pitkähyttinen ka kun jälkikasvua. Ite vetäny kanssa vanteista kiinni 8 lyhyttä linaa nin nopee homma. Jos joku osa uhkaa autosta irrota se erikseen koppaan kiinni��

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.03.2016, 17:29
saukki saukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.05
Sijainti: hakokylä,tyrnävä Finland.
Viestit: 164
Talking

Kuljetus kalusto


Itsellä tulee kuskattua tuota offikalustoa tuollaisella Man 8.150:llä. Polttoainetta menee sellaiset 13-15l sataselle. Vakuutuksia ja veroja ei vuodessa paljoa mene, kun on käytännössa aina liikennekäytöstä poistettuna. Leimalle menee rahaa sen parisataa euroa, kun on ilmajarrut.

Man 8.150

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2016, 17:33
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Monta vuotta vedin erilaisilla, ihan fiksuilla maastureilla hyvää kärryä, mutta kun sitten tuo edellä mainittu AteGo tuli kärryn sijaan pihaan niin kyllä on rentoa menoa. Uskomattoman hyvä ajaa, kuitenkin ketterä ja taloudellinen, 14 taitaa olla suurin kulutus. Tilaa hytissä, hytti jousitettu, istuin jousitettu ja alustassa ilmajouset takana. Upeaa ja kätevää. Ja kuten Paavo sanoi, ei kyllä kulut kiusaa kun on käytöstä pois turhat ajat.

http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=181950

Eli hyväkuntoinen pikkukuorkki on kyllä hyvä, ja kaiken muun lisäks, nehän on kuorman kuljetukseen suunniteltu ja tehty. Ihan eri asia, kuin kiskoa maksimipainoilla pikkuautoilla.
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 27.03.2016 17:35
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2016, 17:51
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Valinta tuli tehtyä osin mielijohteesta ja osin markkoja ajatellen, hyvä 3.5t uusi kärry olis maksanut sen enemmän kuin sen volvo. .
Tuo on tosiaan totta, että kärryt sen verran arvokkaita, että kuorkin saa samaan rahaan tai halvemmalla. Toki vähän enemmän puuhaa, mutta harrastettahan se vaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saukki Näytä viesti
Itsellä tulee kuskattua tuota offikalustoa tuollaisella Man 8.150:llä. Polttoainetta menee sellaiset 13-15l sataselle. Vakuutuksia ja veroja ei vuodessa paljoa mene, kun on käytännössa aina liikennekäytöstä poistettuna. Leimalle menee rahaa sen parisataa euroa, kun on ilmajarrut.

Man 8.150
Tosi pienellä menee tuo. Itsellä samanmoiset, mutta nelivetoiset ja isompipyöräiset vie 20 - 25 l/100 km.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Monta vuotta vedin erilaisilla, ihan fiksuilla maastureilla hyvää kärryä, mutta kun sitten tuo edellä mainittu AteGo tuli kärryn sijaan pihaan niin kyllä on rentoa menoa. Uskomattoman hyvä ajaa, kuitenkin ketterä ja taloudellinen, 14 taitaa olla suurin kulutus. Tilaa hytissä, hytti jousitettu, istuin jousitettu ja alustassa ilmajouset takana. Upeaa ja kätevää. Ja kuten Paavo sanoi, ei kyllä kulut kiusaa kun on käytöstä pois turhat ajat.


Eli hyväkuntoinen pikkukuorkki on kyllä hyvä, ja kaiken muun lisäks, nehän on kuorman kuljetukseen suunniteltu ja tehty. Ihan eri asia, kuin kiskoa maksimipainoilla pikkuautoilla.
Kuten jo edellä tuli ilmi, niin munkin mielestä tuo kuorkki hyvä vaihtoehto, mutta kun omissa lastauskorkeus vähän turhan suuri, niin kärryn kanssa sitten.

Mukavahan tuo yhdistelmä on ajella. Negatiivista yleisesti ottaen kai vaan korttivaatimus.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Järkevin tapa Hiluxin etukardaanin kunnostamiseen? Morjenz Tekniikka & Jutustelu 14 23.01.2009 09:03
Järkevin tapa korottaa patukkaa knockout Tekniikka & Jutustelu 23 28.04.2008 19:36
Oikea tapa laskea mäki Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 16 31.03.2005 16:13
Mikä paras tapa hakee korkoo(ei pankista) mikkot Tekniikka & Jutustelu 15 22.03.2005 16:45
Itsemurhista paras tapa... MiCA Health 0 21.10.2002 01:39


Sivu luotu: 18:40 (GMT +2).