![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eli se 1m etenee ilman lukkoja, mutta jos laittaa lukon päälle niin auto on poikittain ennen kuin matkaa on menty edes metriä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voi jeesus, tuossahan nyt on vakuuteltu miten etenee paremmin lukon kanssa kun on se fysiikka käytössä.
No jos se sitten etenee paremmin kun perä kääntyy sivulle ja on sitä fysiikkaa niin hyvä mutta taaksepäin ei sen enempää päässyyt... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tähän vois ottaa vaikka popkornia ja mukavan asennon. Pohjustukseksi vois kattoa juutuubista Speden naisen logiikkaa jakson tasauspyörästöstä.
Minä voin ottaa vastaan tuon turhaksi käyneen väärälle henkilölle annetun lukon, sille on parempaa käyttöä vaikka kirjahyllyn koristeena
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt ehkä toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä. Ihan oikeaan autoon ja oikealle henkilölle on lukot laitettu ja ihan molempiin päihin autoa ja ne pelaavat sekä auttavat mutta nythän oli kyse siitä että tuollaisessa kevytperäisessä autossa se pelkkä takalukko ei tee autuutta ja saattaa jopa edetä huonommin. Fysiikan kirjoja kaiveltiin ja suhteellisuusteorioita on ollut esillä. Toki se nelivedolla olis lähtenyt liikkeelle noissa muutamissa tapauksissa kun laiskana ei napalukkoja jaksanut käännellä ja lukkoon koitin turvautua. Joka tapauksessa se ainut hyöty oli että perää käänti sivulle, ai kyllä tiedossa oli että liian liukas takavedolle mutta siitäkään ei ollut puhe... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin teoriassa voi edetä ilman tönkkölukkoa paremmin. Jos molemmilla renkailla sama pito ja alusta hieman epätasainen jolloin renkaiden kulkema matka eri mittainen. Pito menetetään sen takia, koska tasauspyörästö ei ole toiminnassa. Koska lepokitka on suurempi kuin liukukitka etenee fysiikanlain mukaankin paremmin ilman lukkoa jos osaa annostella voimaa renkaille niin ettei sudita.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Taas saa jonkun vihat päälleen, kun kannatan tätä ajatusta Ja ihan oikeen hj75;dellä koettua siis sillä oikeella maasturilla jolla ei kyllä vakiona pääse mihkään Ei jaksanut laitella napiksia kiinni ja kokeilin sit lukottaa, perse samantein sivulle, ei puhettakaan, et liikeelle Takalukko pois ja nytkyttelyä, mikä ei siis onnistunut lukko päällä vaan samantein kun pikkasenkin pyörähti lipesi perse sivulle gummi huusi hallelujaa ja kaikkia muita, kun pakilla ilman lukkoa toinen pyörä pyörien peruutin niin paljon kuin cruiserista koneesta kierroksia löyty, tiehen tuli sula raita vetäneen renkaan kohdalle ![]() Mutta sitten siihen fysiikattomuuteen, kyseisessä tapauksessa se vetämätön rengas tarjosi sivuttais pitoa ja se vetävä siirto voimaa Sama on myös tullut todettua kuorma-autolla, lukolla persettä sivulle, mutta kun antaa vaan jauhaa, niin kauan, et jää sulaa ja tulee pitävää pintaa kumin alle niin lähtee liikkeelle tai sit alkaa sutia toiselta puolelta jolloin voi kokeilla lukolla ja vauhdilla, siinä tosin todennäköisenä mahdollisuutena se et nytkähtää sen metrin ja sit on petäjä taka-akselin ja valotelineen välissä ![]() Sen taistelun hävisi se koivun näre fiskarssille ![]() ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nikuzai, nyt astuit sinäkin vaaralliselle alueelle
![]() Nuukana uusilla renkailla en itse asfalttia kynsinyt esiin, tuo ilmiö pari kertaa tullut kun on liukas alusta joko eteenpäin tai taakse ajaessa pelkällä takapotkulla. Kilsojakin on autoilla takana varmaan ihan riittävästi, yhdistelmän ajot kyllä viimeksi tainnut olla työmerkeissä 90 luvulla. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toinen asia tässä on sitten se, että sopivan nuhapumppukoneella manuaalilla kytkimen kanssa kadulla (tai metsässä) homma voi vielä onnistua, mutta ainakin itsellä alavääntöisellä koneella + automaatilla ongelmaksi tulee riittävän liukkaalla se, että kun päästän jalan jarrulta niin renkaat lyö jo tyhjää. Ei siinä paljon voimaa annostella ![]() Se mitä töissä vetomestarilla kiskon kärryjä perässä (tyhjistä -> +80 tonniin asti) ja välillä aika perkeleen hankalissakin oloissa, niin ne tilanteet joissa menisi veturi liukkaalla kelillä takavedolla ilman perälukkoa paremmin kuin perälukolla on ehkä suhteessa 1:1000. En oikeasti totta puhuen edes muista sellaista tilannetta missä olisin lukottomana päässyt paremmin, kuitenkin 10 vuotta vetomestaria ajanut.. monesti on vielä niin että nelivetoa pakko käyttää, kun ei takavedolla pääse ruudusta liikkelle sen enempää lukolla kuin ilmankaan - tai sitten laivojen rampit märkänä/ sohjoisena/ lumisena niin liukkaita että edes sopivan raskaalla kuormalla (painoa mäessä takarenkailla) ei nouse kuin nelivedolla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 24.02.2016 10:52 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
detroit locker,aussie locker tms. | Slayer | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 31.01.2018 08:20 |
Myyty Spartan Locker Toyota 8" (uusi) | lazyjonez | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 28.11.2014 08:10 |
Myyty ** Spartan Locker Toyota 9,5" periin Lähtöh.290e ** | MakeO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 31.05.2014 10:51 |
Myydään Spartan Locker Dana 30-27spl | jopipoy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.01.2014 10:01 |
Vacuum Locker | Lonely Rider | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.07.2012 20:00 |