Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2016, 12:30
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Oisko heittää jotain linkkiä, mistä saisi havainnollistavia kuvia ja tietoa?
google.com

__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2016, 13:36
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Kokeilin kännykällä selaa hiukan laihoin tuloksin Kaavio on vaan väärä ja hiukan hankala sovittaa tohon lootaan. No eipä mitään, mallinnan idean ohjelmalla tos iltapuhteena ja katotaan, milta näyttää raadin mielestä. Alustava idea ois ristin muotoinen kaavio, missä eteenpäin tökkäys on isompi vaihde, alas pienempi, vasemmalle vapaa ja oikealle pakki. Laskin vaihtoajan olevan luokkaa puoli sekunttia esim vaidettaessa 1->2 ja 2->3 hiukan vajaa sekuntti riippuen vaihtajan jäykkyydestä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2016, 20:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Hitaalta kuulostaa ja sitähän sähkökeppi aina on. Mutta mites raaka mekaniikka? Eli esim. Pyörivä putki mihin on leikattu kaikille siirtäjille oma ura joka aina pyöräytyksestä tekee uuden jutun...lienee paskempi idea kuin sähkö...

Ja sähkö mahdollistaa automatiikkaa myös että sikäli parempi...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2016, 20:47
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Onneksi muillakin on yhtä levottomia ideoita kuin minulla.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Hitaalta kuulostaa ja sitähän sähkökeppi aina on. Mutta mites raaka mekaniikka? Eli esim. Pyörivä putki mihin on leikattu kaikille siirtäjille oma ura joka aina pyöräytyksestä tekee uuden jutun...lienee paskempi idea kuin sähkö...

Ja sähkö mahdollistaa automatiikkaa myös että sikäli parempi...
Vähän samankaltaista ajatusta pyörittelin mielessä joskus vuosia sitten, poikkeuksena se, että etuveto ja vaihdekeppi alunperin kaapeleilla ohjattu. Ajatuksena kiekko mihin olisi jyrsitty urat mitkä ohjailisi liikkeitä.
Mitään koneistusmahdollisuutta tai taitoa ei ollut käytössä, joten homma jäi siihen.
Pieni epäilys myös siitä, että käytännössä kepin liikkeet olisi ollut pitkiä tai raskaita käyttää. Tai molempia.
Jos joku olisi sopivan (edullisen) sovelluksen kehittänyt, niin kai siitä google kertoisi.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2016, 21:21
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Ootko ajanu citikan c2 vts sähkövaihteilla?siinä on normi manuaaliloota mutta sähköohjatut vaihteet ja kytkin.
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2016, 21:54
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Noissahan on tosiaan vaihderobotti normi keppisiirtäjämekanismin tilalla, kunnon kytkimenpolttaja toi systeemi...
Kerran tollaselle ajanut kun näytti r niin meni eteenpäin ja päinvastoin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.01.2016, 22:22
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Noissahan on tosiaan vaihderobotti normi keppisiirtäjämekanismin tilalla, kunnon kytkimenpolttaja toi systeemi...
Kerran tollaselle ajanut kun näytti r niin meni eteenpäin ja päinvastoin.
Joo kyl se vähän luistattaa kytkintä. Muutenki omaan mieleen hiukka kömpelö systeemi.
Kaveri suunnitteli joskus kilpa-autoosa solenoidia kytkimen työsylinterin tilalle ja nappia v-kepin nuppiin,en muista mihin se idea sitte kaatu..
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 23:29 (GMT +2).