Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.07.2015, 19:12
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Mulla pyöri kaks amc filtteriä ittekseen auki patrollissa. Onneks molemmilla kerroilla huomattiin tilanne ennen kuin öljyt loppu koneesta... en kyl koskaan laita mihinkään vehkeeseen noita suodattimia.

Nykyään tulee käytettyä m-filtter,bosch,donaldson ym... laadukkaampia suodattimia...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.07.2015, 05:49
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Jooo... itekki hain Mfilterin kärkkäältä eilen, tänään kiinni ni katotaan mitä tapahtuu.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2015, 06:30
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

M-filtereis meil tullu nyt pari tapausta et toyotan 2.4dieseleis löystyny hieman ja alkanu tihkumaan. Molemmat tapaukset ollu viistokeula hiaceja. Muissa koneissa tai autoissa ei oo ongelmaa ollu.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.07.2015, 10:16
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Hiacesta aina öljynpaineet hukassa kun kone seisonut yön yli. Monta eri merkkistä suodatinta kokeiltu. Alukperäinen suodatin niin kesti aina 7 sekunttia enneku merkkivalo sammui samoin kaikilla muillakin merkeillä. Nyt löyty parin vuoden kokeilujen jälkeen suodatin joka sammuttaa merkkivalon 3 sekunttia starttauksen jälkeen Mahlen suodatin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.07.2015, 11:29
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti

Nykyään tulee käytettyä m-filtter,bosch,donaldson ym... laadukkaampia suodattimia...
Ai, M-filterit on laatusuodattimia?
Joskus olen kuullut jotain muuta mutta juttuja aina kulkee.
Yhteen aikaan käytin vaimon toyotassa M-filtereitä ihan yhdestä syystä: ne sai 4A-F-koneessa helposti auki. Toyota originaali tarttui järkyttävän tiukkaan ja kun se suodatin on siinä pakosarjan alla, niin tilaa ei oikein ole mihinkään vääntää. M-filtteri irtosi aina helposti, siitä jäi se päätytiiviste yleensä moottoriin kiinni.
Nyt on tainnut olla AMC-merkkisiä, ne tahtoo vähän tarttua samaantapaan kuin toyota oem suodattimet mutta vielä on irronneet, tosin ei pitäisi puhua, kun tällä viikolla tehtävä öljynvaihto.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.07.2015, 16:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Ai, M-filterit on laatusuodattimia?

Nyt on tainnut olla AMC-merkkisiä
On ne nyt AMC:hen verrattuna ainakin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2015, 17:57
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Eipä muuttunu öpvalon palaminen tyhjäkäynnillä muuksi kun pistin mfilterin putsarin.
Mikähän tuon vakiokellon raja on, 0.8bar?
Kierroksia vähän lisää ni sammuu.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/Hil...jynpaineet.mp4
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 07.07.2015 19:56
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.07.2015, 22:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Sorry, lainaan vähän topiikkia...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Eipä muuttunu öpvalon palaminen tyhjäkäynnillä muuksi kun pistin mfilterin putsarin.
Mikähän tuon vakiokellon raja on, 0.8bar?
Kierroksia vähän lisää ni sammuu.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/Hil...jynpaineet.mp4
Siis onko vakio 2L ?

Muutama vaihtoehto noille pienille öljynpaineille.
-Paska öljypumppu;
-Laakerit loppu/"toukansyömat" (noin vanhassa ei alkujaan ole tuota ongelmaa, mutta jos on rempattu alkuperäisillä osilla -90 luvun alussa, kuten minun entinen bj-42:nen, nokka-akselin laakerissa oli "toukansyömä"n. 5mm x 1 mm-kanava öljypohjaan, edic sammutti kesäkuumalla rullatessa vapaalla risteykseen );
-JA SE, että mäntien jäähdytyksen öljysyihkujen paineventtiilien jousia poikki... (Näitä katkenneita jousia ei ole sattunut oikeastaan kenelläkkään muille kuin minulle...)
Siis jos nuo öljysuihkujen kiinnityspultin sisässä olevat jouset katkeaa, niin tuo kuulaventtiili on jatkuvasti auki, siis päästää öljyä kokoajan pois pääöljykanavasta.... muistaakseni tuo venttiilin avautumispaine on uutena vajaa kilo...
Ja jos löydät k.o paskan banjopultin/paineventtiilin, niin pistä viestiä tulemaan... (siis onko tämä samanlainen vika, kuin vokkeloiden hihnapyörien kuluminen; esiintyy vaan Oulussa, ja nuo rikkoontuneet paineventtiilit vain minulla)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.07.2015, 04:43
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Öljynpaineanturin uusiminen varmaan pahentaa asiaa kun jousi muuttuu uudeksi ja jäykemmäksi.
En tiedä oikee mitä tekis vai tekiskö mitään..
Kansipahvikin vuotaa öljyä ulospäin.
Öljypohjakin oli just irti.. uus öljypumppu varmaa ratkasis ongelmat, jakopää auki ja öljypohja pois jos pumpun tahtoo uusia?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.07.2015, 13:07
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

me remontoitiin yks 2l moottori tossa vuosi pari sitten, syy remontin aloitukselle oli juurikin öljypaine valon palaminen tyhjäkäynnillä. Purkaessa huomattiin etä muutama öljypumpun kannen pulteista oli pyörinyt auki. Itse moottorissa ei vielä ollut mitään ylimääräistä kulumaa matalien paineiden takia.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrol 82-83 öljynsuodatin metsämies75 Tekniikka & Jutustelu 4 06.05.2013 21:26
Öljynsuodatin mitoilla? Taisto Tekniikka & Jutustelu 2 22.09.2012 14:30
Äljiin öljynsuodatin Koiroi Tekniikka & Jutustelu 1 30.01.2012 17:29
M: AMC 258 kone ja AMC 20 taka-akseli millvillage O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.09.2007 22:00
Rooverin oikea öljynsuodatin? kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 1 08.05.2007 20:32


Sivu luotu: 08:14 (GMT +2).