![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla pyöri kaks amc filtteriä ittekseen auki patrollissa. Onneks molemmilla kerroilla huomattiin tilanne ennen kuin öljyt loppu koneesta... en kyl koskaan laita mihinkään vehkeeseen noita suodattimia. Nykyään tulee käytettyä m-filtter,bosch,donaldson ym... laadukkaampia suodattimia...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jooo... itekki hain Mfilterin kärkkäältä eilen, tänään kiinni ni katotaan mitä tapahtuu.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
M-filtereis meil tullu nyt pari tapausta et toyotan 2.4dieseleis löystyny hieman ja alkanu tihkumaan. Molemmat tapaukset ollu viistokeula hiaceja. Muissa koneissa tai autoissa ei oo ongelmaa ollu.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hiacesta aina öljynpaineet hukassa kun kone seisonut yön yli. Monta eri merkkistä suodatinta kokeiltu. Alukperäinen suodatin niin kesti aina 7 sekunttia enneku merkkivalo sammui samoin kaikilla muillakin merkeillä. Nyt löyty parin vuoden kokeilujen jälkeen suodatin joka sammuttaa merkkivalon 3 sekunttia starttauksen jälkeen Mahlen suodatin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joskus olen kuullut jotain muuta mutta juttuja aina kulkee. Yhteen aikaan käytin vaimon toyotassa M-filtereitä ihan yhdestä syystä: ne sai 4A-F-koneessa helposti auki. Toyota originaali tarttui järkyttävän tiukkaan ja kun se suodatin on siinä pakosarjan alla, niin tilaa ei oikein ole mihinkään vääntää. M-filtteri irtosi aina helposti, siitä jäi se päätytiiviste yleensä moottoriin kiinni. Nyt on tainnut olla AMC-merkkisiä, ne tahtoo vähän tarttua samaantapaan kuin toyota oem suodattimet mutta vielä on irronneet, tosin ei pitäisi puhua, kun tällä viikolla tehtävä öljynvaihto. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
On ne nyt AMC:hen verrattuna ainakin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eipä muuttunu öpvalon palaminen tyhjäkäynnillä muuksi kun pistin mfilterin putsarin.
Mikähän tuon vakiokellon raja on, 0.8bar? Kierroksia vähän lisää ni sammuu. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/Hil...jynpaineet.mp4
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 07.07.2015 19:56 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Sorry, lainaan vähän topiikkia...Lainaus:
Muutama vaihtoehto noille pienille öljynpaineille. -Paska öljypumppu; -Laakerit loppu/"toukansyömat" (noin vanhassa ei alkujaan ole tuota ongelmaa, mutta jos on rempattu alkuperäisillä osilla -90 luvun alussa, kuten minun entinen bj-42:nen, nokka-akselin laakerissa oli "toukansyömä"n. 5mm x 1 mm-kanava öljypohjaan, edic sammutti kesäkuumalla rullatessa vapaalla risteykseen ); -JA SE, että mäntien jäähdytyksen öljysyihkujen paineventtiilien jousia poikki... (Näitä katkenneita jousia ei ole sattunut oikeastaan kenelläkkään muille kuin minulle...) Siis jos nuo öljysuihkujen kiinnityspultin sisässä olevat jouset katkeaa, niin tuo kuulaventtiili on jatkuvasti auki, siis päästää öljyä kokoajan pois pääöljykanavasta.... muistaakseni tuo venttiilin avautumispaine on uutena vajaa kilo... Ja jos löydät k.o paskan banjopultin/paineventtiilin, niin pistä viestiä tulemaan... (siis onko tämä samanlainen vika, kuin vokkeloiden hihnapyörien kuluminen; esiintyy vaan Oulussa, ja nuo rikkoontuneet paineventtiilit vain minulla ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Öljynpaineanturin uusiminen varmaan pahentaa asiaa kun jousi muuttuu uudeksi ja jäykemmäksi.
En tiedä oikee mitä tekis vai tekiskö mitään.. Kansipahvikin vuotaa öljyä ulospäin. Öljypohjakin oli just irti.. uus öljypumppu varmaa ratkasis ongelmat, jakopää auki ja öljypohja pois jos pumpun tahtoo uusia?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
me remontoitiin yks 2l moottori tossa vuosi pari sitten, syy remontin aloitukselle oli juurikin öljypaine valon palaminen tyhjäkäynnillä. Purkaessa huomattiin etä muutama öljypumpun kannen pulteista oli pyörinyt auki. Itse moottorissa ei vielä ollut mitään ylimääräistä kulumaa matalien paineiden takia.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
patrol 82-83 öljynsuodatin | metsämies75 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.05.2013 21:26 |
Öljynsuodatin mitoilla? | Taisto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.09.2012 14:30 |
Äljiin öljynsuodatin | Koiroi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.01.2012 17:29 |
M: AMC 258 kone ja AMC 20 taka-akseli | millvillage | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.09.2007 22:00 |
Rooverin oikea öljynsuodatin? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.05.2007 20:32 |