Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Oma ongelmansa nykydieselissä on että öljy saattaa lantraantua dieselistä. Öljyt laimenee ja pinta nousee. Siinä ei suodattimen vaihdolla enää öljyä "korjata".
Esim. velipojan -08 Volvossa (D5) tikussa raja öljyntasolle täyttöhetkellä, mikä ei ole tikun yläraja.
|
Ei toki tuollaista suodattamatonta ongelmaa pysty korjaamaan.
Öljyn sekaan jo pääsee dieseliä niin paljon että pinta ihan selvästi nousee,niin silloin tuntuu että koneessa on jotain vikaa. Öljyn kulutuksen vielä ymmärtää ,muttei sen lisääntymisen. Tehdashan tuosta on varmasti pessyt kätensä jollain hienolla selityksellä?
Tekihän tämä eräs kuningas autonvalmistaja niin että kun koneista meni putket soikeiksi ja alkoi syömään öljyä yli 1l/1000km niin sanottiin että se on tehtaan mukaan ihan normaalia.