Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.07.2015, 20:53
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Menee jo yli mun ymmärryksen mutta kuten ketjussa on jo tullut ilmi niin siihen korkeampaan kiehumispisteeseen varmaankin perustuu ihmeliemien ihanuus.

Kustannuspaikalla käytetään Rotaxin joissain lentomoottoreissa tuota Evansin lientä, niissä on sylinterinkannet vesijäähyllä ja putki ilmajäähyllä. Näillä kun ajetaan isoilla tehoilla niin kannet käynevät kovin kuumina ja äkkiseltään vois kuvitella että just semmoista paikallista kiehahtelua moisella nesteellä pyritään estämään ja kun nestetilavuuksiakaan ei voi loputtomiin nostaa painon/tilan vuoksi.
Pakkaskestoa tuolla ko. nesteellä on vain -23c joten sellaista ominaisuutta tällä ei haeta kun ei noi ratsut kestä muutenkaan ulkona olla talvisin.

Tavan nesteitäkin noissa käytetään mutta ainakin osassa on ykkössuositus tuo Evans, vettä ei tosiaan saa lisätä mutta hätätilassa sekaan voi kaataa tavan jäähdytysnestettä mutta seos pitää sit tietyn ajan päästä vaihtaa puhtaaseen tavaraan.

Mielenkiintoista ainettahan tuo on käsissä, semmoista ihmeellistä nesteen ja liisterin välimuotoa ja korkkiinkin tekee outoa jellyä joka heti sormissa sitten "sulaa" nesteeksi.

__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.07.2015, 22:07
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

On noita puomeja mennyt poikki oli sit koreasta tai eskilstunasta tullu ei tosin montaa mutta on poikennut, catepillarilla on punainen neste mitä ei suositella laimennetavaksi ja se oli meillä monta vuotta rangessa ja lämmöt pysy kurissa siinä missä normi nesteen kanssa, tosin nosti lämmöt paljon hitaammin tolla catin litkulla kun esim vihreällä/vesi seoksella, haittana oli jos sattuu hävittämään tai letku hajomaan niin ei ohjeen mukaan saisi lisää vettä koska se ei sekoitu joka on paskapuhetta, jos en ihan hirmusesti ole väärin ymmärtänyt niin noi nesteet esim. keltainen pitää paljon paremmin/kestää lämmöt koska koneisiin ja autoihi on tullut pakokaasun jälkipolttimet jotka nostavat samalla mootorin lämpötilaa ja siitä syystä niitä laitetaan, Ei kai nää offi vehkeet nyt niin tarkkoja kumminkaan ole että ei selviäisi ihan perus nesteillä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jäähdytinneste +muut nesteet. Vuosimallit 1984-1996 0 04.10.2002 19:13


Sivu luotu: 05:13 (GMT +2).