Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2015, 21:10
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
mut eikö t3 ole öljyn "paineesta" riippuvainen,voin muistaa väärin,mut eikö siin ö-paine keskitä akselin..
Periaatteessa kaikki pakokaasuahtimet vaatii paineöljyn laakerille. Ilman öljynpainetta tuntuu turbon akselissa pieni sivuttaisvälys,joka katoaa kun paineistettu öljy kulkee laakerin ja akselin välistä paluukanavaan. Eli mitä suurempi ahdin=suuremmat laakerit tai suurempi laakerivälys,sitä enempi öljyä karkaa paluulinjaan ja aletaan kysellä riittääkö öljypumpussa tuotto.
Kuulalaakeroiduissa turboissa vissii hiukan eri juttu,mut ei nekään kauan kuivana pyöri.

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2015, 21:34
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Juuri tuo radiaalisuunnan tiivistys keskitys tapahtuu öljyllä ja siihen tarvittavaan paineeseen vaikuttaa monet eri tekijät. Nyt kun on pienemmällä välyksellä olevat laakerit ja järeempi akseli, niin tarvii vähemmän voitelua. Erityyppiset laakerit vaatii eri määrän voitelua ja kuulalaakerit ei taas sitten kestä painetta juurikaan. Hain nyt tänään nuo hilppeet ja alan vklp säätämään paineita kohalleen turbolle.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.06.2015, 08:31
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Hain nyt tänään nuo hilppeet ja alan vklp säätämään paineita kohalleen turbolle.
Tuohon vois kehitellä Hitech version eli ahtopaine tai öljynpaine ohjais turbolle menevän öljyn virtausta.
Joutokäynnillä kuristais,että moottorilla kestäis riittävä voitelupaine.
Suuremmilla kierroksilla tai ahtopaineilla avais kuristuksen ja sallis suuremman öljynvirtauksen ahtimelle.
Suuremmalla ahtimen "öljynläpäisyllä" haetaan myös turbon laakereille jäähdytystä,eli öljypohjaan virtaava paluuöljy vie lämpöä nennessään.
Virtauksen kuristaminen saattaa heikentää hiukan ahtimen jäähdytystä,vaikka voitelupaine oliskin riittävä.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
turbon öljyn paluu letkun paikka mihin?? mallu16 Tekniikka & Jutustelu 8 02.06.2011 17:05
moottoriteille90km/h rajoitus 2012? toyota4x4 Chit-Chat 13 28.09.2010 17:50
Öljyn paineet -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 11 07.01.2008 18:27
Hydraulisylinterin iskun rajoitus? kivinen Tekniikka & Jutustelu 12 25.08.2005 10:48
Öljyn laatuvaatimuksesta.. Vuosimallit 1984-1996 2 19.04.2003 20:47


Sivu luotu: 06:12 (GMT +2).