![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
jep,tätäkin ajattelin yhdeksi mahdolliseksi syyksi,kunhan hetken viivähdin ajatuksessa.paineen tuloputkessa ei ole rajoittavaa tekijää virtaukselle ennen turboa ja jos ei sitä rajoiteta lähelle alkuperäistä,pumpulta vain loppuu tuotto. mut eikö t3 ole öljyn "paineesta" riippuvainen,voin muistaa väärin,mut eikö siin ö-paine keskitä akselin..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 23.06.2015 20:53 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuulalaakeroiduissa turboissa vissii hiukan eri juttu,mut ei nekään kauan kuivana pyöri.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juuri tuo radiaalisuunnan tiivistys keskitys tapahtuu öljyllä ja siihen tarvittavaan paineeseen vaikuttaa monet eri tekijät. Nyt kun on pienemmällä välyksellä olevat laakerit ja järeempi akseli, niin tarvii vähemmän voitelua. Erityyppiset laakerit vaatii eri määrän voitelua ja kuulalaakerit ei taas sitten kestä painetta juurikaan. Hain nyt tänään nuo hilppeet ja alan vklp säätämään paineita kohalleen turbolle.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joutokäynnillä kuristais,että moottorilla kestäis riittävä voitelupaine. Suuremmilla kierroksilla tai ahtopaineilla avais kuristuksen ja sallis suuremman öljynvirtauksen ahtimelle. Suuremmalla ahtimen "öljynläpäisyllä" haetaan myös turbon laakereille jäähdytystä,eli öljypohjaan virtaava paluuöljy vie lämpöä nennessään. Virtauksen kuristaminen saattaa heikentää hiukan ahtimen jäähdytystä,vaikka voitelupaine oliskin riittävä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
turbon öljyn paluu letkun paikka mihin?? | mallu16 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 02.06.2011 17:05 |
moottoriteille90km/h rajoitus 2012? | toyota4x4 | Chit-Chat | 13 | 28.09.2010 17:50 |
Öljyn paineet | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 07.01.2008 18:27 |
Hydraulisylinterin iskun rajoitus? | kivinen | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 25.08.2005 10:48 |
Öljyn laatuvaatimuksesta.. | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 19.04.2003 20:47 |