Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.06.2015, 21:06
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Tehostajan pumppu muuten kiva ajatus, mutta mihis laitat säiliön, kun paluu ei voi lähtä ylöspäin tai olla kovin pitkä mielellään. Niin ja tuota nipan hitsaamista on harrastettu ihan kotitarpeiksi. Muuten toimiva kikka, mutta helkkarin hankala säätää. Just tän takia laitoin ton säädettävän kuristimen, kun pystyy modaa muuta öljyn kiertoa ja sitten säätää tosta turbolle virtaukset kohillee. Pelittää muuten pirun hyvin.

__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2015, 21:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Tehostajan pumppu muuten kiva ajatus, mutta mihis laitat säiliön, kun paluu ei voi lähtä ylöspäin tai olla kovin pitkä mielellään. Niin ja tuota nipan hitsaamista on harrastettu ihan kotitarpeiksi. Muuten toimiva kikka, mutta helkkarin hankala säätää. Just tän takia laitoin ton säädettävän kuristimen, kun pystyy modaa muuta öljyn kiertoa ja sitten säätää tosta turbolle virtaukset kohillee. Pelittää muuten pirun hyvin.
Siis Moottoriöljy on perinteisesti öljypohjassa, joten pumppu alas, ja imulinja öljypohjaan, ja painelinja suodattimen ja termostaattiohjatun kierron kautta jäähdyttimenkautta/suoraa öljynpainelinjaan, ja painetta rajoitetaan esim. T-haaran kautta 2 kg/cm2 säädetyn paineventtiilin yms venttiilien kautta öljypohjaan? Ja tuo paineöljy vois mennä vaikka pääöljykanavaan suuntaventtiilin kautta...

Ja tuon ohjaustehostimen pumpun vois korvata (ison?) öljypolttimen painepumpulla, toimittaa tavaraa suuttimen läpi 10 kg/h, ja ainakin nuo pikkuset öljypolttimet kierrättää paluuöljylinjaan suuruusluokkaa yli 90% (arvaus, 200 litran tynnyriä tyhentäneenä/täyttäneenä) tuotosta.
Ja tuota pumppua vois pyörittää sähköllä tarvittaessa.... toki on olemassa ihan oikeita sähköpumppuja moottoriöljyn paineiden nostoon ennen starttia, sitä en tiedä kuinka toimii tulikuumalla öljyllä, speksit oli muistaakseni vajaaseen sataan asteeseen?

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 29.06.2015 21:40
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2015, 22:02
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Joo jos käyttäs omaa öljypohjaa niin mikäs siin. Mutta jos alkais tommosta väsää, niin ois sama lyödä kuivasumppu suorilla kiinni valmiina pakettina
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.06.2015, 05:09
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Eikö tuohon turbolle kannata tehdä oma öljynkierto, sovittelet johonkin lauhduttimen ja siivapyörävetoinen pumppu. Kierrokset nousee niin öljynvirtaus kasvaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
turbon öljyn paluu letkun paikka mihin?? mallu16 Tekniikka & Jutustelu 8 02.06.2011 17:05
moottoriteille90km/h rajoitus 2012? toyota4x4 Chit-Chat 13 28.09.2010 17:50
Öljyn paineet -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 11 07.01.2008 18:27
Hydraulisylinterin iskun rajoitus? kivinen Tekniikka & Jutustelu 12 25.08.2005 10:48
Öljyn laatuvaatimuksesta.. Vuosimallit 1984-1996 2 19.04.2003 20:47


Sivu luotu: 10:09 (GMT +2).